جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳ قبل از ظهر به وقت تهران

دلیل عرق کردن درون یخچال

به چه علت درون یخچال شبنم میزند؟ یکی از مواردی که شاید باعث آسیب زدن به لوازم یخچال فریزر بشود، شبنم زدن یخچال است. شبنم زدن درون یخچال طی موارد خارجی و داخلی روی می دهد. شناختن دلیل عرق کردن درون یخچال کمک میکند تا شما بتوانید جهت حل آن مشکل اقدام نمایید. بدین جهت در این مقاله به بررسی این که دلیل شبنم زدن درون یخچال چیست و چه روش هایی برای حل دلیل رطوبت درون یخچال موثر است، میپردازیم. تا آخر این مقاله از نمایندگی تعمیر یخچال مابه با ما همراه شوید.

ایجاد رطوبت درون یخچال سبب بروز چه مشکلاتی خواهد شد؟

رطوبت درون یخچال سبب ایجاد مشکلات بسیاری در یخچال میشود. حتما با ایجاد رطوبت در یخچال و از دست دادن گرما، قسمت بسیار زیادی از یخچال فریزر دچار برفک زدگی خواهد شد. برفک زدگی یخچال سبب خرابی مواد غذایی درون یخچال هم میشود. افزون بر این با آب شدن برفک های یخچال تمام قسمت های یخچال فریزر خیس شده و بخش های فلزی یخچال زنگ میزنند و کارایی خود را از دست می دهند. بدین جهت توصیه داریم برای رفع دلیل شبنم زدن درون یخچال هرچه سریع تر اقدام گردد تا یخچال دچار آسیب بیشتر نشود. دلیل عرق کردن درون یخچال عبارت میباشد از:

  • خرابی لوله تخلیه یخچال فریزر
  • باز و بسته شدن درب یخچال فریزر
  • تنظیم نادرست دمای یخچال فریزر
  • قرار گرفتن یخچال در جای نامناسب
  • خراب شدن لاستیک دور درب یخچال فریزر
  • اختلاف دما در درون و خارج یخچال فریزر

همه موارد گفته شده شاید از دلایل شبنم زدن درون یخچال باشند. پس توصیه داریم دلیل رطوبت درون یخچال توسط کارشناسان و متخصصان حرفه ای بررسی شود تا بتوانند به حل مشکل رطوبت داخل یخچال بپردازند.

ارتباط خرابی لوله تخلیه یخچال و شبنم زدن یخچال فریزر

خرابی لوله تخلیه یخچال نخستین موردی می باشد که سبب شبنم زدن داخل یخچال خواهد شد. در تمام یخچال ها لوله ای به نام لوله تخلیه یخچال هست که باعث جذب شبنم و عرق از یخچال شده و آن را به داخل سینی که کف یخچال وجود دارد منتقل خواهد کرد. آب جمع شده در درون سینی یخچال به علت گرمای حاصل از کمپرسور تبخیر و از بین خواهد رفت. در صورتی که لوله تخلیه یخچال قادر به خارج کردن شبنم از یخچال نباشد، حجم زیادی از شبنم درون یخچال جمع شده و باعث خراب شدن لوازم یخچال فریزر میشود.

بنابراین اولین راه برای رفع دلیل رطوبت درون یخچال، چک کردن لوله تخلیه یخچال است. پس توصیه داریم تعمیرکار یخچال لوله تخلیه یخچال را بررسی نموده و اقدام به رفع علت عرق درون یخچال نماید.

باز و بسته کردن زیاد از حد درب و عرق کردن درون یخچال فریزر

باز و بسته کردن زیاد از حد درب یخچال مور دیگری می باشد که به عنوان دلیل عرق کردن درون یخچال شناخته شده است. همانگونه که اطلاع دارید باز و بسته کردن پیوسته و بیش از اندازه درب یخچال باعث جابه جا شدن هوای درون و بیرون یخچال میشود. این عامل باعث می شود تا شبنم در قسمت های یخچال فریزر ایجاد گردد. افزون بر این باز و بسته کردن مداوم یخچال باعث خراب شدن لاستیک دور یخچال و نفوذ هوا به درون یخچال فریزر میشود.

پس در صورتی که عواملی که باعث شبنم زدن درون یخچال میشود را چک کرده و نتوانستید به رفع دلیل عرق زدن درون یخچال بپردازید، بهتر می باشد درب یخچال را برای مدتی کمتر باز و بسته نموده تا شاید بتوانید عاملی که باعث عرق زدن درون یخچال می شود را بیابید.

ارتباط تنظیم نبودن دمای یخچال و عرق کردن داخل یخچال فریزر

آیا تنظیم نبودن دمای یخچال، دلیل عرق زدن درون یخچال است؟ حتما یکی از با اهمیت ترین مواردی که باعث شبنم زدن درون یخچال می شود، تنظیم نبودن دمای یخچال است. در مواقعی شاید دمای یخچال متعادل نبوده و بالا یا پایین باشد. هرچه قدر میزان دمای درون یخچال بالاتر باشد، کمپرسور هم بیشتر کار کرده و باعث اختلال در کارکرد قسمت های مختلف یخچال مثل ترموستات می شود. بنابراین بهتر می باشد همواره دمای یخچال در حالت متعادل یعنی بین ۰ تا ۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود تا از عرق کردن درون یخچال جلوگیری گردد.

چطور نصب غلط یخچال باعث ایجاد رطوبت در یخچال می شود؟

محل قرار گرفتن یخچال عاملی موثر در ایجاد شبنم درون یخچال است‌. در مواقعی ممکن می باشد یخچال شما در جایی قرار داشته باشد که حجم زیادی از گرما در اطراف یخچال جمع میشود و با باز کردن درب یخچال گرمای بسیاری وارد یخچال شده و باعث به وجود آمدن عرق درون دیواره و درب درون یخچال می شود. اغلب یخچال هایی که در کناره سماور، اجاق گاز، شوفاژ و وسایل گرمایشی دیگر قرار دارند، بعد از مدتی دچار تجمع شبنم میشوند.

برای رفع مشکل عرق کردن درون یخچال می توانید جای آن را عوض نمایید و در سردترین نقطه آشپز خانه قرار دهید. با این کار می توانید از ورود حجم بسیاری از گرما به درون یخچال جلوگیری کرده و اقدام به حل دلیل عرق زدن درون یخچال کنید.

آیا خرابی لاستیک دور یخچال باعث شبنم زدن یخچال خواهد شد؟

از جمله علل عرق کردن درون یخچال خرابی لاستیک های دور درب یخچال می باشد که باعث جفت نشدن دقیقه درب و دیواره یخچال خواهد شد. در بیشتر موارد در صورتی که لاستیک دور درب یخچال سالم نباشد، از بین فاصله بین درب و بدنه هوا وارد یخچال شده و باعث عرق کردن قسمت داخلی یخچال می شود. در صورتی که دلیل ایجاد رطوبت داخل یخچال مربوط به لاستیک دور درب یخچال باشد، می توان از طریق تعویض لاستیک برای حل مشکل عرق کردن درون یخچال اقدام نمود.

اختلاف دما چطور باعث ایجاد شبنم درون یخچال می شود؟

آیا قصد دارید بدانید که اختلاف دما چطور باعث شبنم زدن درون یخچال می شود؟ اختلاف دما عاملی می باشد که اغلب در فصل های گرم تابستان باعث شبنم زدن درون یخچال می شود. زمانی که اختلاف دما بین هوای بیرون و درون یخچال زیاد باشد، پس از هر بار باز شدن یخچال، حجم زیادی از گرما و بالعکس وارد یخچال می شود. این عامل طی زمان کوتاهی باعث ایجاد شبنم درون یخچال شده و قطره های ریز و درشتی را روی بخش های مختلف یخچال به وجود می آورد.

جهت حل این مشکل توصیه داریم با استفاده از لوازم سرمایشی مثل پنکه و غیره اختلاف دمای درون و بیرون یخچال را کم کرد تا مشکل شبنم زدن دیواره یخچال نیز رفع شود. همچنین می توان میزان دمای یخچال را کمی پایین آورد تا میزان شبنم در یخچال کم بشود.

چطور می توان برای رفع مشکل عرق کردن درون یخچال اقدام نمود؟

در این مقاله از آی پی امداد به چک کردن دلایلی که باعث عرق کردن درون یخچال می شوند، پرداختیم. عرق کردن درون یخچال حتما نشان دهنده یک مشکل در یخچال می باشد که باید هرچه سریع تر رفع شود. زیرا شبنم زدن درون یخچال باعث خراب شدن لوازم مختلف در یخچال می شود. به همین دلیل بهتر می باشد برای حل مشکل وجود رطوبت در یخچال هرچه سریع تر اقدام بشود.

در صورتی که تمایل دارید آموزش های بیشتر را مطالعه فرمایید به سایت آی پی امداد به آدرس ipemdad.com مراجعه فرمایید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *