جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱ قبل از ظهر به وقت تهران

١٠٠ بار نوشتن از روی ۲ آیه‌ قران، و سه حدیث از پیامبر مجازات پسر قاتل

  پسر جوانی که مادرش را کشت و جسدش را در کمد دیواری زیر رختخواب‌ها پنهان کرد، با رضایت خواهر و برادرهایش از مجازات قصاص نجات پیدا کرد. وی پس از محاکمه در دادگاه جنایی، به ١٠سال زندان و ١٠٠بار نوشتن از روی دو آیه قرآن مجید و سه حدیث از پیامبر و امام جعفر صادق درباره احترام به والدین محکوم شد. همچنین قرار شد این پسر نتیجه خود از این آیات و احادیث را در گزارشی سه صفحه‌ای به دادگاه ارایه دهد.

ماجرا به شب بیست‌‌و‌‌سوم اسفند ‌سال ٩٣ برمی‌گردد. آن شب به مأموران کلانتری ١٢٩ جامی خبر یک جنایت رسید. بلافاصله مأموران موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه در خیابان باستان، به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور مأموران مشخص شد که زن ٧٠ ساله‌ای به قتل رسیده و جسدش داخل کمد دیواری زیر رختخواب‌ها پنهان شده است. دختر این زن که جسد مادرش را پیدا کرده و با مأموران تماس گرفته بود، در تحقیقات گفت:  امروز وقتی به خانه مادرم آمدم، هیچکس در را باز نکرد. با کلید خودم در را  باز کردم؛ اما مادرم در خانه نبود. در حالی‌که نگران او شده بودم، خانه را جست‌وجو کردم و درنهایت جسدش را داخل رختخواب‌ها پیدا کردم.» این زن در ادامه صحبت‌هایش به مأموران گفت: «برادر ٢٩ ساله‌ام به نام رضا اعتیاد به مواد مخدر دارد. او به تنهایی همراه مادرم زندگی می‌کرد و الان هم هیچ خبری از وی نیست. برای همین به برادرم  مشکوک هستم.»
با این اظهارات مأموران پلیس به ردیابی تنها مظنون این پرونده پرداختند و درنهایت این پسر را همان شب در خانه یکی از دوستانش بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها به قتل مادرش اعتراف کرد و صحنه این جنایت هولناک را هم بازسازی کرد؛ بنابراین پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. جلسه محاکمه این پسر به ریاست قاضی محمد باقر قربان‌زاده در همین شعبه برگزار شد. در این جلسه پسر جوان توانست رضایت خواهر و برادرش را جلب کند.

 

بنابراین آنها رضایت خود را اعلام کردند و پسر جوان از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. متهم درباره انگیزه‌اش از جنایت به هیأت قضائی گفت: خیلی وقت بود که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده بودم؛ برای همین هر روز باید مواد مصرف می‌کردم. در این میان مادرم همیشه به من سرکوفت می‌زد و اذیتم می‌کرد. تا این‌که روز حادثه از او پول خواستم تا مواد تهیه کنم؛ اما او پولی به من نداد و مثل همیشه با من دعوا کرد. آن‌قدر ادامه داد تا این‌که عصبانی شدم و او را هل دادم؛ اما مادرم سرش به زمین خورد و بیهوش شد. من هم از ترسم جسدش را در کمد پنهان کردم و متواری شدم ولی باور کنید قصد کشتن مادرم را نداشتم؛ حتی وقتی او را در کمد پنهان می‌کردم، تصور نمی‌کردم که مرده باشد.

 

با خودم گفتم حتما به هوش می‌آید چون کمد دیواری قدیمی بود و منافذ زیادی داشت گمان می‌کردم هوا به داخل آن رفت ‌و ‌آمد دارد. با این اظهارات، هیأت قضائی وارد شور شدند و در نهایت متهم را به پرداخت دیه و ١٠‌سال زندان محکوم کردند. پسر جوان همچنین با حکم دادگاه قرار شد که از روی دو حدیث پیامبر و یک حدیث  از امام جعفر صادق درباره احترام به پدر و مادر و همچنین آیات ٢٣ و ٢۴ سوره اسرا ١٠٠ مرتبه بنویسد و پس از آن برداشت خود از این آیات و احادیث را در گزارشی سه صفحه‌ای به دادگاه ارایه دهد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *