شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

خوش قیمت ترین کوین‌های مبتنی بر بلاکچین

سال‌های کمی از عمر بازار معاملات کریپتو کارنسی در سراسر جهان گذشته ولی این دنیای نوین اقتصادی توانسته به سرعت گسترش اینترنت همه‌گیری خاصی را در سراسر جهان داشته باشد. حتی برخی از کاربران در دوران شیوع ویروس کرونا با خانه‌نشینی خود به صورت تفریحی و کسب تجربه وارد دنیای رمز ارزها شدند و با توجه به رشد بی سابقه این حوزه در ان مدت توانستند به سود چشمگیری نیز دست یابند. تاکنون بیش از ۲۰ هزار رمز ارز مختلف در قالب توکن و کوین به بازارهای معاملاتی عرضه شده و در این اعتبار ارزهای قرار گرفته در دسته کوین بسیار بالاتر از توکن است.
کوین (Coin) به معنی سکه بوده و پول رایج دنیای کریپتو کارنسی است. ارزهای دیجیتال قدرتمند و با پشتوانه علمی، مالی و مدیریتی قوی بستر اختصاصی و ویژه رمز ارز خود را به اسم بلاک چین ایجاد کرده و علاوه بر استفاده خود با اجاره مبتی بر دریافت کارمزد هر تراکنش به اعتبار و درآمد شرکت خود افزوده‌اند. طی این مقاله به بررسی خوش قیمت‌ترین کوین‌های مبتنی بر بلاک چین خواهیم بود. در صورت علاقه به آشنایی با اصلی‌ترین رمز ارزهای بازار کریپتو کارنسی تا انتهای این مطلب تالیف شده از سوی وبلاگ سایت صرافی ایرانی کارت با سایت دوستان همراه باشید.

 بلاکچین چیست؟

بلاک چین (Blockchain) از کلمات پر تکرار و مهم در دنیای دیجیتالی رمز ارزها بوده و “بلاکچین چیست” از پرتکرارترین سوالات کاربران تازه وارد قرار دارد. داده‌های خام در سیستم معمول رایانه‌ای برای پردازش مورد محاسبه قرار گرفته و سپس در سرور یا محل ذخیره‌سازی قرار خواهد گرفت. اما این روش از امنیت کمی برخوردار بوده و بسیاری از نهادهای نظامی، دولتی و هکری احتمال دسترسی به اطلاعات شخصی افراد را خواهند داشت. معرفی بلاک چین به منظور حفظ دیتا و اطلاعات اختصاصی هر کاربر از هرگونه ردیابی، سرقت و کنترل فرمایشی صورت گرفت.
پردازش اطلاعات مرتبط با تراکنش مالی یا هر دیتای دیگر انجام شده و سپس با رمزنگاری اختصاصی و توزیع غیرمتمرکز اطلاعات در بین تعداد نامعلوم اعضای شبکه امکان هک، دسترسی، حذف و تغییر اطلاعات اصلی از بین خواهد رفت. بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز دیجیتالی دنیای کریپتو بوده و هدف آن ایجاد سیستم جدید پرداخت پولی بوده و به دنبال رفع حاکمیت انحصاری بانک‌ها در پرداخت مبلغ  در قبال پرداخت خدمات و محصولات مختلف بود.
با گسترش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان و افزایش تصاعدی کاربران حتی ارز دیجیتال بیت کوین نیز به دلیل حجم زیاد اطلاعات چار اختلالات پردازش شد و مجبور به ارائه رمز ارز بیت کوین کش شد. برادر کوچک‌تر بیت کوین در مدت زمان کوتاهی توانست راه پادشاه رمز ارزها را رفته و به موفقیت دست یابد.

تفاوت کوین و توکن چیست؟

تفاوت میان کوین و توکن تنها در نوع نگارش کلمات آن نبوده و به صورت بنیادین با یکدیگر متفاوت هستند. کوین به رمز ارزهای دیجیتالی دارای بلاک چین اختصاصی گفته شده و شرکت‌های دارای دانش فنی، مدیریت، برنامه مدون و پشتوانه مالی مناسب با طراحی بستر مناسب برای نوع فعالیت شرکت خود اقدام به راه‌اندازی بلاک چین اختصاصی خواهند نمود. به طور مثال هدف اصلی بیت کوین تغییر سیاست تمرکز زدایی سیستم بانکداری بود و با ارائه برنامه اختصاصی و تحقق اهداف در نظر گرفته شده در مدت زمان مشخصی توانست به موفقیت لازم برسد.
اما توکن نوعی ارز دیجیتالی بدون بلاک چین اختصاصی بوده و کاربران با دانش فنی لازم قادر به عرضه توکن جدید با نام، نماد و نشان اختصاصی در مدت زمان حدود یک ساعت خواهند بود. اما موفقیت هر توکن ملزوم به شرکت، تیم مدیریتی و دستیابی به اهداف مدنظر تیم مدیریتی بوده و به طور معمول پس از موفقیت نسبی با جذب سرمایه لازم اقدام به راه اندازی بستر بلاک چین اختصاصی خود خواهند بود. به طور مثال ارز دیجیتال BNB در ابتدا به عنوان توکن عرضه شد و پس از موفقیت توسط صرافی بزرگ بایننس به شبکه بلاک چین اختصاصی خود دست یافت.
معرفی و بررسی خوش قیمت ترین کوین های مبتنی بر بلاکچین
پس از آشنایی با ساختار اصلی کوین و توکن به معرفی با ارزش‌ترین توکن و کوین موجود در بازار ارزهای دیجیتال جهت سرمایه‌گذاری خواهیم بود. در صورتی که به دنبال انتخاب رمز ارزی خاص برای کسب سود بیشتر هستید حداقل یکی از ارزهای دیجیتالی معرفی شده از لیست زیر را انتخاب کرده و برای کاهش هزینه‌های خرید از قابلیت تهیه بدون کارمزد رمز ارز به سایت صرافی ایرانیکارت مراجعه کنید. ایرانیکارت مانند دیگر صرافی های آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال (Binance.com, kucoin.com , coinbase.com) بسیاری از ارزها را پشتیبانی می کند و تجربه خرید ارز دیجیتال متفاوتی را ارائه می دهد.

بیت کوین کش

در سال ۲۰۱۷ میلادی در راستای کاهش بار ترافیکی تراکنش‌های بیت کوین و بهبود وضعیت مقیاس‌پذیری به همراه افزایش حجم هر بلاک پردازشی از ۱ مگابایت به ۸ مگابایت تغییرات ساختاری در رمز ارز بیت کوین ایجاد شد. بیت کوین کش (BCH) حاصل تغییرات اعمال شده بود و فورک جدید بیت کوین در بازه زمانی کوتاه توانست جایگاه خود را در بازار جهانی معاملات ارزهای دیجیتالی به دست آورد. به لطف حضور قدرتمند بیت کوین و خصوصیات مشابه بیت کوین کش با پادشاه رمز ارزها، کاربران با آغوش باز از این ارز دیجیتال پذیرایی کرده و آن را وارد معاملات خود کردند.

 

دوج کوین

دوج کوین (Dogecoin)  در گروه توکن‌ها قرار داشته و به عنوان یک میم کوین به بازار عرضه شد. میم کوین‌ها ماهیت تفریحی و فانتزی داشته و اغلب برای شوخی و بدون داشتن اهداف خاصی روانه بازار می‌شوند. اما دوج کوین به واسطه اسم مشابه بیت کوین و پشتیبانی افرادی مثل ایلان ماسک به سرعت توانست جایگاه خوبی در بین کاربران به دست آورد. اکثر افراد با امید تکرار سناریو بیت کوین برای دوج کوین اقدام به خرید میلیونی توکن‌های دوج کوین کرده و در ازای این تعداد بیشمار نهایتا چند دلار آمریکا پرداخت کرده‌اند. هرچند برخی از تریدرها با خرید حجم بالای این توکن و نوسان‌گیری مثبت به سود هنگفتی از فروش آن نیز دست یافته‌اند.

کاردانو

کاردانو بستر شبکه بلاک چین اختصاصی خود را داشته و رمز ارز اصلی آن ADA است. محیط این بلاک چین طبق تنظیم قراردادهای هوشمند تنظیم شده و رقیب جدید و سرسختی برای اتریوم به شمار می رود. ارائه خدمات قرارداد هوشمند بین دو طرف کاربر و تنظیم کننده قرارداد توسط الگوریتم‌های این بلاک چین رسد شده و همواره قوانین مبتنی بر عدالت بین طرفین قرارداد توسط تیم کاردانو بررسی خواهد شد. تیم اصلی سازنده کاردانو از کشور ژاپن بوده و آن را برای اهداف قرارداد بین دانشمندان عرضه کردند. به دلیل شباهت ساختار کاردانو و اتریوم، کاردانو با نام “اتریوم ژاپنی” نیز معروف شده و نسل سوم بلاک چین را به کاربران معرفی نموده است.

اتریوم

اتریوم سیستمی آزاد مبتنی بر الگوریتم‌های بلاک چین بوده و پس از بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. اتریوم اولین رمز ارز ارائه دهنده خدمات قرارداد هوشمند تجاری بین دو طرف معاملات مختلف کوچک و بزرگ تجاری است. از این رو توانسته جایگاه خاصی را بین کاربران به دست آورده و به دلیل امنیت بسیار بالای آن بسیاری از توکن‌های تازه تاسیس بستر بلاک چین اتریوم را برای رشد اولیه خود در نظر گرفته‌اند. بروزرسانی و مرج اتریوم در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی نیز موج جدیدی از تاثیرات مثبت را بر این رمز ارز گذاشته و سرعت رشد قیمتی آن را در بازار راکد این برهه زمانی سبب شده است.

 

لایت کوین

Charlie Lee کارمند سابق شرکت گوگل در سال ۲۰۱۱ و پس از فراگیری بیت کوین اقدام به راه‌اندازی رمز ارز لایت کوین نمود. Litecoin در جهت پذیرش حداکثری بیت کوین در بین افراد عادی و کاربردی‌تر شدن آن در زندگی روزمره مردم بود. لایت توانست زمان پردازش هر تراکنش بیت کوین را از ۱۰ دقیقه به ۲.۵ دقیقه برساند و ماهیت غیرمتمرکز خود را نیز حفظ نماید. لایت کوین از ارزهای دیجیتال قدیمی بوده و طی این سال‌ها اعتماد کاربران را به خود جلب کرده است.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *