پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸ قبل از ظهر به وقت تهران

اعدام فجیع ۵ هزار سوری توسط تروریست های داعشی

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه چهارشنبه شب به نقل از کسانی که آن‌ها را فعالان سوری نامید، اعلام کرد، شمار افرادی که به دست تروریست‌های داعش اعدام شدند از پنج هزار تن گذشته است.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1397/6/8/478215_625.jpg

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیده بان حقوق بشر سوریه، از مجموع این افراد سه هزار تن را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند که در میان آن‌ها ۱۲۵ کودک و ۱۷۴ زن نیز دیده می‌شوند.
این گزارش می‌افزاید: این افراد با ضرب گلوله، جداکردن سر از تن، سنگسار و یا پرتاب از بلندی اعدام شده اند و این جنایت‌ها در استان‌های دمشق، دیر الزور، رقه، حسکه، حلب، حمص و حماه صورت گرفته است.
داعش همچنین ۵۸۳ تن از عناصر خود را نیز تاکنون به اتهام جاسوسی برای کشور‌های خارجی، مزدوری، تلاش برای فرار و جدایی از این گروه، اعدام کرده است که تعدادی از آن‌ها زن هستند.
فعالان سوری از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که پرونده جنایت‌های جنگ و ضد انسانی در سوریه به دادگاه لاهه (دیوان بین‌المللی کیفری) ارجاع داده شود تا عاملان کشتار به سزای اعمالشان برسند.
گروهک تروریستی داعش که حدود سه سال بخش‌های زیادی از سوریه و عراق را اشغال کرده بود، سرانجام با آزادسازی شهر البوکمال در جنوب سوریه و شهر «راوه» در استان الانبار عراق، حیاتش پایان یافت.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *