پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶ بعد از ظهر به وقت تهران

واقعیت های ناگفته اینستاگرام

امروز به سراغ اینستاگرامی رفتیم که شمع ۱۰ سالگی اش را فوت کرد و وارد ۱۱ سالگی شد. روز ۶ اکتبر، اینستاگرام رسماً ۱۰ ساله شد و کمپانی فیسبوک این سالگرد را با معرفی ویژگی های جدیدی که به منظور تشویق کاربران به خوش برخورد بودن با یکدیگر طراحی شده‌اند، جشن گرفت. ما هم در این گزارش به سراغ جزئیاتی از این برنامه پرطرفدار رفتیم که شاید کمتر درباره آن ها شنیده باشید. پس امروز با ما باشید تا در کنار معرفی ویژگی جدید اینستاگرام، این حقایق را با هم مرور کنیم.

واقعیت های ناگفته اینستاگرام

 

           معرفی ویژگی جدید اَپ ۱۰ ساله
درست در روز ۱۵ مهر که مصادف با ۱۰ سالگی اینستاگرام بود، از ویژگی جدید این برنامه رونمایی شد. قابلیت جدید اینستاگرام در مقابله با اذیت‌ و آزارهای اینترنتی این برنامه، نه تنها به کاربران در خصوص نظرات ناخوشایندشان تذکر می‌دهد تا درباره آن تجدید نظر کنند بلکه مرتب نظرات آن‌ها را بررسی می‌کند تا اگر به صورت مکرر قوانین اینستاگرام را نقض کردند، پس از هشدار‌های لازم حساب کاربری آن‌ها را مسدود کند. اینستاگرام همچنین ویژگی نقشه عکس را هم به اپلیکیشن خود بازگرداند. این ویژگی که در سال ۲۰۱۶ توسط اینستاگرام از پروفایل کاربران حذف شد، بار دیگر با فرمتی متفاوت‌تر از آن چه بود به پروفایل آن ها باز می‌گردد. از تفاوت‌های نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی این قابلیت، می‌توان به این اشاره کرد که در نسخه جدید، نقشه عکس‌ها به جای نمایش به دیگران، به بخش آرشیو استوری‌های اینستاگرام منتقل می‌شود.
           تاریخچه اینستاگرام
اینستاگرام اکتبر سال ۲۰۱۰ برای اولین بار توسط «کوین سیستروم» و دوست و همکارش «مایک کرگر» رونمایی شد و به قدری طرفدار پیدا کرد که تا سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر رسید. تا این زمان، این اپلیکیشن فقط برای سیستم عامل «IOS» ارائه شده بود و در ۲۰۱۲ نسخه اندروید آن هم ارائه و باعث شد تا سال  ۲۰۱۴ تعداد کاربران اینستاگرام مرز ۳۰۰ میلیون نفر را هم رد کند. همین روند صعود و موفقیت های چشم گیر این دو دوست، باعث شد مارک زاکربرگ مالک فیسبوک به فکر خرید این برنامه بیفتد و در سال ۲۰۱۲ برای خرید آن یک میلیارد دلار هزینه کند. در آن زمان خیلی از همکاران مارک و مدیران فیسبوک این میزان سرمایه گذاری را دیوانه کننده می دانستند اما رسیدن تعداد کاربران این نرم افزار به بیش از یک میلیارد نفر نشان از هوش بالای مارک زاکربرگ دارد.
           اینستاگرام در ایران
همان طور که گفته شد اینستاگرام اولین نسخه اپلیکیشن خود را در سیستم عامل IOS عرضه کرد و چون در همان زمان های ابتدایی ظهور اینستاگرام، ایرانی ها به ندرت از آیفون استفاده می کردند و بیشتر موبایل ها روی سیستم عامل های Symbian یا Android بودند، اینستاگرام با تاخیر بیشتری به ایران آمد. اما به طور کلی حدود سال ۲۰۱۲ اینستاگرام محبوبیت خود را در ایران به دست آورد و رفته رفته به یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی بعد از تلگرام تبدیل شد، به طوری که هم اکنون بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دارد.
            آمارهای کاربران اینستاگرام
چند آمار جالب درباره کاربران فعال اینستاگرام  رامرور می کنیم.
  هم اکنون اینستاگرام بیش از یک میلیارد نفر کاربر فعال در سراسر جهان دارد.
  کشورهای ایالات متحده آمریکا، برزیل، هندوستان، اندونزی، روسیه، ترکیه، ژاپن، انگلستان، مکزیک و آلمان ۱۰ کشور اول با بیشترین کاربران اینستاگرام هستند.
   روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در این اپ فعال هستند.
   روزانه ۵۰۰ میلیون استوری در اینستاگرام گذاشته می شود.
  تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.
   بیش از ۲۵ میلیون کسب و کار در اینستاگرام فعال هستند.
   روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون عکس و ویدئو از طریق اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود.
   روزانه کاربران بیش از چهار میلیارد و ۲۰۰میلیون لایک در اینستاگرام می گذارند.
  ۵۲ درصد کاربران اینستاگرام را زنان و ۴۸ درصد را مردان تشکیل می دهند.
   ۷۲ درصد از افراد حاضر در اینستاگرام بین ۱۳ تا ۱۹ سال دارند.
           واقعیت های جالب اینستاگرام
همیشه درباره اپلیکیشن های موفق، مطالب جالبی وجود دارد که ما آن ها را نمی دانیم. در این قسمت سعی کرده ایم تیتروار به تعدادی از این مطالب که به نظر برای مان جالب تر از بقیه بود، اشاره کنیم.
    اینستاگرام ششمین شبکه اجتماعی محبوب در جهان است.
   از هر ۱۰ هشتگ در اینستاگرام، ۷ هشتگ مربوط به برندهاست.
  ۷۰ درصد از علاقه مندان به خرید، برای جست و جوی محصول به اینستاگرام مراجعه می کنند.
   کاربران اینستاگرام روزهای سه شنبه و پنج شنبه، بیشتر فعال هستند.
   فیلم های اینستاگرام ۲ برابر، بیشتر از عکس های اینستاگرام جذابیت دارند.
   به گزارش زومیت، یک بررسی علمی نشان داده  ۸ درصد کل اکانت های اینستاگرام فیک و جعلی هستند.
   وقتی اینستاگرام در سال ۲۰۱۳ امکان بارگذاری ویدئو را  اضافه کرد، پنج میلیون ویدئو در ۲۴ ساعت اول بارگذاری شد.
   به طور متوسط در هر ماه ۱۶ میلیون بار کلمه Instagram در گوگل جست و جو می شود.
   اولین تصویر منتشر شده در اینستاگرام توسط بنیان گذار این شبکه اجتماعی با نام کاربری  «Kevin» در تاریخ ۱۶ جولای ۲۰۱۰ منتشر شد. این تصویر ، عکس یک سگ بود که توسط بنیان گذار اینستاگرام که هنوز اکانتش فعال است، در این اپلیکیشن قرار گرفت.
 نتایج تازه‌ترین پژوهش ها در بریتانیا نشان می‌دهد که اینستاگرام بیشترین تأثیر منفی را بر سلامت جوانان دارد.
    این اپلیکیشن در کره شمالی هیچ کاربری ندارد و توسط چین و روسیه هم فیلتر شده است.
    اینستاگرام هم اکنون حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.
           پرطرفدارترین ها در اینستاگرام
آمار صفحه‌های اینستاگرام که بیشترین دنبال‌کننده را در سراسر جهان دارند، نشان می‌دهد بیشتر این افراد در دنیای فوتبال، موسیقی و مدلینگ به شهرت رسیده اند و کاربران به همین واسطه در اینستاگرام، در فهرست دنبال‌کنندگان‌شان هستند. البته که میل به دیدن زندگی خصوصی و تماشای یک زندگی مصرفی، یکی از مهم‌ترین دلایل پربازدید شدن صفحه‌های این ستارگان نیز هست. کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی با بیش از ۲۳۷ میلیون طرفدار، نفر اول در اینستاگرام است. طبق اعلام سایت The Team درآمدی که این مهاجم پرتغالی از انتشار تبلیغات در صفحه شخصی اش به دست می آورد از حقوقی که تیم یوونتوس به او می دهد، بیشتر است. این سایت مدعی است رونالدو سالانه ۴۳ میلیون دلار از تبلیغات در اینستاگرام درآمد دارد.

واقعیت های ناگفته اینستاگرام

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *