شنبه , ۶ ام مرداد ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۸ قبل از ظهر به وقت تهران

راهنمای کامل نقاشی ساختمان – دیوارها

چرا برای رنگ کردن یک دیوار، تنها از یک رنگ استفاده می‌کنید؟ ترکیب رنگ‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند خلاقیت شما را تحریک کنند. این دو رنگ کردن دیوارها، مختص به خطوط افقی نمی‌شود بلکه می‌توان از اشکال هندسی مختلف استفاده کرد. این مقاله را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه یک روزه می‌توان یک دیوار را برای پست‌های اینستاگرامی آماده کرد!


قبل از شروع به کار، باید از ترکیب رنگ موردنظر، مطمئن باشید. برای این کار می‌توانید از یک کاغذ کمک بگیرید و آن را رنگ کنید. سپس کاغذ را به روی دیوار بچسبانید و از دور به آن نگاه کنید. این کار باعث می‌شود تا شما بهترین تصمیم را در زمینه‌ی انتخاب رنگ مناسب بگیرید. نکته‌ی قابل توجه این است که اگر قسمت بالایی دیوار را رنگ روشن بزنید، اتاق بلندتر به نظر می‌آید.

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.
بدیهی است که قبل از شروع به رنگ زدن، باید وسایل موجود در اتاق را با یک کاور بپوشانید تا رنگی نشوند.

ابزار و وسایل مورد نیاز:

⦁ رنگ مخصوص دیوار و سقف
⦁ نوار چسب رنگ‌زنی
⦁ تراز
⦁ قلم مو
⦁ غلطک نقاشی
⦁ سینی غلطک
⦁ سمباده
⦁ عینک محافظ
⦁ دستکش

 

مراحل:قبل از شروع به کار، از آماده بودن دیوار برای رنگ زدن اطمینان حاصل کنید.

یک. اولین مرحله، استفاده از رنگ روشن است. قبل از آن، رنگ را به خوبی بهم بزنید. برای اینکار می‌توانید از یک قطعه چوب و یا یک قاشق چوبی استفاده کنید. ابتدا لبه‌ها و گوشه‌ها را با قلم‌مو رنگ کنید. این کار را با نهایت دقت انجام دهید تا نتیجه‌‌ی نهایی تمیز دربیاید. حواستان باشد که رنگ از قلم‌مو چکه نکند. بعد از آغشته کردن قلم‌مو به رنگ، آن را به لبه‌ی قوطی رنگ بزنید تا رنگ اضافی از آن بریزد.

دو. حالا وقت این است که قسمت‌های بزرگ‌تر را با استفاده از غلطک، رنگ کنید. با حرکات M یا W مانند این کار را انجام دهید تا نتیجه‌ی کار یکدست شود. حالا اجازه دهید تا دیوار خشک شود.

سه. مرحله‌ی یک و دو را بار دیگر تکرار کنید تا دولایه رنگ بر روی دیوار قرار بگیرد.

چهار. حالا وقت استراحت است! در این حین، دیوار هم به خوبی خشک می‌شود.

پنج. با استفاده از یک مداد و یک نوار چسب، قسمت‌هایی را که می‌خواهید یک رنگ دیگر کنید، مشخص کنید. این قسمت می‌تواند یک شکل هندسی باشد یا نیمی از دیوار. در این مرحله از یک تراز استفاده کنید تا خط راست و مستقیم باشد.

شش. نوار چسب مخصوص را به دیوار بچسبانید تا رنگ‌ها در هم محو نشوند و مرز بین آن‌ها مشخص باشد.

هفت. گوشه‌ها را با استفاده از قلم‌مو با دقت رنگ کنید.

هشت. با استفاده از غلطک، قسمت‌های گسترده‌تر را رنگ کنید و اجازه دهید تا خشک شوند. بعد از خشک شدن لایه‌ی اول، یک لایه‌ی دیگر بر روی آن بزنید. سپس چسب‌ها را جدا کنید.

نهم. بعد از خشک شدن کامل لایه‌ها، نوارها را جدا کنید و قلم‌مو و غلطک را بشویید. سپس از اثر هنری خود لذت ببرید!

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *