پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ بعد از ظهر به وقت تهران

ماجرای عجیب غرق شدن ۳ جوان در شمال کشور

تفریح چهار پسر جوان که بعد از آشنایی در بازی اینترنتی راهی محمودآباد شده و به دل دریا زدند، با مرگ سه نفر از آنها پایان گرفت.

این در حالی است که به گفته رئیس نجات غریق و غواصی مازندران، این افراد برای اجرای مرحله پایانی یک بازی اینترنتی وارد دریا شده بودند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر یکشنبه چهار پسر ۲۱ تا ۲۷ ساله که پس از دوستی اینترنتی به محمودآباد آمده بودند، برای شنا وارد دریا شدند. آنها ناگهان گرفتار قسمت عمیق و موج‌های دریا شده و یکی از آنها با بالا آوردن دستش از قایقی که از آن منطقه عبور می‌کرد، درخواست کمک کرد. مرد قایقران سریع خود را به این مرد جوان رساند و او را از آب بیرون کشید و به ساحل منتقل کرد. با صحبت‌های پسر جوان مشخص شد آنها پس از دوستی اینترنتی، از زادگاه‌های خود در اصفهان، ایذه، اردبیل و تبریز به آنجا آمده بودند تا فینال یک بازی اینترنتی را اجرا کنند.
نقی کریمیان، رئیس نجات غریق و غواصی مازندران در این باره گفت: ناجیان غریق مستقر در سواحل مازندران سه مرحله به این چهار جوان درخصوص پیشروی نکردن به قسمت عمیق دریا هشدار دادند، اما با توجه به این‌که این چهار نفر در جای عمیق شنا نمی‌کردند تصور بر این بود که آنها برای بازی دور هم جمع شده‌اند.
وی افزود: چهار پسر جوان به صورت برنامه‌ریزی شده دور یکدیگر حلقه زده و بی‌صدا به زیر آب فرو رفتند که یک نفر از آنها درخواست کمک کرد و نجات یافت، فرد نجات یافته پس از احیا توسط ناجیان غریق، با گریه و ندامت اعلام کرد هیچ‌کدام از همراهانش را نمی‌شناخته و فقط از طریق بازی نهنگ آبی با آنان آشنا شده بود. این فرد علت حضور این چهار نفر در مازندران و خودکشی در دریا را اجرای آخرین مرحله از بازی اعلام کرد.
نقی کریمیان با استناد به گزارش پزشکی قانونی، گفت: متأسفانه امسال چند مورد خودکشی در دریای خزر به دلیل مصرف مواد، عدم تعادل روحی و دعواهای خانوادگی اتفاق افتاد که کار را برای منجیان غریق بسیار دشوار کرده است.

 

نهنگ آبی نبود
پس از مصاحبه رئیس نجات غریق و غواصی مازندران، پلیس به این موضوع واکنش نشان داد. معاون اجتماعی پلیس مازندران گفت: حوالی ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۶ شهریور پس از دریافت خبری مبنی بر وقوع غرق‌شدگی در خیابان معلم، ساحل ۱۴ در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. با حضور ماموران مشخص شد، دو جوان در دریا خفه شده و دو نفر دیگر به بیمارستان انتقال یافته و یکی‌شان در آنجا فوت کرده است.
سرهنگ ساداتی خودکشی این جوانان به سبک نهنگ آبی را رد کرد و افزود: بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات از نجات یافته این حادثه، این چهار جوان در یک بازی اینترنتی به نام قهرمانان موبایلی به صورت مجازی با یکدیگر آشنا شده‌ و به محمود‌آباد آمده بودند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *