جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶ بعد از ظهر به وقت تهران

بهترین درمان های خانگی «جوش صورت» و آکنه

جوش صورت از جمله مشکلات پوستی است که باعث کلافه شدن فرد مبتلا و کاهش اعتماد به نفس وی خواهد شد، در این بخش می خواهیم به علل بروز و درمان این مشکل پوستی بپردازیم.

www.dustaan.com-dustaan.com-treatment acne naturally درمان جوش صورت فوری و طبیعی

جوش زدن صورت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، استرس، مسدودشدن منافذ پوستی ، تجمع چربی ها در پوست و حتی ژنتیک! می تواند از جمله دلایل این بیماری پوستی باشند.

درمان جوش صورت با رعایت چند نکته ساده و استفاده از ماسک ها و جوشانده های خانگی می تواند به سادگی انجام گیرد. در استفاده از این روش ها ترسی به دل راه ندهید! چرا که مانند داروهای شیمیایی عوارضی نداشته و اصلاٌ خطرساز نیستند.

-بهتر است افرادی که زیاد جوش می زنند از خوردن غذاهای پرچرب ، ادویه دار و شیرینی های خامه ای پرهیز کنند و حداقل در طول روز چندین مرتبه صورت خود را با شوینده های معمولی بشویند. رعایت این نکات در بیشتر مواقع جواب داده و نشانه های درمان بعد از چند روز نمایان می شوند.

-جوشانده ریشه گیاه بابا آدم تاثیر بسیار زیادی در درخشندگی و درمان جوش های صورت دارد.

-شستن مداوم صورت با اب لیمو ترش تا چندینروز می تواند تاثیر فراوانی در بهبود جوش های صورت داشته باشد.

-جوشانده ی آویشن و پونه کوهی می تواند نقش موثری در شفاف شدن و درمان جوش و اکنه داشته باشد.

-برای زیبایی و شفافیت پوست،خوردن خیسانده برگ هلو و زردآلو بسیار موثر است.

– عرق کاسنی و کاهو کبد را صاف کرده و پوست را شفاف می کند.

– خورد یک لیوان شیر در روز ضروری است. ( مخصوصا برای کسانی که درشهرهای بزرگ زندگی می کنند و در معرض آلودگی هوا قرار دارند.)

-استفاده از ماسک سیب و عسل می تواند به درخشندگی و بهبود جوش های صورت کمک کند.

-برای درمان سریع جوش صورت شب قبل از خواب مقداری خمیر دندان بر روی جوش بمالید تا صبح جوش بسیار ضعیف و از بین رفته است.

-وجود میکروب های عفونت زا عامل ایجاد جوش های صورت هستند و برای حل این مشکل می توانید مقداری پرتقال و یا از دیگر مرکبات را بر روی پوست بمالید .

-با مالیدن پیاز خام جوش صورت به سرعت درمان میشود.

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/40_www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1488532445.jpg

 

پیاز و درمان جوش صورت

دو سه عدد پیاز متوسط را پس از پوس کندن خرد کنید و در مقدار کمی آب بپزید , به طوری که پیاز کاملا پخته شود و آب در ته ظرف باقی نماند.

پیاز پخته شده را درون یک تکه پارچه  نخی نازک تمیز بپیچد و روی جوش ها بگذارید و پس از چند دقیقه موضع را بشویید.

 

دانه های سر سیاه و سفیدبرای درمان جوش صورت

گیاهانی چون بومادران , بابونه ,رازیانه و گزنه سفید ( از هر کدام یک قاشق غذا خوری) را در آب جوش بریزید, پس حوله ای به سر ببندید و به مدت ده دقیقه پوست را روی بخار آن نگه دارید. در این هنگام منافذ پوست شما باز شده و شما به آسانی می نوانید با یک پارچه تمیز و یا دستمال کاغذی پوست را در ناحیه دانه های سر سیاه به آرامی بفشارید و دانه ها را بیرون آورید و بعد صورت را با آب سرد بشورید تا منافذ پوست تنگ تر بشود..

 

عسل و دانه های سر سیاه برای درمان جوش صورت

عسل افزودن به تقویت پوست و شفا بخشی ,پاک کننده خوبی است .یک قاشق غذا خوری عسل را به آرامی حرارت دهید و روی قسمت هایی از پوست که دارای دانه های سر سیاه است بگذارید , پس از ۱۵ دقیقه با یک تکه پنبه و آب نیم گرم پوست خود را تمیز کنید و بعد بشویید.اگر لک نیز دارید از خوانه گندم( دو قاشق) به عسل اضاف کنید و بعد همین نحو عمل کنید.

 

روغن ماهی
روغن ماهی و لکه های قرمز پوست را تمیز کنید و بعد با مقداری روغن ماهی لایه ای از چربی رویش بکشید .یکی دو ساعت بعد پوست را با آب نیم گرم بشویید.

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1488532446.jpg

ماسک لیمو وتخم مرغ

این ماسک یک درمان عالی برای از بین بردن جوش ها و قابل استفاده برای انواع پوست هاست.آب نصف لیمو را با سفیده تخم مرغ، مخلوط کنید.توصیه کوک بولدن این است که ماسک را شب روی صورت بگذارید و صبح آن را با آب گرم بشویید.اطمینان یابید که مخلوط داخل چشم و دهان نرود.

ماسک زردچوبه

کوک بولدن می گوید:در هندوستان مرسوم است که عروس ها برای داشتن صورتی زیبا قبل از عروسی ، از ماسک زردچوبه، استفاده می کنند.مواد لازم برای تهیه این ماسک،  در همه ادویه فروشی ها و فروشگاهای مواد غذایی موجود است.

نصف پیمانه آرد نخود ، دو قاشق چایخوری زردچوبه و پودر صندل سفید ، را با مقداری روغن حیوانی یا روغن بادام ، مخلوط کنید.به آن آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید و بگذارید برای ۵-۱۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس با فشار دست ، ماسک را از صورت جدا کرده و با آب ، تمیز بشویید.

ماسک های خانگی، به جوان شدن و از بین رفتن جوش ها، کمک می کند و مواد لازم برای تهیه این جوش ها در آشپزخانه شما، یافت می شود. یک یا چند روش درمان را امتحان کنید و نتیجه ان را روی پوست خود ببینید.

پاک کننده صورت انگور

برای داشتن یک پاک کننده صورت ، فقط کافیست چند حبه انگور تازه را ، از یخچال برداشته ، آن ها را از وسط نصف کنید و روی صورت  و گردن خود بمالید. سپس صورت خود  را،  با آب سرد بشویید.

 ماسک صورت خیار

یک خیار کوچک را با یک پیمانه جو دو سر ، کوبیده و به صورت خمیر در بیاورید. کوک بولدن می گوید:  یک قاشق  از این خمیر را ، با یک قاشق چایخوری ماست ، مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را بشویید.

  فیس پک خبار

این ماسک خنک و نرم کننده، به شما کمک می کند تا پوست صورت که بر اثر جوش زبر شده، نرم و لطیف شود. یک خیار کامل را بکوبید، آب آن را کشیده و با یک قاشق سوپخوری شکر ، کاملا مخلوط کنید. طبق گفته کوک بولدن آن را  روی صورت گذاشته و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

 

راههای درمان دیگر:

برخی محلول ها و ترکیبات تجویز شده توسط پزشک با توجه به نوع پوست و جوش

لایه برداری پوست و لیزر درمانی

آنتی بیوتیک ها هم گاها در درمان موثر خواهند بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *