پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸ بعد از ظهر به وقت تهران

ستاره‌ هایی که در سریال‌ های کمدی تلویزیون، نقش متفاوتی نداشته‌ اند

پس از پایان سریال‌های رمضانی، دو مجموعه کمدی «بوتیمار» ساخته علیرضا نجف‌زاده و «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی، به کنداکتور شبکه های ۳ و ۵ اضافه شدند. هر دو سریال کمدی که همزمان با عید فطر روی آنتن رفتند، چهره‌های کمدی محبوبی دارند و فعلا در ابتدای راه می‌توان به موفقیت نسبی «بوتیمار» امیدوار باشیم و «روزهای آبی» پس از پخش ۴ قسمت، چندان قابل توجه نبوده است.

ستاره‌ هایی که در سریال‌ های کمدی تلویزیون، نقش متفاوتی نداشته‌ اند

بوتیمار

سریال «بوتیمار» در قسمت‌های ابتدایی به معرفی خانواده «گلابی» و نمایش مسائل آن‌ها پرداخته و هنوز وارد قصه اصلی که سفر این خانواده به شمال کشور است، نشده. پدر خانواده با بازی حمید لولایی سه فرزند دارد که یکی از آن‌ها درگیر مسائل بعد از پایان سربازی و دخترش در شرف ازدواج است، اما او با این ازدواج مخالفت می‌کند. شوخی‌ها و اتفاقات «بوتیمار» متناسب با وضعیت امروز جامعه پیش می‌رود و این ویژگی باعث شده مخاطب به خوبی با سریال همراه شود. به عنوان مثال شخصیت «مریم» با بازی مرجانه گلچین، به سبک واینرها در اینستاگرام لایو می‌گذارد، آموزش آشپزی می‌دهد و تبلیغ می‌کند. یکی دیگر از نقاط قوت «بوتیمار» استفاده خوب از مسئله شیوع کروناست. در سریال شیوع ویروس کرونا و الزامات آن در حد طعنه و کنایه باقی نمی‌ماند. این مجموعه با بهره بردن از این موضوع، شوخی‌ها و موقعیت‌های خوبی در قصه به وجود آورده است. کاراکتر «مریم» کاملا سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و همه چیز را ضدعفونی می‌کند. سریال متناسب با فضای کمدی‌اش، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به صورت اغراق‌آمیز نمایش می‌دهد و مخاطب را به خنده می‌اندازد. مرجانه گلچین و حمید لولایی نقش‌های اصلی سریال «بوتیمار» را برعهده دارند. همان طور که پیش‌بینی می‌شد، این دو بازیگر به ویژه مرجانه گلچین، نقش‌های جدید و متفاوتی در سریال بازی نکرده‌اند. گلچین مانند اکثر سریال‌های کمدی خود نقش مادری عصبی و البته دلسوز را دارد و هنگام صحبت کردن، مدام از حرکات دستانش استفاده می‌کند، احساساتش را به صورت اغراق‌شده و بامزه، با میمیک صورتش نشان می‌دهد و با همان لحن همیشگی خود با سرعت دیالوگ می‌گوید. حمید لولایی نیز حضور متفاوتی در سریال نداشته است. این زوج را قبلا در سریال «پنچری» و «شب عید» نیز در تلویزیون دیده بودیم. شهاب عباسی که بیشتر به عنوان بازیگر کمدی شناخته می‌شود، در این سریال نقش یک شخصیت جدی مانند پلیس را بازی کرده است. اشکان اشتیاق، رامین ناصرنصیر و سپند امیرسلیمانی هم دیگر بازیگران سریال هستند که بازی خوبی در سریال داشته‌اند.

 

روزهای آبی

سریال «روزهای آبی» ماجرای خانواده‌ای را روایت می‌کند که به دلیل ورشکستگی مجبور می‌شوند به روستایی در شمال کشور بروند و مدتی آن‌جا در کنار خانواده خاله خود زندگی کنند. تفاوت زندگی روستایی با زندگی راحت در شهر، شرایط را برای این خانواده سخت می‌کند و چالش‌هایی را برای آنان به وجود می‌آورد. افراد مختلفی در این روستا زندگی می‌کنند و هرکدام از آن‌ها هم ماجرایی دارند که قرار است قصه را پیش ببرند. مسئله اصلی سریال در قسمت‌هایی که پخش شده، مربوط به اختلاف اعضای شورا بر سر ساخت بهداری یا غسالخانه در روستا بوده است. داستان سریال در طول این چهار قسمت، کمی کُند و کم‌اتفاق جلو رفته است و همان طور که گفته شد، ماجرا بیشتر درباره دعوا بر سر ساخت بهداری بوده که چندان مخاطب را جذب نکرده است. علاوه بر این، کمبود موقعیت‌های کمدی و شوخی‌های بامزه نیز باعث شده «روزهای آبی» در خنداندن مخاطب موفق نباشد و دنبال کردن آن را برای او سخت کند. معلوم نیست سریال در ادامه چه مسیری را طی خواهد کرد، اما فعلا شانس «بوتیمار» و بی‌شک «زیرخاکی» که در روزهای آینده به آنتن خواهد رسید، برای جلب رضایت مخاطب بیشتر است. اکبر عبدی یکی از نقش‌های اصلی «روزهای آبی» است که نقش رئیس شورای روستا را بازی می‌کند. شخصیت او مرد سودجویی است که از موقعیتش به نفع خود استفاده می‌کند. لحن صحبت کردن و بازی اکبر عبدی در این سریال، کاملا مشابه دیگر نقش‌های کمدی اوست و شاهد نقش متفاوتی از این بازیگر نبوده‌ایم. عبدی با حضور در «نون خ» می‌توانست پس از مدت‌ها با نقش متفاوتی در تلویزیون دیده شود، اما گفته شد به علت کسالت و سختی شرایط کار در «نون خ» از بازی در این مجموعه انصراف و شانس حضور در این سریال را از دست داد. بازیگران جوان سریال مانند ویدا جوان، کیوان ساکت‌اف و سامان صفاری در سریال «روزهای آبی» عملکرد راضی‌کننده‌ای داشته‌اند و امیر غفارمنش هم از پس بازی در نقش «نیمچه» به خوبی برآمده و روی هم رفته می‌توان گفت شخصیت بامزه‌ای است.

۲/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *