جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰ قبل از ظهر به وقت تهران

جزئیات وقوع سیل در آذربایجان شرقی؛ کشف پیکر ۱۰ نفر از مفقودان

 پیکر ۱۰ تن از مفقود شدگان سیل روز گذشته در استان آذربایجان شرقی کشف شده است، این استان روز گذشته شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی از مناطق بود.

http://media.mehrnews.com/d/2017/04/15/3/2430618.jpg
جزئیات وقوع سیل در آذربایجان شرقی؛ کشف پیکر ۱۰ نفر از مفقودان

به گزارش مهر، مردم آذربایجان شرقی روز گذشته شاهد یکی از شدیدترین بارش های باران چند سال اخیر در این استان بودند و با وجود نزول رحمت الهی، به علت شدت بارش ها و با وجود هشدارهای قبلی در خصوص وضعیت جوی این روز، متاسفانه این بارش ها در برخی از شهرستان های آذربایجان شرقی خسارت های مالی و جانی به همراه داشت.

در این میان شهرستان های عجب شیر و آذرشهر از جمله مناطقی هستند که وضعیت بحرانی در آنها حاکم بوده و گزارش های رسیده و اعلام نظر مسئولان مدیریت استان حاکی از بروز خسارات های مالی شدید و نیز تلفات انسانی در این دو شهرستان است و بر همین اساس مسئولان مدیریت بحران آذربایجان شرقی برای بررسی وضعیت این مناطق در آنها حضور یافته اند.

پیدا شدن پیکر ۱۰ تن از مفقودان سیل

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی در این خصوص به مهر گفت: متاسفانه در این حادثه ناگوار شاهد مفقود شدن برخی از هموطنان در شهرستان های عجب شیر و آذرشهر در اثر روان شدن سیل شدید بودیم.

خلیل ساعی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت امداد رسانی به این مناطق و نیز آمار تلفات جانی سیل در آذربایجان شرقی اظهار داشت: مهمترین بخش تلفات جانی این سیل در شهرستان های عجب شیر و آذرشهر بوده و تا کنون مفقود شدن ۲۰ نفر در شهرستان عجب شیر و نیز ۱۵ تا ۱۷ نفر در شهرستان آذرشهر گزارش شده است.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: از ساعات اولیه وقوع این بحران دستگاه ها و نیروهای مربوطه با تمام توان به دنبال امدادرسانی و خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند و متاسفانه در همین عملیات ها تا کنون پیکر ۸ تن از مفقود شدگان در عجب شیر و دو تن دیگر نیز در آذرشهر پیدا شده است.

ساعی در پایان تصریح کرد: با وجود بارش شدید باران و جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق آذربایجان شرقی، به جز این دو شهرستان از سایر مناطق گزارشی در خصوص فوتی و مفقودی دریافت نشده و نیروهای مدیریت بحران و امداد و نجات در تلاش برای کنترل شرایط و امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند و در این خصوص حتی از نیروهای نظامی و انتظامی نیز استفاده می شود.

 

گلایه شهروندان از عدم اطلاع رسانی درست در خصوص حادثه

در این میان برخی از شهروندان آذربایجان شرقی از وجود برخی ضعف ها در امدادرسانی و به ویژه اطلاع رسانی در خصوص خسارت های سیل در مناطق مختلف انتقاد کردند و یکی از این شهروندان به مهر گفت: متاسفانه با وجود آبگرفتگی معابر و خسارت سیل به منازل مردم حتی در کلانشهر تبریز گاه مشاهده می شود که کار امدادرسانی با ساعت ها تاخیر صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: برای نمونه در منطقه عباسی با وجود ورود آب به خانه های مردم در ساعات بعد از ظهر شاهد حضور دستگاه ها و نهادهای مربوطه در این مناطق در ساعات صبح امروز بودیم و البته با سابقه ای که در این موارد در تبریز وجود داشته و با کوچکترین بارش ها معابر و خیابان های اصلی این شهر بطور کامل فلج می شوند، نباید انتظار امدادرسانی به موقع در کوچه ها و معابر فرعی را نیز داشت.

این شهروند تبریزی همچنین اشاره ای به نوع اطلاع رسانی رسانه ها بویژه در سطح رسانه های استانی و ملی کرده و با انتقاد از عدم پوشش و اطلاع رسانی صحیح و مناسب در این خصوص گفت: مشخص نیست چرا در روزی که مردم آذربایجان شرقی با سیل شدید و خسارت ناشی از آن روبرو بودند، هیچ گزارش و اطلاع رسانی قابل قبولی در رسانه های ملی صورت نگرفت در حالی که شاهد شرایطی متفاوت برای استان هایی بودیم که با وضعیت مشابهی درگیر بودند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *