جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷ قبل از ظهر به وقت تهران

ورش برش خورده چیست؟ + استعلام قیمت ورق برشی

یکی از متداول‌ترین فلزاتی که در ساخت بدنه ماشین‌ها استفاده می‌شود، ورق برش خورده است. ورق فولادی برش خورده از محصولات فوق‌العاده مهم و پرکاربرد در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساخت و ساز است. این محصول از نظر جنس، استاندارد ساخت، ابعاد و سایر مشخصات در انواع مختلفی تولید و دسته بندی می‌شود. ما در ادامه این مطلب درباره ورق برش خورده و نحوه استعلام قیمت ورق برشی صحبت خواهیم کرد.

 

برش فلز چیست؟

تکنیک‌های متعددی وجود دارد که سازندگان برای برش فلزات از آن‌ها بهره می‌گیرند. از جمله این روش‌ها می‌توان به سنگ‌زنی، تراشکاری و سوراخ‌کاری اشاره کرد.. استفاده از لیزر، واترجت پرسرعت و گرما نیز می‌تواند هر یک از این تکنیک‌ها برای کاربردهای خاصی مناسب است.
به عنوان مثال، برای ساخت مجسمه‌های پیچیده، برش واترجت به دلیل تنظیمات انعطاف‌پذیر بهترین گزینه است. با این حال، برخی از تکنیک‌ها، مانند برش فلز، کارآمدتر از سایرین هستند، به همین دلیل است که آن‌ها بیشتر در تولیدات انبوه به کار می‌روند.
برش فلز نیز به نام برش قالب نیز شناخته می‌شود، فرآیند برش خطوط مستقیم بر روی قالب یا استوک فلزی با فشار دادن دو تیغه از کنار یکدیگر است. فرآیند برش فلز شبیه به نحوه کار قیچی است با این تفاوت که تمام نقاط لبه های هر دو تیغه به طور همزمان به هم می‌رسند. با این حال، گاهی اوقات، تیغه‌ها را می‌توان در زاویه‌ای نصب کرد تا نیروی برشی مورد نیاز کاهش یابد. هدف نهایی در برش برشی جلوگیری از تشکیل براده ها و رفع نیاز به سوختن یا ذوب است که به شدت بر خواص قالب فلزی تأثیر می‌گذارد.
از مزایای ورق برش خورده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
⦁ برش‌های مستقیم را در استوک ورق صاف با لبه های تمیزتر نسبت به برش‌های سنتی مشعل انجام می‌دهد.
⦁ بر روی فلز تراشه ایجاد نمی‌کند.
⦁ نیازی به حرارت یا ذوب ندارد که خاصیت فلز را حفظ می‌کند.
⦁ عدم از دست دادن مواد، که معادل حداقل ضایعات است.
⦁ این‌یک گزینه مقرون به صرفه برای عملیات با خروجی بالا است.

کاربردهای ورق برش خورده

ورق‌ها در بازار آهن بر اساس این ویژگی‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند.ماهیت تولیدی محصول، میزان مقاومت و استحکام آن موجب گردیده در میان محصولات فولادی جایگاه ویژه‌ای را به دست آورد. از جمله کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
⦁ ساختمان‌سازی: سقف، دیوارها، نما، پل‌سازی، سدسازی و به اشکال مختلف پروفیل و قوطی در سازه‌های عمرانی مختلف استفاده می‌شود.
⦁ صنایع ساخت لوازم‌خانگی برای ساخت انواع لوازم خانه، آشپزخانه، لوازم اداری و غیره
⦁ صنایع خودرو شامل خودروهای سبک و سنگین
⦁ صنایع کشتی‌سازی و دریایی
⦁ صنایع هوافضا
⦁ صنایع نظامی: ساخت مخزن‌های بزرگ و تانکر
قطعه‌سازی، ماشین‌سازی و ساخت تجهیزات مربوط به کارخانه‌ها، صنایع پتروشیمی، معادن و غیره

 

ابعاد رایج ورق برشی

ورق‌های آهنی و فولادی و حتی ورق‌های فلزی دیگر مثل آلومینیوم و مس نیز طبق استانداردها در ابعاد و ضخامت‌های خاصی تولید می‌شوند. این اندازه‌ها که به صورت طول، عرض و ضخامت و معمولا بر حسب میلی‌متر ارائه می‌شوند به صورت زیر می‌باشند:
ضخامت‌های ورق‌های گرم از ۱ میلی‌متر به بالا است و ضخامت‌های کمتر از ۱ میلی‌متر مربوط به ورق‌های سرد می‌باشد. ورق‌های باضخامت کم را هم به صورت رول و هم به صورت شیت یا برگ تولید و عرضه می‌کنند.
برش زمانی اتفاق می‌افتد که سطوح داخلی موازی یک شی از کنار یکدیگر می‌لغزند و منجر به شکستگی می‌شود. تنش برشی که این اتفاق را ممکن می‌سازد، اغلب توسط دو نیروی خارجی مخالف که جسم را از هر دو طرف هل می‌دهند، ایجاد می‌شود. با این حال، برش همیشه نیروی مخربی نیست که باعث ایجاد زلزله می‌شود. کاربردهای مفید زیادی نیز دارد. یکی از صنایع خاصی که از قدرت برش بسیار سود می‌برد، تولید فلز است. برای طولانی‌ترین زمان، برش یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای برش فلزات بوده است.

 

خرید انواع ورق ارزان و باکیفیت از آهن اسپات

احتمالا شما هم مانند خیلی از افراد، قصد آغاز پروژ‌ه‌ عمرانی‌ای را دارید و از همین رو به ورق برش خورده و دیگر آهن آلات نیاز دارید؛ آهن اسپات، فعالیت خود را در زمینه آهن آلات آغاز کرده و به خدمات‌رسانی مردم می‌پردازد. این پلتفرم بیشتر جنبه مرجع اینترنتی قطعات فولادی را داشته و شما را از اخبار، قیمت‌ها و روند بازار به صورت دقیق و روزانه آگاه می‌کند.
بد نیست بدانید که این پلتفرم علاوه بر اطلاع‌رسانی از قابلیت‌هایی تخصصی‌ای هم برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت لحظه‌ای اشاره کرد. همانطور که می‌دانید، قیمت محصولات مانند تیرآهن به عوامل زیادی بستگی دارد و همواره در حال نوسان است.
شاید شما هم مانند بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری یا خرید آهن آلات، نیاز دارید که به صورت مستمر، قیمت لحظه‌ای آهن آلات را رصد کنید؛ اما تا به امروز رسانه‌ای مناسب را برای این کار پیدا نکرده‌اید. بد نیست بدانید که در آهن اسپات، لیستی از آهن آلات قرار داده شده که با کلیک بر روی آن‌ها می‌توانید از قیمت لحظه‌ لحظه‌شان با خبر شوید و با خرید آهن از آهن اسپات، سرمایه‌گذاریتان را حساب شده پیش ببرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *