جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸ بعد از ظهر به وقت تهران

راهنمای کامل ثبت نام کارت ملی هوشمند

شما می توانید به صورت آنلاین با مراجعه به سایت  www.ncr.ir نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنید، افرادی که در نیمه دوم اسفند نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند کارت های خود را در سال ۹۷ دریافت می کنند.

https://dustaan.com/files/fa/news/1396/10/27/132365_409.jpg

سیف‌الله ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دریافت هزینه ۳۱ هزار تومانی بابت صدور کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: این رقم به هیچ عنوان افزایش نیافته و اضافه هم نخواهد شد و افرادی که کارت هوشمند ندارند برای ثبت نام تا پایان اسفند ماه فرصت دارند.

وی با اشاره به اینکه افرد بالای ۱۵ سال باید برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت صدور کارت ملی در ماه به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت رسیده که در ماه‌های گذشته به طور میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه هیچ تغییری در زمان صدور کارت ملی هوشمند اتفاق نخواهد افتاد، گفت: زمانبندی برای کارت‌های قدیمی تا پایان سال ۹۶ خواهد بود و هموطنانی که کارت ملی هوشمند ندارند و یا اینکه مهلت کارتهای قدیمی آنها پایان یافته، باید در این یک ماه باقی مانده برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

ابوترابی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۲ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است، تاکید کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و تعامل با ادارات، افرادی که در نیمه دوم اسفند ماه برای کارت‌های خود در سامانه ثبت اقدام کنند کارت‌های آنها پس از فروردین صادر و ارائه خواهد شد.

وی گفت: افرادی که کارت هوشمند آنها صادر نشده باشد با هماهنگیهای به عمل آمده، مشکلی را برای کارهای اداری نخواهند داشت و از این بابت نگران نباشند.

راهنمای ثبت‌ نام الکترونیکی کارت ملی هوشمند

برای شروع به سامانه‌ی ثبت‌ نام کارت هوشمند ملی وارد شوید.

بر روی گزینه‌ ثبت‌ نام که با نشان سیاه رنگ مشخص شده است، کلیک کنید تا به صفحه‌ ی زیر منتقل شوید:

در این بخش می بایست، تمامی قسمت هایی که با علامت * مشخص شده اند را به دقت پر نمایید.

پس از پر کردن تمامی اطلاعات خواسته شده به پایین صفحه رفته و کد امنیتی را وارد کنید، در انتها نیز کلید ثبت را فشار دهید.

پس از ثبت اطلاعات صفحه ای باز می شود، که اطلاعات ورودی شما را نمایش می دهد، در صورتی که اطلاعات را صحیح وارده کرده اید و اشتباهی در آن مشاهده نمی کنید، آن را تایید کنید.

پس از تایید اطلاعات وارد مرحله پرداخت الکترونیکی می‌ شوید.

در این مرحله با ورود به سامانه بانکی مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت خواهید کرد.(برای اینکار شما به رمز دوم و شماره کارت خود نیاز خواهید داشت)

اگر ثبت نام شما برای دریافت کارت هوشمند ملی موفق باشد و واجد شرایط کارت ملی باشید، پس از ثبت اطلاعات برای شما کدرهگیری فرستاده می‌شوید و به‌صورت اتوماتیک وارد بخش نوبت‌گیری می‌شوید.

اگر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی نباشید، پیغام «شهروند گرامی در حال حاضر شما واجد شرایط ثبت نام کارت هوشمند ملی نیستید.» برای شما نمایش داده می‌شود.

درصورتیکه نوبت گیری بلافاصله پس از تایید اطلاعات انجام نگیرد ، شما می توانید در زمان دلخواه با مراجعه به بخش” نوبت گیری” در سامانه پورتال نسبت به ثبت نام و با وارد کردن شماره ملی و تاریخ تولد اقدام نمایید.

نوبت گیری کارت هوشمند ملی

اگر کد رهگیری خود را فراموش کرده‌اید، با در اختیار داشتن کد ملی و تاریخ تولد می‌توانید در منوی «بازیابی کد پیگیری» سامانه کارت هوشمند ملی، کد پیگیری ثبت نام کارت هوشمند ملی را دریافت کنید.

ردیابی کد پیگیری دریافت کارت هوشمند ملی

در بخش نوبت‌گیری، امکان نوبت‌گیری و زمان مراجعه و مکان دفتر خدمات الکترونیک را بررسی کنید.

در این مرحله باید دو کد رهگیری برای شما نمایش داده شود؛ یکی کد رهگیری مربوط به پیگیری و ادامه‌ی کار و دیگری کد رهگیری مربوط به پرداخت بانکی که هر دو در بالای صفحه نمایش داده خواهند شد.

اگر بعد از دریافت این کدها برای نوبت‌گیری اقدام نکردید به شما ۲ ماه فرصت داده خواهد شد تا نوبت‌گیری کنید و در صورت عدم مراجعه در زمان مقرر، به مدت ۴ روز مجاز به نوبت‌گیری مجدد نیستید.

پس از این مرحله، ثبت‌ نام الکترونیکی شما به اتمام می‌رسد.

صفحه‌ی نوبت‌گیری را چاپ کنید؛ زیرا هنگام مراجعه به دفاتر، ارائه‌ی این رسید الزامی است، همچنین کدهای رهگیری را در جای مطمئنی یادداشت کنید.

برای پیگیری درخواست خود می‌توانید در صفحه‌ی اصلی به قسمت مشاهده‌ی وضعیت مراجعه کنند.

مرحله‌ی مراجعه حضوری

برای مراجعه‌ی حضوری لازم است مدارک زیر را همراه ببرید:

  • اصل شناسنامه عکس‌دار
  • کد پستی
  • آدرس محل سکونت
  • شماره تلفن ثابت و همراه
توجه داشته باشید که در همه دفاتر ثبت‌ نام، واحد عکس‌برداری مستقر است؛ پس پیشنهاد می‌شود با آمادگی برای گرفتن عکس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید. همچنین در مراجعه‌ی حضوری اثر انگشت تمام انگشتان شما ثبت خواهد شد.

دریافت کارت ملی هوشمند

مرحله‌ی آخر، دریافت کارت ملی هوشمند است. در این مرحله لازم است متقاضی با اعلام سامانه و با در دست داشتن کارت ملی قبلی خود به دفاتر مراجعه کند و کارت ملی هوشمند خود را تحویل بگیرد.

سایت ثبت نام کارت ملی هوشمند (www.ncr.ir)

۲/۵ - (۱ امتیاز)

۱۰ دیدگاه‌ها

  1. سلام من چندوقت پیش ثبت نام کردم نوبتم رفته الان می خوام نوبت بگیرم کد شهر می خواد کد شهر راچگونه پیداکنم

  2. سلام
    این سایت جدید چقد بده اصلا نوبت نمیده حتی برا ۶ ماه دیگه

  3. سلام، من روز یک شنبه ۹۶/۱۲/۱۳ فرم مشخصات رو تکمیل کردم و محل تکمیل ثبت نام را مشخص و مبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال را پرداخت کردم و مبلغ ذکر شده از حسابم کم شد و سامانه خطا داد و پیش ثبت نام را کامل نکرد و کد پیگیری نداد.در حال حاضر هم که میخوام وارد سامانه بشم ،پیغام میده « در حال حاضر شما واجد شرایط ثبت درخواست نیستید »
    لطفاً تکلیف من رو مشخص کنید ! چطور می تونم پیگیری کنم؟ لطفاٌ پاسخ بدید ممنون.

    • سخنگوی سازمان ثبت احوال: کسانی که به دلیل تغییر پورتال در هفته‌های گذشته ثبت‌نام کرده‌اند و مبالغی از حسابشان کسر شد اما نوبت‌دهی به منظور ثبت‌نام انجام نشد، به زودی این مبالغ کسر شده به حسابی که از آن پول واریز شده بازگردانده خواهد شد.

  4. سلام، من روز یک شنبه ۹۶/۱۲/۱۳ فرم مشخصات رو تکمیل کردم و محل تکمیل ثبت نام را مشخص و مبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال را پرداخت کردم و مبلغ ذکر شده از حسابم کم شد و سامانه خطا داد و پیش ثبت نام را کامل نکرد و کد پیگیری نداد.در حال حاضر هم که میخوام وارد سامانه بشم ،پیغام میده « در حال حاضر شما واجد شرایط ثبت درخواست نیستید »
    لطفاً تکلیف من رو مشخص کنید ! چطور می تونم پیگیری کنم؟ لطفاٌ پسخ بدید ممنون.

  5. سلام من شنبه ثبت نام کردم مشخصاتو پر کردم هزینو رو پرداخت کردم و پول از حساب کم شده وگیر کرد سایت دیگم بالا نیمد
    الان که میخام باز وارد بشم میزنه در حال حاضر شما واجد شرایط ثبت درخواست نیستید
    چیکار باید بکنم؟
    شماره تماسی هس که من بتونم پیگیری کنم
    ممنون میشم جوابمو زود بدین

  6. باسلام.من برای کارت ملی هوشمند اقدام کردم.چون سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی تعقیر کرده به عملیات بانکی که رسید سایت گیر کردولی یادش بوده که پول رو از حسابم کم کنه.الان زنگ زدم به شرکتی که قرارداد دارن باثبت احوال که پول رو از حساب کم میکنن میگن عملیات بانکی موفق بوده اختلال توی ثبت احوال پیش اومده.الان تکلیف بنده چیه؟ اگر محبت کنین جوابم روبدین ممنون میشم نه که………

    • سخنگوی سازمان ثبت احوال: کسانی که به دلیل تغییر پورتال در هفته‌های گذشته ثبت‌نام کرده‌اند و مبالغی از حسابشان کسر شد اما نوبت‌دهی به منظور ثبت‌نام انجام نشد، به زودی این مبالغ کسر شده به حسابی که از آن پول واریز شده بازگردانده خواهد شد.

  7. چرا برای طرح های تعویض کارت ملی یا کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی باید هزینه هاش رو ملت بدبخت پرداخت کنن . این چه بلایی رو سر مردم در میارین . تا کی باید این هزینه ها رو پرداخت کنیم .الا میخواین پول یارانه ها رو از حلقوم ملت دربیارین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *