پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵ قبل از ظهر به وقت تهران

اولین اظهارنظر احمدی‌نژاد بعد از کناره گیری از انتخابات

  محمود احمدی‌نژاد باز هم به سفر رفت، اما این سفر مانند سایر مسافرت‌های او عادی نبود، بلکه مایه حیرت همگان شد…

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , احمدی‌نژاد محمود احمدی‌نژاد باز هم به سفر رفت، اما این سفر مانند سایر مسافرت‌های او عادی نبود، بلکه مایه حیرت همگان شد؛ چرا که زمان زیادی از نهی او از کاندیداتوری درانتخابات سال ۹۶ نگذشته است. رفتن به سفرهای استانی یکی از موضوعاتی بود که شائبه حضور احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده را ایجاد کرده بود و کمتر کسی تصور می‌کرد او به سفر استانی برود. اما دیروز خبر رسید که او به گیلان رفته است.

 

چند نشانه وجود دارد که بر مبنای آن نمی‌توان مسافرت احمدی‌نژاد را عادی و شخصی با هدف تفریح دانست؛ چرا که اگر اینگونه بود، تصاویر حضور او در نماز جمعه آستانه اشرفیه در سایت‌های حامی احمدی‌نژاد به شکل وسیع منتشر نمی‌شد؛ به ویژه تصویر سلفی گرفتن چند نوجوان کم سن و سال!

 

پیام احتمالی احمدی‌نژاد از ۲ سفر

سایت آستان خبر دیروز نوشت؛ احمدی‌نژاد درپاسخ به دلیل سفر خود به گیلان و اشرفیه اظهار داشت: وقت نماز شد. در اشرفیه حضور پیدا کردم. وی با تاکید براین که مگر حضور در مسجد برای نماز دلیل می‌خواهد، گفت: برای عرض ارادت در نزد حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف و با توجه به موقع نماز به مسجد جامع آمدم تا نماز بخوانم. رئیس‌حمهور سابق کشورمان در واکنش به اینکه در ارتباط با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و پیام شما به ایشان صحبت بفرمایید، گفت: ممنونم از شما؛ قصد مصاحبه ندارم.

 

وی در پاسخ به اینکه حضور کوتاه شما در آستانه ‌اشرفیه با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی و حقیقی روبه‌رو شده است افزود: «ما که هنوز نیامدیم، بازتابش کجا بود؟!» اما این پایان ماجرا نیست و نباید سفر احمدی‌نژاد به آستانه اشرفیه را ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی دانست؛ چنان که در ۳ مهرماه بهمن شریف‌زاده از اعضای حلقه حامیان احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که احمدی‌نژاد باز هم به سفرهای استانی خود ادامه خواهد داد؟ گفته بود: «من سخنگوی احمدی‌نژاد نیستم که اخباری از آمد و شد ایشان بدهم، اما این را باید از دفتر ایشان بپرسید.

 

ولی براساس شنیده‌ها سفرهای ایشان ادامه پیدا خواهد کرد.» برخی بر این باور هستند که سفر احمدی‌نژاد برای انتشار پیام خاصی صورت گرفته است که همان القای حضور و فعال بودنش است. البته این نخستین سفر او پس از نهی مقام معظم رهبری نیست؛ چرا که سفر به استان گلستان هم در چنین شرایطی صورت گرفت که در آن مقطع آفتاب‌نیوز نوشت:«سوال از احمدی‌نژاد مدعی ولایتمداری این است که اگر واقعا به توصیه رهبر معظم انقلاب پایبند بوده، چرا تنها ۲ هفته بعد از آن دیدار، سفرهای استانی‌اش را که همه می‌دانند انتخاباتی است، ادامه می‌دهد و با آن تبلیغات پرحجم، به گرگان می‌رود؟ آیا باید احمدی‌نژاد شرایط را به گونه‌ای رقم بزند و بی اعتنایی کند که رهبر معظم انقلاب به این نتیجه برسند که باید آنچه محترمانه و محرمانه به احمدی‌نژاد بیان داشته‌اند را از پشت بلندگو نیز تکرار کنند؟»

 

تکرار یک تصمیم

برگزاری دو سفر پس از نهی، یادآور رویکردی دیگر از احمدی‌نژاد است؛ یعنی جریان دستور مقام معظم رهبری به احمدی‌نژاد در ابتدای دولت دوم اوکه طی آن، معاونت اولی مشایی را به صلاح ندانستند. نامه رهبری به احمدی‌نژاد در ۲۷ تیر ۱۳۸۸ نوشته شده و به دست او رسیده بود، اما احمدی‌نژاد از اجرای آن خودداری کرد تا آنکه حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی، نامه را افشا کرد و تازه بعد از علنی شدن موضوع بود که احمدی‌نژاد در نامه‌ای به رهبر انقلاب در ۲ مرداد همان سال، خبر از «کناره‌گیری» مشایی داد.

 

تقدیر از احمدی‌نژاد یک روز قبل سفر

نکته قابل تامل این است که سفر احمدی‌نژاد به گیلان در ۹ مهر ماه بود که حسین علی محمدی، دبیر شورای بازخوانی استان گیلان یک روز قبل یعنی ۸ مهر، با انتشار اطلاعیه‌ای که در سایت‌های محلی منتشر شد، از اقدام احمدی‌نژاد در تبعیت از ولی امر مسلمین قدردانی کرد. در آن اطلاعیه آمده بود: «باعرض سلام وادای احترام، توصیه ولی امرمسلمین حضرت مقام معظم رهبری مدظله العالی وتبعیت جنابعالی مبنی برعدم ورودبه عرصه انتخابات دراین دوره چشم فتنه راکور و نقشه فتنه گران داخلی وخارجی رانقش برآب نمود.

 

به همت والای آن برادرمومن، انقلابی، مخلص، مردمی، ساده زیست وبه تعبیر امام خامنه‌ای شجاع، سختکوش وهوشمند ارج نهاده و به نمایندگی ازطرف شوراهای بازخوانی خط امام و رهبری وتبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی در استان گیلان با تقدیر و تشکر از آن سرباز ولایت وخادم ملت درپیشبرد اهداف وآرمان‌های انقلاب اسلامی تحت رهنمودهای امام المسلمین درکنار جنابعالی استوار و ثابت قدم راه امام و رهبری و شهیدان والامقام را ادامه خواهیم داد.»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *