شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴ قبل از ظهر به وقت تهران

ترفند لعاب انداختن قورمه سبزی در خانه

خورش قورمه سبزی بی تردید دوست داشتنی‌ترین غذای ایرانی است و هر کس بتواند این خورش را به خوبی تهیه کند یک آشپز حرفه ای محسوبمی شود.

ترفند لعاب انداختن قورمه سبزی در خانه

 
راهکارهای روغن انداختن قورمه سبزی
   خرد کردن سبزی
بر عکس آش و کوکو که احتیاجی نیست سبزی خیلی خرد شود، برای خورش قرمه سبزی، باید حتما سبزی را بسیار ریز خرد کرد. سبزی هایی که درشت خرد شده باشد، حتی با مدت زمان پخت طولانی هم درست جا نمی افتد و در نتیجه خورش شما به روغن
 نمی افتد. چنان چه از دستگاه سبزی خرد کن استفاده می کنید، حتما دو بار سبزی را خرد کنید. اگر هم از چاقو استفاده می کنید، خیلی با حوصله این کار را انجام دهید. حتما از چاقوی تیز استفاده کنید، چون سبزی باید خرد شود نه این‌که له شود.
    سرخ کردن سبزی
سرخ کردن سبزی یکی از نکاتی است که در  جا افتادن خورش قورمه سبزی کمک بسیاری می کند. هر چه سبزی خورشتی را بیشتر تفت دهید در آخر خورش سیاه تر و پر روغن تری خواهید داشت. البته این کار سبب می شود که خواص سبزی ها از بین برود بنابراین این کار را انجام ندهید بهتر است.
    روغن انداختن قورمه سبزی با یخ
چنان‌چه پس از پخته شدن مواد، خورش شما جا افتاده به نظر نیامد و آن چیزی که مدنظر شماست نبود و قورمه سبزی به اندازه کافی روغن نینداخته بود، چند قالب کوچک یخ به خورش تان اضافه کنید. این  کار سبب می شود که خورش روغن بیندازد و کاملا جا افتاده به نظر  برسد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *