شنبه , ۶ ام مرداد ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱ قبل از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه پنکیک آسان‌ پز خانگی

طرز تهیه پنکیک آسان‌ پز خانگی

 

مواد لازم پنکیک

کره – ۵۰ گرم
شیر – یک پیمانه
تخم مرغ – یک عدد
آرد سفید – یک پیمانه
شکر -۲ قاشق غذاخوری
نمک – یک چهارم قاشق چای‌خوری
روغن مایع – به میزان کافی
بکینگ پودر -یک و نیم قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه پنکیک آسان‌ پز خانگی

۱- ابتدا کره را از یخچال بیرون بیاورید تا با دمای محیط سازگار و آب شود سپس در کاسه‌ای بزرگ آرد سفید بریزید و در ادامه نمک ، شکر و بکینگ پودر را به آن بیفزایید و مواد را با قاشق مخلوط کنید.۲- تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و با چنگال هم بزنید و شیر را کم کم به آن اضافه کنید و هم بزنید و بعد کره ذوب شده را بیفزایید و هم بزنید تا منسجم شود.۳- مواد مخلوط شده با شیر را داخل کاسه آرد سفید بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود. (زیاد هم زدن باعث سفت شدن پنکیک‌ها می شود) می توانید مواد پنکیک را از صافی عبور دهید تا گلوله آرد باز شود و مایه یکدست و صافی داشته باشید.۴- تابه ای که مخصوص پنکیک و گرد است یا تابه ای را که در دسترس دارید روی حرارت بگذارید و مقداری روغن در آن اسپری و صبر کنید تا داغ شود و به اندازه یک ملاقه کوچک از مایه کیک بردارید و داخل تابه بریزید.خود مایه پخش و به صورت دایره می شود. باید حواس مان باشد چون پنکیک ها خیلی سریع سرخ می شود.۵- مایه را که ریختید بعد از یک دقیقه روی آن حفره هایی مانند سوزن ایجاد می شود این یعنی در حال سرخ شدن است.کمی لبه آن را برگردانید اگر به رنگ کاراملی یا قهوه ای درآمده بود خیلی راحت با یک کفگیر آن را برگردانید.
۶- هنگامی که طرف دیگر آن پخته و کاراملی رنگ شود می توانید خیلی راحت آن را بردارید و اصلا به تابه نمی چسبد.۷- پنکیک ها که آماده شد در بشقابی بگذارید و باقی مواد را هم به همین صورت آماده و با مربا ،عسل یا نوتلا میل کنید.
نکات پخت
استفاده از شیر علاوه بر این‌که باعث می شود پنکیک طعم بهتری داشته باشد تا مدت زیادی آن ها را نرم نگه می دارد و خشک نمی شود.فقط برای بار اول تابه را چرب کنید.برای رسیدن به نتیجه بهتر توصیه می شود ۳۰ دقیقه مایه پنکیک را در محیط استراحت دهید سپس بپزید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *