شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷ قبل از ظهر به وقت تهران

راهنمای کامل خرید دستگاه فرکننده مو

از موهای صاف و یکدست خسته شده اید؟

به دنبال راهی آسان و سریع برای حالت دادن و تغییر در ظاهر موهایتان هستید؟

می خواهید دستگاه فرکننده مو بخرید ولی به دلیل تنوع سردرگم شده اید؟

هر چند موهای صاف و یکدست همیشه مد هستند، اما گاهی تغییر در شکل ظاهری موها می تواند تنوع خوبی باشد. دستگاه های فرکننده مو که تنوع خیلی زیادی هم دارند، امروزه بخش قابل توجهی از بازار لوازم آرایش مو را به خود اختصاص داده اند.

در سال های خیلی قبل در سالن های آرایشی از بیگودی برای حالت دادن به موها استفاده می شد، اما رفته رفته با توجه به علاقه خانم ها و دخترهای جوان به فر کردن موها، شرکت های سازنده دستگاه های فرکننده مو را طراحی و روانه بازار کردند.

در ابتدا این دستگاه ها به لحاظ شکل ظاهری و مدل تنوع زیادی نداشتند و خیلی ساده بودند، اما به مرور مدل های جدیدتری از این محصولات وارد بازار شدند که تکنولوژی های پیشرفته تری داشتند.

دستگاه های فرکننده مو ابزار بسیار خوبی برای فر کردن موها در زمان کوتاه هستند. اگر دوست دارید در خانه هر وقت که دلتان می خواهد موهایتان را فر کنید و تنوعی در ظاهرتان ایجاد کنید و موهایتان را از آن حالت صاف و یکنواخت خارج کنید، پیشنهاد ما به شما یک دستگاه فرکننده مو است.

اما قطعا میان این همه برند و مدل که هر کدام تکنولوژی و عملکرد خاص خود را دارند، انتخاب راحت نخواهد بود، ما در این نوشتار پارامترهای مهم در انتخاب دستگاه فرکننده مو را بیان خواهیم کرد و با ذکر نکات مهم و کلیدی در این راستا به شما کمک خواهیم که یک دستگاه خوب و با کیفیت متناسب با نیازتان را خریداری کنید.

راهنمای کامل خرید دستگاه فرکننده مو

به چه نوع فری علاقه دارید؟

قبل از خرید این دستگاه بایستی از خودتان بپرسید که به چه نوع فری علاقه دارید؟ اگر از آن دست افرادی هستید که فقط به یک مدل فر ساده علاقه مند هستید و می خواهید پیوسته یک سبک مدل فر را روی موهای خود داشته باشید، یک دستگاه فرکننده مو ساده را انتخاب کنید.

اما اگر به فرهای متنوع تری علاقه مند هستید، به عبارت دیگر یک روز می خواهید موهایتان فر ریز و ملایم داشته باشد و یک روز فر درشت و پر می خواهید و یا دوست دارید به فواصل مختلف فر S، فر مخروطی یا فر لوله ای در موهایتان را تجربه کنید، دستگاه های فرکننده چند حالته انتخاب های خوبی برای شما به شمار می آیند.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه فرکننده مو

  • میزان گستره دمایی دستگاه فرکننده مو

فاکتور مهم دیگر در انتخاب این دستگاه، میزان تنظیم درجه حرارت و به قولی گستره دمایی دستگاه است. به دلیل اینکه موهای همه افراد یک خانواده دارای ضخامت و جنس یکسانی نیست و امکان استفاده از این دستگاه به صورت مشترک بین افراد خانواده وجود دارد، در هنگام خرید توجه داشته باشید که دستگاه قابلیت تنظیم درجه حرارت دما را داشته و گستره دمایی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. با وجود این مشخصه، می توانید متناسب با جنس مو درجه حرارت دستگاه را کم و زیاد کنید.

علاوه بر این اگر می خواهید که میزان درجه حرارت دستگاه را مشاهده کنید و در طول کار دما را چک کنید، دستگاهی را انتخاب کنید که مجهز به صفحه نمایش دما باشد.

 

  • سیستم ایمنی قفل دما و خاموشی خودکار

سیستم ایمنی قفل دما و خاموشی خودکار، المانی است که در یک سری مدل های جدید به چشم می خورد. در این روزها که به دلیل مشغله های فکری در زندگی، گاها پیش می آید که پس از استفاده از دستگاه، آن را خاموش کنید، این ویژگی می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

در واقع اساس عملکرد این مدل دستگاه ها به این صورت است که اگر از دستگاه به مدت یک ساعت استفاده نکنید، بعد از این مدت سیستم قفل دما دستگاه به صورت خودکار عمل کرده و به طور اتوماتیک خاموش می شود.

بنابراین اگر احیانا آن را در جای نامناسبی قرار داده باشید، خیالتان از این بابت راحت خواهد بود که احتمال آتش سوزی و اتفاقات این چنینی وجود ندارد.

 

  • دستگاهی را بخرید که مجهز به مشخصه آیونیک باشد

اگر جزو افرادی هستید که از دستگاه های فرکننده مو زیاد استفاده می کنید، دستگاهی را خریداری کنید که مجهز به مشخصه آیونیک بودن باشد.

دستگاه های فرکننده مو که دارای این ویژگی هستند به اسم دستگاه های فرکننده آیونیک شناخته می شوند. این مشخصه به این معنی است که دستگاه دارای پوششی ساخته شده از سرامیک و تورمالین تواما است.

به طور کلی دستگاه های فرکننده ای که از پوشش سرامیکی ساخته شده باشند، نسبت به سایر دستگاه ها با پوشش فلزی برتری دارند. دستگاه های فرکننده آیونیک علاوه بر سرامیک، دارای تورمالین هم هستند که باعث می شود کمترین آسیب را به بافت مو وارد کنند.
راهنمای کامل خرید دستگاه فرکننده مو

اگر می خواهید موهایتان فر زیبایی داشته باشد، قبل از استفاده از این دستگاه ها، موهای خود را با شانه و برس کاملا مرتب کنید، سپس برای حالت گرفتن بهتر روی کل موها اسپری مخصوص مو بزنید و در نهایت موها را با دستگاه فر کنید.

 

دستگاه فرکننده مو مدل مخروطی

با این دستگاه می توانید موهای خود را به شکل S فر کنید. این دستگاه دارای میله ای مخروطی شکل یا به زبان عامیانه کله قندی است که با پیچش مختلف مو به دور آن می توانید موهای خود را به صورت ریز یا درشت به شکل S حالت دهید.

دستگاه فرکننده مو مدل لوله ای

این مدل دستگاه ها ابتدایی ترین نوع دستگاه های فرکننده مو هستند. با توجه به اینکه فر درشت و پرحجم می خواهید و یا فر ریز مد نظرتان است می توانید این دستگاه را در سایزهای مختلف خریداری کنید. اگر می خواهید موهایتان فر ملایم و خیلی طبیعی داشته باشند، این دستگاه ها گزینه خوبی به شمار می آیند.

دستگاه فرکننده مو مدل برقی

راهنمای کامل خرید دستگاه فرکننده مو

اگر می خواهید موهای خود را به شکل مارپیچ یا سیم تلفنی در زمان بسیار کوتاهی فر کنید، دستگاه های فرکننده مو مدل برقی انتخاب های خوبی هستند. این دستگاه ها دقیقا مشابه دستگاه های فرکننده لوله ای موها را فر می کنند، با این تفاوت که به دلیل شکل و ساختاری که دارند در زمان بسیار کمتری این کار را انجام می دهند.

بعد از اینکه موهای خود را با این دستگاه فر کردید، می توانید از انواع اکسسوری مو برای بستن قسمت هایی از مو استفاده کنید و شکل و ظاهر زیباتری به موهای خود بدهید.

 

جمع بندی

حال که با انواع دستگاه های فرکننده مو و عملکرد آن ها و همچنین فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه فرکننده مو آشنا شدید، می توانید با استفاده از این دستگاه ها موهای خود را در زمان کوتاهی در خانه فر کنید و تنوعی در ظاهر خود ایجاد کنید.

انواع دستگاه های فرکننده مو را می توانید در قسمت ابزار برقی مو فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده و با بهترین قیمت ها نسبت به بازار سنتی و با تنوع فوق العاده خریداری کنید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

یک دیدگاه

  1. بسیار عالی
    مقاله بسیار خوبی بود
    ممنون دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *