جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

میترا حجار: آیا واقعا از هر راهی باید نان خورد؟!

میترا حجاربازیگر سرشناس سینمای کشورمان با انتشار پستی جدید در اینستاگرامش  نسبت به خرید ماهی قرمز برای سفره هفت سین واکنش نشان داد.

میترا حجار با انتشار عکسی دلخراش از تَلی از ماهی قرمز مُرده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در چند روز گذشته عده‌ای به من مطلب نوشته‌اند و سعی کرده‌اند مرا متقاعد کنند که ماهی قرمز ریشه در سنت و فرهنگ ما ایرانیان و قدمت سه هزار/ پنج هزار/ هفت هزار ساله دارد. هر چند همچنان با هیچ کدام ازین صحبت‌ها موافق نیستم و فکر می‌کنم آن ماهی در شاهنامه و هر جای دیگر لزوما ماهی قرمز نبوده و نیست- به دلیل بسیار ساده، این که اگر این ماهی بومی ایران بود در دریاچه‌ها و چشمه‌های کشورمان به طور طبیعی یافت میشد-»

بازیگر فیلم سینمایی «قارچ سمی» ادامه داده است: «اما لازم می‌دانم در اینجا نکته بسیار مهمی را یادآور شوم: دوستان عزیز، صحبت بر سر ریشه باستانی و تخریب فرهنگ ایرانی و این حرفها نیست، صحبت بر سر آزردن و کشتن موجودات بیگناه بر سر یک تصمیم اشتباه است. چرا باید برای انجام هر کار خوبی دلیل و مدرک بیاوریم و همه وقت و انرژی‌مان را بر سر اثبات تاریخی مطالب بگذاریم؟؟؟ تاریخ بشر پر از رسم و رسومات اشتباهی بوده که در گذشت زمان اصلاح شده‌اند و نمی‌شود به رسوماتی که ضد محیط زیست و موجودات زنده هستند اقتدا کرد. و کسانی که یاد آور شده‌اند که مردم از این راه نان می‌خورند ضمن تحسین رأفت قلب‌های پاکتان ناچارم یاد آور شوم که متاسفانه کسانی از ضرر رساندن به محیط زیست یا جامعه یا از صنایع مخرب محیط زیستی نان می‌خورند اما آیا واقعا از هر راهی باید نان خورد؟ پس تکلیف انسانیت ما چه می‌شود؟؟؟ هنوز معتقدم سفره زیبای نوروزی نیازی ندارد تا بستر مرگ موجود زنده‌ای باشد، سال نوی خود را با زندگی بخشیدن شروع کنید نه با زندگی گرفتن.»

او در پایان نوشته است: «و در پایان تمام عزیزانی که برایم نوشته‌اند که بنا به خواست من امسال ماهی قرمز نخریدند، از تک تک شما سپاسگزارم و به وجودتان افتخار میکنم و امیدوارم دعای خیر حیوانات بی‌گناه بدرقه راهتان باشد.»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *