پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷ قبل از ظهر به وقت تهران

کیومرث پوراحمد خطاب به معاون نظارت سازمان سینمایی: شما می ‌روید، فیلمسازان می‌ مانند

کیومرث پوراحمد بعد از انتخابات جنجالی شورای صنفی نمایش نوشت: خطاب به مدیرکل محترم اداره نظارت و ارزشیابی، سال هشتادوچهار، شخصی پشت همین میزی که شما نشسته‌اید نشسته بود که خیـلی اُلدُورم بُلدُورم می­‌کرد و به خیـال خـودش خیلی­ خیلی بود و خیال می­‌کرد بر همه کائنات آقایی می­‌کند. (خدای نکرده منظورم شما نیستید. آن آقا اینجوری بود).

ایشان مدتی کوتاه بعد از حضورش پشت میز مدیرکلی رفت که رفت، اصلا محو شد. فکر نمی­‌کنم هیچ یک از اهالی سینما بداند او الان کجاست و به چه شغل و حرفه­ای مشغول است. همیشه هم همین جور بوده. مدیران اندک زمانی پشت میزی هستند و بعد نیستند.اما فیلمسازانی که فیلم­های ماندگار ساخته‌اند تا همیشه زنده‌اند حتی اگر در قید حیات نباشند.

شما فکر کنید بیلی وایلدر، عباس کیارستمی، آیزنشتاین. هاوارد هاکز، علی حاتمی، اینگمار برگمن، سهراب شهید ثالث، هیچکاک ، مرتضی آوینی و… هر یک سال‌هاست که میان ما نیستند، اما با آثارشان همچنان زنده‌اند.
شاعرترین شاعر ایران احمد شاملو که به اندازه سه تا آدم برای فرهنگ ایران زمین کار کرده است (سرودن شعر، ترجمه، کتاب کوچه، سردبیری نشریه­‌های فرهنگی و شعرخوانی) می­گوید: (نقل به مضمون) “ابداً مهم نیست که من چند تا شعر گفته‌ام و چه شعرهایی یا چه کارهای دیگری کرده‌­ام، مهم این است که چقدر آدم بوده ام …”
بنابراین می­‌خواستم جسارتا به مدیر کل محترم نظارت و ارزشیابی عرض کنم که ماندن نام نیک قاعدتا مهمتر است از اینکه الان چه می­‌کنید یا نمی­‌کنید.

قضایای انتخابات شورای صنفی را از طریق دوستانِ سینمایی و سایت­های صنفی که اخبارش برایم ارسال می‌­شود آگاه شدم.نکته دوم که می­‌خواستم بگویم این است که بی‌کم و کاست و بدون تردید از مواضع کانون کارگردانان دفاع می­‌کنم. والسلام.

کیومرث پوراحمد خطاب به معاون نظارت سازمان سینمایی: شما می ‌روید، فیلمسازان می‌ مانند

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *