پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰ قبل از ظهر به وقت تهران

دختر قاتل به کمک خیرین ازاد شد

دختر جوان که از هشت سال قبل به اتهام قتل مرد افغان بازداشت شده بود، با نظر قضایی معاون اول قوه قضاییه و کمک خیرین و انجمن حمایت از زندانیان آزاد می‌شود.

ساعت ۱۰ صبح ۲۸ تیر سال ۱۳۸۷ مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از کشف جسد خواهرزاده‌اش به نام امان ۲۳ ساله در ساختمانی مخروبه خبر داد.

ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان با اطلاع از این جنایت با حضور در ساختمان مخروبه در خیابان بهارستان دریافتند پنج روز از قتل نگهبان افغان می‌گذرد. ماموران در بررسی از محل جنایت، تکه آجری خون‌آلود را کشف کردند که با آن به سر مقتول ضربه وارد شده بود.

در تحقیقات از دایی مقتول معلوم شد گوشی خواهرزاده‌اش سرقت شده و والدین وی در افغانستان زندگی می‌کنند.

ماموران که احتمال می‌دادند مرد افغان قربانی سرقت گوشی تلفن همراهش شده بود، بنابراین تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند تا این که پس از چند هفته ردپای مردی را به دست آوردند که گوشی سرقتی در دست وی بود. او با دستور قضایی بازداشت و برای ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد. مردجوان در بازجویی‌ها اعتراف کرد گوشی را از دختری به نام سرور معروف به «دنیا» گرفته و نمی‌دانسته که سرقتی است. با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدید شد. دختر جوان تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و سرانجام ۴ دی همان سال شناسایی و دستگیر شد. دختر ۲۸ ساله با انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران اعتراف کرد گوشی را از فرد دیگری گرفته بود اما در ادامه تحقیقات سکوت خود را شکست و به قتل نگهبان افغان اعتراف کرد.

وی به افسرتحقیق گفت: من به اتهام مصرف و فروش هروئین مدتی را در زندان به سر می‌بردم. پس از آن که از زندان آزاد شدم، به تهران آمدم و با کار خدماتی هزینه زندگی‌ام را تامین می‌کردم. چند روز پیش به طور اتفاقی با مرد افغان در خیابان آشنا و دوست شدم. او مدعی بود در ساختمانی که نگهبان است احتیاج به خدمتکار دارند و می‌توانم در آنجا کار کنم.

۶۳۶۰۳۹۹۶۴۲۳۴۹۳۰۴۷۰

متهم به قتل اضافه کرد: مرا با حیله و ترفند به آنجا کشاند. اما زمانی که به آنها رفتم جز ساختمانی مخروبه چیزی ندیدم. پی به نیت شیطانی‌اش بردم و خواستم فرار کنم که نشد و او با زور و تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار دارد. با هم درگیر شدیم و با آجر محکم به سرش زدم که زخمی شد و با سرقت گوشی او متواری شدم. بعد از دستگیری متوجه شدم که او فوت کرده است.

عامل جنایت ۱۶ اسفند ۸۸ در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اما با توجه به این که اولیای دم درخواست قصاص نکرده بودند، متهم به قتل از مجازات قصاص نجات یافت و به پرداخت دیه در حق اولیای دم و سه سال حبس محکوم شد.

۶۳۶۰۳۹۹۶۴۲۵۵۱۴۸۰۷۰

علاوه بر آن به خاطر سرقت گوشی مقتول هم به یک سال حبس و تحمل شلاق محکوم شد. با توجه به این که متهم به قتل اموالی برای پرداخت دیه نداشت، قرار شد معاون اول قوه قضاییه در این زمینه نظر دهد که سرانجام پاسخ قضایی در این باره به شعبه اول اجرای احکام ارسال و قرار شد دیه از صندوق انجمن حمایت از زندانیان جمع‌آوری و به اولیای دم پرداخت شود بنابراین چند روز پیش دیه ۱۹۰ میلیون تومانی که قرار بود به اولیای دم پرداخت شود، توسط خیرین و کمک ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان تامین شد. به این ترتیب با پرداخت مبلغ دیه، این متهم به قتل بعد از هشت سال محکومیت بزودی از زندان آزاد می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *