جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

روایت زندگی و شهادت شهدا در قاب تلویزیون

فرهاد جم، رامین راستاد، کاوه خداشناس و هادی حجازی‌فر در سریال‌هایی درباره شهید باهنر، شهید شهریاری و شهید باکری بازی کرده‌اند.

روایت زندگی و شهادت شهدا در قاب تلویزیون

این روزها سه سریال تلویزیونی با محوریت زندگی شهدای نامداری همچون شهید علی صیاد شیرازی، شهید محمدجواد باهنر و شهیدان مهدی و حمید باکری، در حال تولید است. سریال «صبح آخرین روز»، به کارگردانی حسین تبریزی درباره شهید شهریاری، دانشمند   هسته‌ای نیز مرحله تصویربرداری را به پایان رسانده است و اکنون مراحل فنی را طی می‌کند. در ادامه مطلب، مروری داشتیم بر این چهار مجموعه، بازیگران آن‌ها و قصه‌ای که روایت خواهند کرد.

راز ناتمام
سریال «الف فاخر» «راز ناتمام» به کارگردانی امین و علی امانی، زندگی شهید باهنر و حوادث و اتفاقات سال‌های پس از جنگ تحمیلی را روایت خواهد کرد. علاوه بر شهید باهنر، چهره‌های سیاسی مشهوری مانند شهید بهشتی، شهید رجایی و مرحوم آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی نیز در این سریال حضور دارند. باتوجه به تصاویری که از گریم شخصیت های سریال منتشر شده‌است، می‌توان گفت که بازیگران این مجموعه گریم بسیار خوبی دارند. فرهاد جم که در سال‌های گذشته حضور کم رنگی در عرصه بازیگری داشته ، در مجموعه «راز ناتمام»، نقش شهید باهنر را ایفا کرده است. رامین راستاد نیز دیگر بازیگر شناخته شده سریال است که نقش آیت‌ا… رفسنجانی را بازی می‌کند.
صبح آخرین روز
سریال «صبح آخرین روز» به کارگردانی حسین تبریزی، درباره شهید مجید شهریاری ساخته شده است. این مجموعه دوران کودکی، نوجوانی و بزرگ سالی شهید شهریاری و شهادت او را به تصویر می‌کشد. کاوه خداشناس، نقش بزرگ سالی شهید را ایفا کرده و سپیده خداوردی، نقش دکتر بهجت قاسمی، همسر او را برعهده داشته است. اردشیر رستمی، نقش پدر شهید شهریاری، مهران رجبی نقش پدربزرگ و افسانه ناصری نقش مادربزرگ شهید را بازی کرده‌اند. حمید عطایی، شهرام عبدلی، زهرا سعیدی و میرطاهر مظلومی، دیگر بازیگران سریال هستند. باتوجه به پایان تصویربرداری این سریال، «صبح آخرین روز» زودتر از دیگر سریال‌هایی که نام بردیم ،روی آنتن خواهد رفت.
شهید صیاد شیرازی
شهید صیاد شیرازی، یکی دیگر از چهره‌هایی است که قصه زندگی‌اش در قالب یک سریال روایت خواهد شد. بخش‌هایی از زندگی شهید در دوران دفاع مقدس و سپس ترور و شهادت او، در این سریال نمایش داده خواهد شد. ۲۱ فروردین‌ماه خبری درباره همکاری حبیب والی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده با این پروژه و آغاز جلسات گروه نویسندگان با ستاد کل نیروهای مسلح  منتشر شد. این سریال اکنون در مرحله پیش تولید است و هنوز خبر جدیدی درباره کارگردان این سریال و عوامل آن منتشر نشده است. پیش از این هم قرار بود سریالی با محوریت شهید صیاد شیرازی ساخته شود، اما به نتیجه نرسید.
عاشورا (ل ۳۱)
هادی حجازی‌فر در سریال «عاشورا (ل ۳۱)»، همان‌طور که از نامش پیداست، سراغ روایت فداکاری‌های لشکر ۳۱ عاشورا رفته است. باتوجه به این که شهید مهدی باکری در دوران دفاع مقدس فرمانده لشکر عاشورا بود، این مجموعه با محوریت شخصیت شهید مهدی باکری و برادرش حمید باکری ساخته می‌شود. حجازی‎فر در اولین تجربه کارگردانی‌اش با مشکلات مختلفی رو به رو بود و مدتی پیش اعلام کرد برای دریافت مجوز تصویربرداری در یک منطقه نظامی، دچار مشکل شده‌است و از امیران ارتش درخواست کمک کرد. او مدتی بعد خبر از حل مشکل لوکیشن سریال داد. علاوه بر هادی حجازی‌فر، تعدادی چهره جدید در این مجموعه بازی کرده‌اند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *