جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۶ قبل از ظهر به وقت تهران

قرار است بورسیه‌ های زمان احمدی‌ نژاد با معدل ۱۲ دکتری، استاد بهترین دانشگاه‌ ها شوند؟

چند روزی می‌شود که خبرهایی درخصوص بازگشت بورسیه‌های جنجالی به دانشگاه‌ها با عنوان هیأت علمی به گوش می‌رسد، موضوعی که دیروز منصور غلامی وزیر علوم آن را تأیید کرد: «دو مورد از این بورسیه‌ها بر این باورند که باید در همان دانشگاهی که می‌خواهند عضو هیأت علمی شوند، دانشگاه هم گفته من دیگر نیاز به هیأت علمی در این رشته ندارم ولی اینها اصرار دارند که به همان دانشگاه بروند. آنها به دیوان عدالت اداری هم شکایت کردند.»

اولین بار در سال ۹۳ مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم مدعی شد که حدود سه هزار دانشجوی دکترا بدون داشتن حداقل شرایط در بهترین دانشگاه‌ها بورسیه شدند. بر اساس اعلام معاون دانشجویی وزیر علوم برخی از این افراد معدل زیر ۱۴ داشتند و برخی از آنها در مقابل نامشان هیچ معدلی ذکر نشده بود. همچنین شرط سنی (۳۳ سال)درباره بسیاری از این افراد رعایت نشده بود.

در همان روزها مسئولان وزارت علوم پیگیر موضوع شدند و در نتیجه مسئولان آموزشی خبر از لغو ۸۰۰بورسیه دادند، حالا بعد از گذشت چند سال خبر آمده برخی از این بورسیه‌ها که در آن سال‌ها تعیین تکلیف شده بودند، می‌خواهند عضو هیأت علمی دانشگاه‌هایی شوند که آن دانشگاه‌ها نیازی به رشته تحصیلی فرد ندارد.//خبرگزاری خبرانلاین

https://fa.shafaqna.com/media/2017/10/IMG11435683.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *