جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

سرمای شدید در استان البرز، ۱۹ درجه زیر صفر!

دمای استان البرز در چند روز گذشته و سه روز آینده با نوسانات همراه شده و به گفته مدیرکل هواشناسی البرز دمای هوا در سردترین ساعات روز پنجشنبه به عنوان کمترین مقدار خود از زمان اندازه گیری ها در فصل پاییز بوده است.

 

منصور رحمانیان مدیر کل هواشناسی استان البرز گفت که دمای هوای ثبت شده در سردترین ساعات روز پنجشنبه، به کمترین مقدار خود از زمان اندازی گیری ها در فصل پاییز رسیده است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه های هواشناسی همدیدی استان، کمینه دمای هوای طالقان ۱۷ درجه زیر صفر بوده، این درحالی است که در مدت مشابه تاکنون دمایی کمتر از ۱۵٫۶ درجه زیر صفر در فصل پاییز در این منطقه دیده نشده بود.
مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه به طور مشابه در ایستگاه های هواشناسی همدیدی هشتگرد دمای ۱۳٫۴ درجه زیر صفر و کرج ۱۰ درجه زیر صفر به ثبت رسیده، خاطر نشان کرد که این مقادیر نیز در مقایسه با بلندمدت فصل پاییز (۹ درجه زیر صفر) کمتری برخوردار است.
رحمانیان همچنین خاطرنشان کرد که به تدریج در زمان های آتی شاهد روند نسبی افزایش دما در استان خواهیم بود.
به گفته رحمانیان کمینه دمای کرج مرکز استان در ۲۴ ساعت آینده ۸ درجه زیر صفر و بیشینه دما ۲ درجه خواهد بود اما روند افزایش دما از فردا شنبه آغاز شده و کمینه دما به ۵ درجه زیر صفر و ۴ درجه زیر صفر در ۲ روز آینده خواهد رسید.
دمای هوا ۲۴ ساعت گذشته در کرج منفی ۹ درجه، در طالقان منفی ۱۷ درجه، در هشتگرد منفی ۱۳ درجه، در اشتهارد منفی ۸ درجه، در فردیس منفی ۹ درجه و منطقه دیزین منفی ۱۹ درجه بوده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *