جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۴ قبل از ظهر به وقت تهران

افزایش امار طلاق با سرکار امدن شبکه های اجتماعی مبتذل

شبکه های اجتماعی مبتذل، طلاق را در کشور افزایش داده است
عضو هیئت علمی دانشگاه قم و حقوقدان حوزوی گفت: سایت ها و شبکه های اجتماعی مبتذل از جمله عوامل افزایش طلاق در کشور می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله فهیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان این که متاسفانه در حال حاضر شاهد روند صعودی آمار طلاق در کشور هستیم، اظهار داشت: بی شک این مسأله باید از سوی مسئولان و به خصوص کارشناسان و نخبگان حوزه و دانشگاه به دقت ریشه یابی و علت یابی شود تا بتوانیم برای مقابله با آن یک برنامه ریزی درست و منسجمی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تأثیر بسیار زیاد ابزارهای رسانه ای نوین در فروپاشی برخی خانواده ها گفت: متأسفانه فرهنگ وارداتی غرب از طریق ابزارهایی همچون شبکه های ماهواره ای مستهجن، سایت های نامناسب اینترنتی و نیز شبکه های اجتماعی مبتذل، آسیب های بسیاری به فرد و خانواده ها وارد کرده که یکی از ریشه های این مساله نیز آشنا نبودن با مبانی حقوقی و فرهنگی است.

این حقوقدان حوزوی همچنین با اشاره به این که مساله طلاق آن قدر این روزها جدی شده که نمی توان از آن غفلت کرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از زوج ها از آنجا که چندان با مباحث حقوقی به خصوص در زمینه حقوق خانواده، آشنایی ندارند، در زندگی خود دچار مشکلاتی می شوند و حال آنکه گاهی با یک مشاوره خوب و نیز نشستن پای صحبت دلسوزانه بزرگترهای فامیل و کسانی که سرد و گرم روزگار را چشیده اند می توان بسیاری از سوء تفاهم ها را گرفت.

وی افزود: در کنار مساله آگاهی بخشی و فرهنگ سازی باید زمینه هایی که سبب می شود کانون خانواده دچار تلاطم و احیاناً فروپاشی شود را شناسایی و آن ها را از میان بُرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم و حقوقدان حوزوی تصریح کرد: سایت ها و شبکه های اجتماعی مبتذل از جمله عوامل افزایش آمار طلاق در کشور می باشد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *