پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱ بعد از ظهر به وقت تهران

ترفندهای خانه ‌داری برای بانوان شاغل

خانم‌های شاغل دغدغه زیادی درخصوص کارهای منزل دارند و همین دغدغه گاهی نگرانی‌هایی در آن‌ها ایجاد می‌کند. در حالی‌که با کمی اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی طبق آن چه در ادامه به شما خواهیم گفت، می‌توانید به همه کارهایتان برسید، بدون آن‌که اذیت شوید.

ترفندهای خانه ‌داری برای بانوان شاغل

 

کارهای هفتگی

برای این‌که خانه‌تان همیشه تمیز و مرتب باشد، یک برنامه تمیزکاری هفتگی داشته باشید. این برنامه نباید سنگین باشد و خسته‌تان کند. برنامه‌ای ساده مانند برنامه زیر کافی‌ است:

دوشنبه: کشیدن جاروبرقی
سه‌شنبه: شستن کف آشپزخانه
چهارشنبه: مرتب کردن اتاق کودک

به همین ترتیب، هر روز یک کار انجام دهید. به‌منظور ساده‌تر شدن کار، برای انجام کارها بازه زمانی ۱۵دقیقه‌ای در نظر بگیرید. با سرعت‌دادن به کارها، میل ما برای انجام آن‌ها بیشتر می‌شود.

 

کارهای روزانه

درست است که همه کارها را هر روز تکرار نمی‌کنیم اما برای این‌که همیشه خانه‌ای مرتب و تمیز داشته باشید بهتر است این کارها را روزانه انجام دهید:
پیش از رفتن به سر کار، لباس‌شویی را روشن کنیدو پس از بازگشت به خانه لباس‌ها را پهن کنید. هنگام تماشای سریال موردعلاقه‌تان لباس‌های شسته‌شده را تا کنید.

سطوح دست‌شویی را هر روز تمیز کنید.

ظرف‌ها را بلافاصله بعد از خوردن غذا بشویید.

پیش از خواب، کمی تمیزکاری کنید. پیش از این‌که به تختخواب بروید، در بازه‌ای ۱۰دقیقه‌ای خانه را مرتب کنید. روی کابینت‌های آشپزخانه را دستمال بکشید. کتاب‌ها یا مجله‌ها را جمع کنید. وسایل را سر جایشان بگذارید.

از «قانون ۲ دقیقه» پیروی کنید. اگر کاری کمتر از ۲ دقیقه طول می‌کشد، همین حالا انجامش دهید. شستن یک بشقاب، ریختن لباس‌ها در سبد لباس‌ چرک‌ها، خالی کردن سطل زباله و … از این دست کارها هستند.

هر زمان می‌توانید تمیزکاری کنید. این کار ساده‌ترین روش برای تمیز نگه‌داشتن خانه است. به‌جای این‌که لباس‌های‌تان را روی تخت رها کنید، آن‌ها در کمد یا کشو بگذارید. وقتی منتظرید آب کتری بجوشد، ظرف‌ها را سر جای‌شان بگذارید. هر زمان متوجه لکی روی سطوح شدید، آن را تمیز کنید.
تختخواب را هر روز مرتب کنید. این کار ساده حس خوبی در شما ایجاد خواهد کرد.

ورودی خانه را مرتب نگه دارید. کفش‌ها را در جاکفشی بگذارید. لباس‌ها را آویزان کنید. به همین سادگی.

دستمال مخصوصی در حمام داشته باشید و به‌طور منظم، آینه و سطوح شیشه‌ای را تمیز کنید.

برای جمع‌کردن موها یا گردوغبار کف حمام و دست‌شویی در گوشه‌‌ها، از سشوار استفاده کنید؛ سپس آن‌ها را با جارو و خاک‌انداز جمع کنید.
پیش از استفاده از حمام، چند قطره روغن اکالیپتوس یا نعناع روی زمین بچکانید. این‌گونه دست‌کم حمام بوی تمیزی می‌دهد!

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *