جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

نتیجه دیدار تیم والیبال ایران و ایتالیا

نتیجه دیدار تیم والیبال ایران و ایتالیا
نتیجه دیدار تیم والیبال ایران و ایتالیا

مجله انلاین دوستان :  تیم‌ ملی والیبال ایران نخستین دیدار خود در رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۴ را برابر ایتالیا برگزار کرد؛ این دیدار که از ساعت ۲۳ در شهر تریسه ایتالیا آغاز شد با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان بروتو خاتمه پیدا کرد تا تیم ایران با هدایت کواچ در نخستین میدان رسمی بازنده باشد.

ایتالیایی‌ها که از بازی دوره گذشته در لیگ جهانی مقابل ایران خاطره خوبی نداشتند، برای انتقام‌گیری و جبران وارد میدان شدند و به هدف خود هم رسیدند. شاگردان کواچ در این مسابقه که ایرانی‌های زیادی از تیم ملی حمایت می‌کردند ست‌های اول تا سوم را به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ به لاجوردی‌پوشان واگذار کردند تا جمع امتیازهای ایتالیایی‌ها در مجموع ۳ بازی به عدد ۹ برسد و صدرنشین گروه نخست بمانند. ایتالیایی‌ها پیش از این در دو مسابقه قبلی خود در هفته اول برابر برزیل پیروز شده بودند و با ۶ امتیاز در صدرجدول گروه نخست قرار داشتند.

اسلوبودان کواچ در این مسابقه سعید معروف، شهرام محمودی، سید محمد موسوی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور و عبدالرضا علیزاده را به عنوان ترکیب آغاز کننده بازی برگزید و مهدی مهدوی، شهرام محمودی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزاجانپور و عادل غلامی نیز بازیکنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند که متناسب با شرایط و با صلاح‌دید کواچ وارد میدان شدند.

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود ایتالیا

در گیم نخست شاگردان کواچ بازی را خوب آغاز کردند، اما این ایتالیایی‌ها بودند که به کمک تجربه بالاتر خود و شرایط میزبانی توانستند وقت استراحت فنی اول را به سود خود رقم بزنند. در ادامه عملکرد خوب پیانو و زایتسف و کوار موجب شود پاس‌های خوب تراویسا به امتیاز تبدیل شود و وقت استراحت فنی دوم هم با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود لاجوردی‌پوشان رقم خورد. سرویس ‌های خوب پارودی باعث شد تا در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ کواچ مجبور شود درخواست وقت استراحت کند. به هر حال تیم ایران ست نخست را با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به شاگردان بروتو واگذار کرد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایتالیا

ست دوم را ملی‌پوشان ایران خیلی خوب آغاز کردند و از همان ابتدا توانستند اختلافی دو امتیازی با حریف قدرتمند خود ایجاد کنند؛ شاگردان کواچ در امتیاز ۸ بر ۶ به سود خود روانه وقت استراحت فنی اول شدند. این اختلاف حفظ شد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران تیم‌ها راهی وقت استراحت فنی دوم شدند، اما پس از آن ایتالیایی‌ها بودند که به خود آمدند و با عملکرد خوب خود اختلاف را کم کرده تا در امتیاز ۲۰ بر ۲۰ کواچ مجبور وقفه ای در بازی ایجاد کند. پس از آن هم مباشری برای دریافت اول وارد زمین شد که حضور وی هم تاثیر چندانی نداشت؛ از طرفی لوکا وتوری هم وارد زمین ایتالیا شد که سرویس‌های پرشی و قدرتمند وی موجب شد تا این ست با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود شاگردان بروتو خاتمه پیدا کند.

* ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایتالیا

در ست سوم هم تیم ملی والیبال ایران عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست بازهم دو امتیاز اختلاف ایجاد کند تا تیم‌های در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران به وقت استراحت فنی اول بروند، اما سرویس‌ زایتسف و نمایش خوب سایر بازیکنان ایتالیا موجب شد تا بازی در امتیاز ۸ به تساوی برسد. بازی پایاپایی پیش رفت تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایتالیا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. شاگردان بروتو رفته رفته بیشتر بر بازی مسلط شدند و مدافعان ایران نتوانستند مقابل نقشه‌های مختلف ایتالیایی واکنشی داشته باشند تا این گیم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود میزبان خاتمه پیدا کند و در مجموع این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود ایتالیا خاتمه پیدا کند.

 دیدار دوم ایتالیا و ایران ساعت ۲۲:۳۰ یکشنبه (به وقت تهران) در شهر ورونا برگزار خواهد شد.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *