سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

نکات مهم برای استخدام پرستار

استخدام پرستار در منزل بسیار مفید بوده و می‌تواند در روحیه و روند بهبود بیمار موثر باشد. تنها کافی است با مراجعه به مراکز مربوطه پرستاری که بتواند به شما کمک کند را بیابید.

چالش های استخدام پرستار در منزل

استخدام پرستار در خانه از این جهت کار پر چالشی محسوب می‌شود که یافتن فردی که با شرایط شما هم‌خوانی داشته باشد سخت است. فردی که بتواند مطابق با نیاز شما و در ساعاتی که شما نیاز دارید به کمک شما بشتابد.
از نظر سلیقه رفتاری و کرداری با معیارهای شما مطابقت داشته باشد و فردی مسئولیت پذیر باشد. یا اینکه بتواند با فرد سالمند تنها در خانه بماند یا خیر.
اگر بیمار شما دچار مشکلات حرکتی باشد، پیدا کردن پرستاری که بتواند به بیمار کمک در این شرایط کمک کند با چالش‌هایی روبرو است. چرا که او باید نحوه استفاده از ویلچر و نحوه استحمام بیمار را بداند یا برای آن آموزش لازم را ببیند.
این موارد فرایند انتخاب پرستار را با دشواری‌هایی روبرو می‌کند که وجود مراکز خوب می‌تواند این بار سنگین را از روی دوش شما کم کند.

یک پرستار در منزل حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

 

استخدام پرستار بیمار در منزل مسئولیت بزرگی است که دشواری‌های خاص خودش را نیز به همراه دارد. اما، فاکتورهایی برای انتخاب فرد مناسب وجود دارد که کار را برای شما در تصمیم گیری بسیار آسان‌تر می‌کند. این فاکتورها به شرح زیر است.

مهارت‌های اجتماعی داشته باشد

مهارت اجتماعی به پرستار این امکان را می‌دهد تا بتواند بیمارش را بشناسد. نیازهایش را درک کند. روابط صمیمانه و در چارچوب کار را با او برقرار کند و بتواند با مهارت بالا با فرد بیمار رفتار کند.

عکس‌العمل بالایی داشته باشد

پرستار باید بسیار تیزبین باشد و بتواند در مواقع حساس و شرایط بحرانی همه چیز را مدیریت کند. یعنی با اقدام سریع از پس مشکل‌ها بربیاید. برای شرایط پیش بینی نشده و غیر مترقبه آمادگی داشته باشد و اقدامات لازم را انجام دهد. هم‌چنین، بتواند بهترین تصمیم را در کوتاهترین زمان ممکن بگیرد.

انعطاف‌پذیر باشد

بیمارانی که به مراقبت در خانه احتیاج دارند، ممکن است روحیه و اخلاق درستی نداشته باشند. پرستار باید صبور، همدل و انعطاف‌پذیر باشد و بتواند با افراد با الگوهای رفتاری مختلف هماهنگ شود. عصبانی  نشود و به صورت حرفه‌ای به کارش ادامه دهد.

با دقت باشد

از آنجایی که پرستار با بیماران سروکار دارد، باید دقت بالایی داشته باشد تا بتواند از فرامین پزشک تبعیت کند. قرص‌ها و داروها را به موقع به بیمار بدهد و بداند که هر قرص مرتبط با چه زمان و چه بیماری‌ای است.

هوشیار بخوابد

بیماران آلزایمری به پرستار تمام وقت احتیاج دارند، در این شرایط پرستار باید بتواند هوشیارانه بخوابد. هر زمان که بیمار به کمک او احتیاج داشت، به کمک او بشتابد. چرا که، بیمار از خود اختیاری ندارد و ممکن است در طول نیمه شب با مشکلی دست‌وپنچه نرم کند.

عواطف شخصی را مدیریت کند

پرستار حرفه‌ای باید بتواند بین همدلی با بیمار و تحت تاثیر عواطف قرار گرفتن تعادل ایجاد کند. اگرچه، کار دشواری به نظر می‌رسد. اما، اگر مغلوب عواطش شود، ممکن است نتواند شرایط پیش رو را مدیریت کند.

اولویت دادن به بیمار

توجه کافی به بیمار یکی از مهم‌ترین فاکتورها است که هنگام استخدام پرستار در منزل باید مد نظر قرار دهید. پرستار باید درخواست و نیاز فرد بیمار تحت نگهداری‌اش را اولویت قرار دهد و آن را رفع کند.

اثرات مراقبت از بیمار در منزل

استخدام پرستار در منزل برای مراقبت از بیمار اثرات بسیار زیادی را بر روحیه خود بیمار می‌گذارد. در این راستا مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
۱.افزایش سرعت بهبودی بیمار
حضور پرستار در خانه باعث می‌شود فرد بیمار دچار آلودگی‌های دیگری که در محیط بیمارستان وجود دارد نشود. در عین حال، روحیه بیمار با دیدن بیماران دیگر تضعیف نشود.  در نتیجه، روند درمان تسریع پیدا می‌کند و بیمار زود بهبود پیدا می‌کند.
۲. هزینه بسیار کم پرستار در منزل
ممکن است بیمار نیاز داشته باشد که مدت زمان زیادی را بستری باشد. استخدام پرستار در منزل باعث می‌شود هزینه‌ها کاهش پیدا کنند.
۳. فعالیت در خانه
برخی از بیماران توانایی حمام کردن، دستشویی رفتن را ندارند. در عین حال، باید به‌صورت ویژه‌ای به آن‌ها رسیدگی شود. به همین دلیل، بهتر است به این بیماران در محیط خانه رسیدگی شود. به این شیوه، هم نیازهای اساسی‌اش تامین می‌شوند. هم اگر به پیاده‌روی سبک در محیط احتیاج باشد، محیط خانه شرایط خوبی برای این کار دارد.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *