شنبه , ۶ ام مرداد ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۲ قبل از ظهر به وقت تهران

نکات کلیدی در خرید انواع پمپ سیرکولاتور

 

نکات کلیدی در خرید انواع پمپ سیرکولاتور

پمپ ها از تجهیزات آبرسانی مهم در ساختمان ها هستند که در این نوشتار نیز به بررسی نکات کلیدی در خرید انواع پمپ سیرکولاتور می پردازیم. پمپ ها به صورت کلی تجهیزات الکترومکانیکی هستند که برای افزایش فشار آب و انتقال و جابجایی آن به کار می روند. مدل های مختلفی از آن ها تولید و در بازار عرضه می شود و سری سیرکولاتور نیز از سری های رایج آن می باشد. سیرکولاتورها از نوع گریز از مرکز یا همان سانتریفیوژی هستند که در مصارف مختلفی کاربرد دارند. برای به گردش درآوردن آب گرم یا سرد درون سیکل بسته از این پمپ ها استفاده می شود. به عنوان مثال برای تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مانند چیلرها، فن کویل ها یا رادیاتورها نیاز به پمپ سیرکولاتور داریم تا بار برودتی یا حرارتی آن را تامین کند و نیاز تهویه مطبوع محیط نیز فراهم گردد.

کاربرد این پمپ برای مصارف مسکونی و صنعتی مانند سیستم های حرارت مرکزی در کارخانه ها و غیره می باشد. از نکات کلیدی در خرید انواع پمپ سیرکولاتور این است که به مدل های آن توجه داشته باشیم. بر اساس قرارگیری آن در مدار، این پمپ در سری خطی و مکش از ته یا زمینی طراحی و تولید می شود. برای آشنایی با انواع آن و خرید بهترین مدل متناسب با نیاز می توانید با کارشناسان فروش دماپویا نیز در تماس بوده و یا به صفحه ی مشخصات مدل های مختلف پمپ سیرکولاتور مراجعه کنید. با مقایسه مدل های مختلف می توانید انتخابی هوشمندانه را داشته باشید و با بر اساس بودجه خود نیز هزینه کنید.

اجزای پمپ های سیرکولاتور شامل الکتروموتور و پروانه می باشد. پروانه آب را با فشار بالا به سمت دریچه تخلیه هدایت می کند تا به سیستم گرمایشی یا سرمایشی منتقل شود. زمانی که شیر آب باز شود، پمپ آن را با سرعت بالا به سمت لوله ها می رساند و افت فشار جبران می شود. با بکارگیری این محصول در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود. پیش از خرید این پمپ برای بررسی نکات کلیدی در خرید انواع پمپ سیرکولاتور لازم است در نظر داشت که سیرکوله نیز به معنای چرخاندن سیال است و مدل هایی که در مصارف صنعتی کارخانه ها به کار می روند، قابلیت آن را دارند تا آب داغ تا دمای ۱۳۰ درجه سانتی گراد را پوشش دهند و آن را به گردش درآورند.

مدل های خطی بر روی مدار نصب می شوند و در سری تک قلو، دوقلو و تک دور یا چند دور طراحی می شوند. جنس بدنه آن ها از چدن یا استیل ساخته می شود و پروانه به کار رفته در آن نیز از چدن، استیل با برنج می باشد. کاربرد آن در پمپ استخر، پمپ شوفاژ، پمپ پکیج، شستشوهای صنعتی با آب داغ، سیستم های گرمایشی و تاسیسات تهویه مطبوع می باشد. برای پرداختن به نکات کلیدی در خرید انواع پمپ سیرکولاتور می توان به مصرف برق آن نیز توجه داشت که به صورت تک فاز و سه فاز عرضه می شود. همچنین عملکرد آن ها بدون ایجاد صدای آزاردهنده بوده و مزاحمتی ایجاد نمی کنند. ناگفته نماند که پمپ های خطی سیرکولاتور دارای مکش منفی نیستند. دور موتور این مدل ها بین ۱۵۰۰ الی ۳۰۰۰ دور است و مصرف انرژی بهینه ای دارد. به عبارت دیگر مدل های مختلف خطی این پمپ ها در رده مصرف A و B ارائه می شود.

سری های سیرکولاتور در مدل زمینی (مکش از ته) ظرفیت بالاتری برای پمپاژ دارند و طراحی آن بر روی شاسی روی زمین انجام می گیرد. برای کاهش ارتعاش ها و لرزش این پمپ حین عملکرد از لرزه گیر استفاده می شود. دبی و هد که از موارد اساسی در انتخاب پمپ و نکات کلیدی در خرید انواع پمپ سیرکولاتور می باشد، در این سری از پمپ ها بالاتر می باشد. این محصول قابلیت آن را دارد که به صورت دائم کار کند. الکتروموتور به کار رفته در آن ها نیز سنگین بوده و بر روی زمین قرار می گیرند.

شما دوستان گرامی می توانید انواع پمپ سیرکولاتور در سری خطی یا زمینی را از طریق فروشگاه دماپویا سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. این فروشگاه اینترنتی به سراسر کشور ارسال دارد و دیگر نیازی به رفت و آمد و اتلاف وقت و هزینه برای دریافت محصول نخواهد بود.

جهت خرید انواع پمپ سیرکولاتور کلیک نمایید

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *