چهارشنبه , ۱۹ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۷ قبل از ظهر به وقت تهران

بازتاب سخنان «رئیس جمهور کشورمان» در چین

خبرگزاری شین هوا نوشت: رئیس جمهوری ایران تاکید دارد تهران برای پیشبرد صلح، ثبات و امنیت در خاورمیانه و سوریه و توسعه کشورهای منطقه تلاش می کند و بر این اهداف متمرکز شده است.

 

رسانه‌های چین با بازتاب دادن سخنان یکشنبه شب رئیس جمهوری نوشتند: رئیس جمهور ایران با بیان اینکه تروریسم یک تهدید جهانی است، از دیپلماسی و مبارزه جدی با این پدیده شوم به عنوان دو محور اصلی و مهم هر تلاشی برای پیشبرد صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و بویژه سوریه نام برد.

به گزارش ایرنا، رسانه های گروهی چین از جمله تلویزیون مرکزی، خبرگزاری شین هوا و تارنماهای اینترنتی این کشور روز دوشنبه مصاحبه زنده تلویزیونی رئیس جمهوری کشورمان را به طور گسترده بازتاب دادند و به انتشار بخش های مختلف سخنان وی اقدام کردند.

تلویزیون مرکزی چین ضمن انتشار تصاویری از این گفت وگوی تلویزیونی که امروز در چندین نوبت پخش شد، آورده است: حسن روحانی با استقبال از مذاکرات صلح سوریه بر مبارزه فراگیر با تروریسم و البته دیپلماسی به عنوان راههای مهم و اثر گذار در برقراری ثبات و صلح در این کشور و حتی خاورمیانه تاکید کرده است.
این گزارش خاطر نشان می کند که روحانی قویا امیدوار است مذاکرات صلح در قزاقستان نیز باعث حل و فصل بحران سوریه و کاهش مناقشات در خاورمیانه گردد.
خبرگزاری شین هوا نیز نوشت: رئیس جمهوری ایران تاکید دارد تهران برای پیشبرد صلح، ثبات و امنیت در خاورمیانه و سوریه و توسعه کشورهای منطقه تلاش می کند و بر این اهداف متمرکز شده است.
تارنمای گلوبال تایمز چین هم در گزارشی به گفت وگوی تلویزیونی حسن روحانی توجه ویژه نشان داده و آورده است: روحانی تروریسم را یک تهدید منطقه ای و جهانی می داند و تاکید کرده که ایران در زمینه مبارزه با تروریسم با کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه همکاری کرده است.
این گزارش ادامه می دهد: رئیس جمهوری ایران همچنین از کشورها و جامعه بین المللی خواسته است به مختصات جغرافیایی سوریه احترام گذاشته و حق حاکمیت و مرزهای رسمی این کشور را نیز مورد احترام قرار دهند.
تارنمای انگلیش نیوز هم می نویسد: دکتر حسن روحانی در نشست شب گذشته خود همچنین از خوشبینی خود در ارتباط با وضعیت مناسب اقتصادی خبر داده و به مردم کشورش اطمینان داد که ارزهای خارجی با افزایش قیمت مواجه نخواهند شد.
رسانه چینی ادامه می دهد: البته وی تاکید کرده است ثبات اقتصادی کشور برای دولت اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر نرخ کنونی ارز در داخل کشور نمی تواند مدت زیادی دارای وضعیت کنونی باشد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *