چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۷ قبل از ظهر به وقت تهران

فوتبالیست های ایرانی قبل از معروفف شدن چه شغلی داشتن؟!

فوتبالیست های ایرانی قبل از معروفف شدن چه شغلی داشتن؟!
فوتبالیست های ایرانی قبل از معروفف شدن چه شغلی داشتن؟!

مجله انلاین دوستان :  برخی از فوتبالیست های مشهور و ثروتمند برای اینکه به موقعیت کنونی برسند سختی های زیادی را تحمل کرده اند که تن دادن به کارهای سخت و طاقت فرسا در دوران جوانی بخشی از این سختی هاست.
فکر می کنید فوتبالیست هایی که امروز پول پارو می کنند قبل از شهرت چه شغلی داشتند؟

رحمتی در ماشین می‌خوابید

سید مهدی رحمتی می گوید پیش از اینکه فوتبال بازی کند در خط راه آهن-خانی آباد مسافرکشی می کرده است. او به دلیل پاره ای از مشکلات خانوادگی حتی بعضی شب‌ها مجبور بود در پیکان گوجه ای اش شب را صبح کند.

صادقی مسافرکشی می‌کرد

امیر حسین صادقی مدافع معروف استقلال هم مسافر کشی می کرد. اودر سال ۷۹ و در دورانی که تیم در امید استقلال بازی می کرد، همزمان در یک آژانس واقع در بهار شیراز کار می کرد تا بتواند خرج خود را در بیاورد. ماشین او یک پیکان خسته بود!

عنایتی، کارگر ساده

رضا عنایتی از گفتن واقعیت‌ها ابایی ندارد. مهاجم فصل قبل صبا و این روزهای پدیده مشهد که رکورد گلزنی در تاریخ لیگ را مال خود کرده، در سن ۱۵ سالگی در مشهد دست‌فروشی می‌کرد. او بعدها به یکی از کارخانه‌های فرش‌بافی رفت و در آنجا کارگری کرد. او بعدها تبدیل به ستاره ابومسلم شد و با حضور در استقلال و امارات پول‌های زیادی به جیب زد.

شماره هشت مسافرکش

علی کریمی سال ۷۱ در کرج مسافرکشی می کرد. او یک پیکان گوجه ای داشت. کریمی قبل و بعد از تمرین پرسپولیس با ماشین خود کار می کرد تا خرج خود را در بیاورد. نقل است زمانی که او به دفتر یکی از روزنامه های ورزشی رفته بود، برای آنکه نشان دهد وضع مالی بسیار بدی دارد تمام دارایی اش را رو کرد که یک اسکناس هزار تومانی بود.

جوراب‌فروشی که مشهور شد

حسن خان محمدی ستاره سابق پرسپولیس که سال ها پیراهن این تیم را به تن کرد پیش از آنکه آدم معروفی شود مجبور بود با دست فروشی خرج خود را در بیاورد. یکی از دوستان نزدیک او می گوید در ابتدای دهه ۷۰ خان محمدی در شهرک عربو سعادت آباد بساط جوراب فروشی راه می انداخت و مشتریان را روی هوا می‌زد!

کیا، ماهر در پشم‌چینی

مهدی مهدوی کیا هنوز پشم های گوسفندان را می چیند. او که پیش از تبدیل شدن به یک فوتبالیست معروف مجبور بود در مزرعه پدرش در روستای چشمه اراک کند، علاوه بر کارهای کشاورزی در دامداری هم فعالیت زیاد می‌کرد. دوستان نزدیک کیا می‌گویند او حتی زمانیکه در آلمان بازی می‌کرد، در زمان تعطیلات به مزرعه پدرش سر می‌زد تا در امور به او کمک کند. می‌گویند مهدی در چیدن پشم‌های گوسفندان تبحر ویژه‌ای دارد!

بستنی آلاسکا

علی انصاریان مدافع سال های نه چندان دور پرسپولیس در زمان نوجوانی بستنی آلاسکا می فروخته است. انصاریان می گوید برای تامین هزینه های خودش چنین کاری می کرده است.

ستاره‌های شالیزار

شیث رضایی و مهرداد اولادی که هر دو اصلیتی مازندرانی دارند پیش از آنکه فوتبال بازی کنند، مجبور بودند کشاورزی کنند. شیث در یکی از شهرهای ساری کشاوری می کرد و مهرداد اولادی در شالیزارهای قائمشهر. این دو الان به آب و نانی رسیده اند و کمتر راه شان به ولایت شان می افتد.البته محمد عباس زاده دیگر بازیکن پرسپولیس هنوز به شغل سابق خود وفادار است. این بازیکن پرسپولیس هرگاه به زادگاهش برود در شالیزارها مشغول به کار می شود.///جام-جم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *