سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۶ بعد از ظهر به وقت تهران

ترکیه بیت کوین را ممنوع کرد

در حالی که بیت کویین در روز های اخیر با افزایش بی سابقه سقف تاریخی برای خود به ثبت رسانده است، این ارز از سوی مقامات ترکیه ای ممنوع اعلام شده است.

ارزش Bitcoin پس از ممنوعیت پرداخت ارزهای رمزنگاری شده توسط ترکیه کاهش یافت. در قانونی که در روزنامه های رسمی منتشر شده، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده است که ارزهای رمزپایه و سایر دارایی های دیجیتالی مشابه نمی توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به عنوان یک ابزار پرداخت استفاده شوند.

بیت کوین پس از این ممنوعیتی که توسط حزب مخالف اصلی ترکیه اعمال شد با ۴.۶ درصد کاهش به ۶۰۲۲۳ دلار رسید. ارزش Ethereum و XRB که تمایل دارند متناسب با بیت کوین حرکت کنند نیز بین ۶ تا ۱۲ درصد کاهش یافت.

در بیانیه بانک مرکزی ترکیه آمده است که ارائه دهندگان خدمات پرداخت نمی توانند مدل های تجاری خود را به گونه ای توسعه دهند که در آن دارایی های رمزگذاری شده به طور مستقیم یا غیرمستقیم در ارائه خدمات پرداخت و صدور وجوه الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرند.

این بانک افزود استفاده از ارزهای رمزپایه در پرداخت ها ممکن است ضررهای برگشت ناپذیری را برای طرفین معامله به همراه داشته باشد و شامل مواردی است که اعتماد به روشها و ابزارهایی را که در حال حاضر در پرداختها استفاده می شود تضعیف می کند.

ترکیه بیت کوین را ممنوع کرد

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *