شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶ بعد از ظهر به وقت تهران

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

انتخاب تنظیمات اشتباه با ریموت کنترل، به دستگاه آسیب وارد کرده و باید برای تعمیرات کولر گازی سامسونگ اقدام کنید. در صورتی که اگر پس از خرید و نصب آن با کارایی ریموت کنترل آشنا شوید، غیر ممکن است تنظیمات نادرستی را انتخاب کنید.

هم چنین آشنا نبودن با ریموت کنترل ممکن است مانع استفاده از تمامی قابلیت های این وسیله شود. از این رو راهنمای ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ به شما کمک خواهد کرد تا با تمامی دکمه ها و امکانات این دستگاه آشنا شوید.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

برای جلوگیری از بروز خرابی های ناشی از تنظیمات اشتباه با کنترل، تکنسین های نمایندگی تعمیرات کولر گازی سامسونگ در تهران، شیوه استفاده از قابلیت های این دستگاه را شرح داده اند و شما را با نحوه عملکرد ریموت کنترل آن آشنا کرده اند.

بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ

آموزش اصول نگهداری از کنترل کولر گازی سامسونگ

تنها به واسطه ریموت کنترل، امکان استفاده و دسترسی به تمامی امکانات کولر گازی سامسونگ وجود دارد. از این نگهداری از آن اهمیت بسیاری دارد. اولین مراقبتی که باید از این ریموت کنترل انجام دهید، جلوگیری از ضربه خوردن، زمین خوردن و وارد شدن هر گونه آسیب دیگر است. کنترل کولر گازی سامسونگ، از برد ظریف و حساسی برخوردار شده است که ممکن است بر اثر ضربه دچار شکستگی و یا از کار افتادگی شود.

علاوه بر این، باید در زمان مناسب برای تعویض باتری آن نیز اقدام کنید. این کار باعث بالا بردن کارایی و طول عمر ریموت خواهد شد. باتری ضعیف فشار زیادی به سیستم داخلی آن وارد خواهد کرد. اگر در محیطی پر گرد و غبار از کولر گازی سامسونگ استفاده می کنید، حتما برای جلوگیری از نفوذ ذرات خاک به داخل آن، با محافظ های پلاستیکی کنترل را بپوشانید.

ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ چه امکاناتی دارد؟

در صورتی که راهنمای فارسی کولر گازی سامسونگ را مطالعه کرده باشید، می دانید که این دستگاه، به امکانات مختلفی مجهز شده است. امکان استفاده از این قابلیت ها تنها با فشردن و آشنایی با دکمه های ریموت کنترل میسر می شود.

پس ضروری است که کار با کنترل کولر گازی سامسونگ را به خوبی بدانید و با کارایی هر دکمه روی آن آشنا شوید.

دکمه روشن و خاموش، دکمه ای برای دسترسی به امکانات

اصلی ترین و مهم ترین دکمه روی ریموت کولر گازی سامسونگ، دکمه روشن و خاموش یا همان پاور است. این دکمه برای برقراری ارتباط بین دستگاه و ریموت تعبیه شده است. با فشردن آن، کولر گازی سامسونگ شروع به کار کرده و می توانید به قابلیت های مختلف این وسیله دسترسی پیدا کنید.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

فعال کردن حالت فن کولر گازی سامسونگ با ریموت

قابلیت فن، یکی از حالت های کولر گازی سامسونگ است. برای فعال سازی آن باید دکمه مود (mood) را فشار دهید. این حالت باعث خاموش شدن موتور دستگاه شده و صرفا به واسطه فن داخلی کار می کند. برای فصل های بهار و پاییز، استفاده از حالت فن توصیه می شود.

سرمایش و گرمایش در ریموت کولر گازی سامسونگ

فعال سازی قابلیت های سرمایش و گرمایش در کولر گازی سامسونگ، باید با فشردن دکمه مود انجام شود. برای شروع به کار سیستم خنک سازی و سرمایشی این دستگاه باید با فشردن دکمه مود به دنبال گزینه cool باشید. پس از نمایش آن، با فشار دادن دکمه های + و – دمای دلخواه خود را تنظیم کنید.

اگر قصد فعال کردن حالت گرمایش را در این کولر گازی دارید، باید مجدد دکمه مود را فشار دهید و پس از مشاهده heat، دکمه های + و – را برای تنظیم درجه دمای مناسب فشار دهید.

حالت اتومات کولر گازی سامسونگ را فعال کنید

حالت پیش فرض کولر گازی سامسونگ، حالت اتوماتیک است. در این حالت دمای مشخصی برای دستگاه تنظیم شده و بر اساس درجه دمای تنظیم شده، پنل کولر گازی کار می کند. استفاده از حالت برای مواقعی که چند ساعتی منزل حضوری ندارید اما نیاز به متعادل بودن دمای خانه وجود دارد، توصیه می شود.

برای هوای شرجی، حالت خشک را فعال کنید

از دیگر حالت هایی که امکان بهره مند شدن از آن به واسطه ریموت کولر گازی سامسونگ وجود دارد، حالت خشک است. این قابلیت برای محیط های شرجی مناسب بوده و باعث خارج کردن رطوبت داخل خانه شده و باد تولید شده معتدل خواهد بود. دکمه مود را فشار دهید تا dry را مشاهده کنید. این قابلیت نیازی به تنظیمات دیگر ندارد.

 

دمای اتاق را با کولر گازی سامسونگ تنظیم کنید

تنظیم حرارت و دما، یکی از قابلیت های کولر گازی سامسونگ است که با ریموت امکان استفاده از آن وجود دارد. بهتر است دمای ۲۲ تا ۲۵ درجه را تنظیم کنید که با دمای بدن تناسب داشته و از مصرف بی رویه انرژی نیز جلوگیری می کند.

جهت باد کولر گازی سامسونگ را تنظیم کنید

به منظور تنظیم باد کولر گازی سامسونگ، باید دو دکمه speed و swing را بر روی ریموت کنترل فشار دهید. با فشردن این دکمه ها، دستگاه هوای تولید شده را به بالا و پایین هدایت می کند.

تنظیم سرعت وزش باد کولر گازی سامسونگ

با فشردن دکمه speed، سرعت وزش باد کولر گازی سامسونگ در چهار سرعت زیاد، کم، متوسط و یا فن تنظیم خواهد شد. این دکمه باید به دفعات فشار داده شود تا سرعتی که مد نظر دارید، نشان داده شود. به طور تقریبی، عملکردی شبیه به دکمه مود در ریموت کنترل دارد. به منظور استفاده از حداکثر توان این کولر گازی، باید دکمه توربو را فشار دهید.

زمان کار کولر گازی سامسونگ را تنظیم کنید

قابلیت دیگری که در کولر گازی سامسونگ وجود داشته و استفاده از آن با ریموت کنترل میسر می شود، تنظیم زمان کار کردن دستگاه است. روشن و خاموش خودکار، تایمر خواب یا خاموشی در زمانی مشخص یا تغییر دمای دستگاه، همگی از امکانات قابلیت تنظیم زمان کار محسوب می شوند. این قابلیت با فشردن دکمه های پاور، تایمر و حالت خواب فعال می شود.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

کار کولر گازی سامسونگ را زمان بندی کنید

دکمه تایمر، قابلیتی است که امکان روشن و خاموش کردن کولر گازی سامسونگ را در زمان مشخصی به صورت اتومات فراهم می کند. این قابلیت برای افرادی که می خواهند پیش از وارد شدن به منزل، هوای مطبوعی در محیط جریان پیدا کند، بسیار مناسب است. با فشردن دکمه timer بر روی ریموت کنترل امکان فعال سازی این قابلیت وجود دارد.

زمان خاموش شدن کولر گازی سامسونگ را تنظیم کنید

دکمه sleep، از دیگر قابلیت های مرتبط با زمان بندی در کنترل کولر گازی سامسونگ است. با فشردن این دکمه، حالت خواب دستگاه فعال شده و هر زمانی را که برای خاموش شدن آن تنظیم کنید، دستگاه در همان ساعت خاموش خواهد شد.

اگر ریموت کولر گازی سامسونگ کار نکرد چه کار کنیم؟

به منظور استفاده از کلیه قابلیت ها و امکاناتی که کولر گازی سامسونگ از آن ها برخوردار شده است، باید شیوه کار با ریموت کنترل آن را بدانید. حال اگر با داشتن آگاهی از کارایی هر دکمه، برخی از قابلیت ها و یا حتی تمامی آن ها به درستی کار نمی کنند. یا حتی با انتخاب تنظیمات صحیح، عملکرد پنل کولر گازی مختل شده است، توصیه می کنیم حتما با آی پی امداد تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی سامسونگ در تهران که با نام آی پی امداد نیز شناخته می شود، به واسطه خدمات تعمیر کولر گازی سامسونگ در محل، تکنسین متخصص خود را به منزل کاربران اعزام می کند.

کاربران نیز می توانند مراحل عیب یابی مشکلات کولر گازی سامسونگ را از نزدیک مشاهده کنند. ضمن این که ممکن است ایراد از ریموت کنترل بوده و باید با عیب یابی و تعمیر آن، علت کار نکردن قابلیت ها و حالت های مختلف این کولر گازی تشخیص داده شده و برطرف شود.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۲ دیدگاه‌ها

  1. تشکر میکنم از مطلب خوب و کاربردیتون. این علائم روی کنترل همیشه برای من چالش بود و نمیدونستم این حالت ها و درجه های مختلف چه معنا و کاربردی دارند. با این مقاله مشکل چندینو چند ساله من برطرف شد.

  2. سلام. ممنون از سایت خوبتون. من همیشه دکمه های ریموت کنترل کولرگازی رو جابجا میزدم و برام مفهومی نداشتن. البته الان از کولرگازی به عنوان وسیله گرمایشی استفاده میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *