چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

طریقه نصب کولر گازی از صفر تا صد

کولرهای گازی در زمره نسل جدید تجهیزات تهویه مطبوع به شمار می روند. این محصولات جایگزین کولرهای آبی سنتی شده اند که معمولا استهلاک بالا و بازدهی کمی دارند. از زمان ورود این کولرها به بازار ایران چند نسل از این محصولات تولید شده اند، که هر نسل آن نسبت به نسل های قبلی مزایای بیشتری دارد. معمولا نمونه هایی که در دهه های گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند دارای مصرف انرژی بالایی بودند و همین مسئله باعث شد که استقبال کمی از آنها صورت گیرد.

اما امروزه نسل های جدید این وسیله با بازدهی ارتقاء یافته و همچنین مصرف کمتر انرژی تولید می شوند. و همین مسئله باعث شده که در ساخت و سازهای جدید به صورت گسترده از آنها استفاده شود. همواره بحث تعمیرات و نصب این کولرها از اهمیت بالایی برخوردار است.
ما در ادامه این مقاله صفر تا صد مراحل نصب و راه اندازی کولرهای گازی را که در سه بخش کلی خلاصه می شوند را در قالب آموزش کولر گازی معرفی می کنیم.

 

 

نصب یونیت داخلی اولین مرحله نصب کولر گازی

آموزش نصب کولر گازی در سه مرحله کلی اجرا می شود. اولین مرحله آن نصب یونیت داخلی است. یک کولر گازی از دو قسمت یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. یونیت داخلی کولر گازی همان دستگاه خروجی باد است که بر روی آن تجهیزات مختلفی برای مدیریت باد کولر گازی وجود دارد.
برای نصب یونیت داخلی در مرحله اول باید یک مکان مناسب را انتخاب کرد. این مکان باید از نور خورشید به دور بوده و دارای استحکام کافی باشد. اگر این یونیت در مناطق غیر مسکونی یا صنعتی نصب می شوند، باید از مکان هایی که در آنها احتمال نشت مواد اشتعال آور و گازهای منفجره وجود دارد به دور باشد.
این یونیت باید حداقل ۲ متر از سطح زمین، و ۱۵ سانتی متر از سقف و دیوارهای اطراف فاصله داشته باشد. همچنین وجود سیم های آنتن و غیره نیز می تواند با ایجاد نویزهای مخرب کارکرد و مدیریت از راه دور این دستگاه را مختل کند. به همین دلیل بایستی مکان نصب از همه لحاظ آماده باشد.
پس از این مرحله بایستی پایه فلزی یونیت داخلی به صورت کاملا تراز بر روی دیوار و به وسیله پیچ و پلاک نصب و محکم شوند. در بالای این پایه بایستی یک سوراخ برای عبور لوله های مسی و به قطر ۷ سانتی متر ایجاد کنید.
پس از این اقدام با چک کردن اتصالات الکتریکی کار نصب یونیت داخلی را انجام دهید. همچنین با توجه به اینکه با نصب یونیت باز کردن دوباره آن زمانبر است، به همین دلیل توصیه می شود لوله های مسی را نیز به یونیت داخلی نصب کنید، تا کار نصب یونیت داخلی تمام شود. در پایان رویه یونیت داخلی را نصب کنید.

 

نصب یونیت خارجی دومین مرحله نصب کولر گازی

برای نصب یونیت خارجی نیز همانند یونیت داخلی بایستی یک مکان مناسب انتخاب شود. بهترین جا برای نصب این یونیت بالای دیوارها و در مکانی به دور از نور مستقیم آفتاب است. همچنین اگر این یونیت از مکان های گرد و غبار نیز به دور باشد می تواند بر بازدهی کولر گازی شما تاثیر مثبت داشته باشد.
اگر این یونیت را بر روی زمین نصب می کنید حتما از یک پالت در زیر آن استفاده کنید تا از زمین فاصله داشته باشد و از جریان آب برف و یا برف زمستانی در امان باشد. پس از انتخاب محل مناسب باید این یونیت به صورت تراز نصب شود.
پس از این مرحله باید به سراغ اتصالات الکتریکی یونیت خارجی برویم. برای این کار می بایستی بر اساس الگوهای ارائه شده توسط کمپانی سازنده که معمولا در دفترچه راهنما قرار دارند، کار نصب آنها را انجام داد.
کابل ها باید به صورت منظم بر روی دیوار نصب شده و به یونیت بیرونی منتقل شوند. پس از نصب اتصالات الکتریکی بایستی کار نصب لوله ها را نیز انجام داد.

 

 

نصب اسپلیت سومین مرحله نصب کولر گازی

برای اجرای این مرحله بایستی دقتی خاصی به خرج داد تا بتوان نصب کولر گازی را به صورت اصولی پایان داد. برای این کار باید در مرحله اول هوا و رطوبت احتمالی از سیستم کارکرد کولر گازی خارجی شوند. برای این کار باید شیلنگ وکیوم را به شیر سرویس متصل کرده و به وسیله پمپ خلاء جریان هوا و رطوبت احتمالی را از سیستم کارکرد کولر حدف کرد.
پس از اینکه کار تخلیه انجام شد باید درپوش دریچه های سرویس را در جای خود قرار داد. پس از این کار برای کسب بازدهی مناسب از این سیستم می بایست محل اتصالات را با استفاده از پوشش های مناسب مثل نوارهای جدا کننده عایق بندی نمود. و در آخر لوله های مسی را بر روی دیوار محکم کرد.
همچنین برای جلوگیری از ورود حشرات موذی به محیط خانه بهتر است سوراخ هایی که برای لوله تعبیه شده اند به کلی پر شوند تا امکان ورود این موجودات به محل زندگی بسته شود.

 

 

بهترین راه برای فراگیری نصب کولر گازی

آموزش نصب کولر گازی و فراگرفتن آن به روش های مختلفی امکان دارد. بهترین راه برای این کار شرکت در دوره آموزشی نصب کولر گازی است. می توان با شرکت نمودن در دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی از مهارت کافی در زمینه نصب کولر گازی برخوردار شد و به بازار کار این رشته ورود کرد، و صاحب یک شغل درآمدزا و آینده دار شد.
امروزه مراکز آموزشی مختلفی در سراسر کشور دوره آموزشی کولر گازی را برگزار می کنند که بهترین مجتمع آموزشی این حوزه، آموزشگاه فنی پارس است.
این آموزشگاه تخصصی برای برگزاری این دوره از بهترین استانداردهای روز دنیا و بهترین اساتید آموزشی ایران استفاده می کند و دوره آموزشی خود را به صورت عملی و پروژه محور برگزار می نماید، به همین دلیل می توان با شرکت در دوره های آموزشی این مرکز به راحتی به بازار کار این رشته ورود کرد.
آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی حرفه ای، آموزش برق ساختمان و صنعتی، آموزش نصب و تعمیر پکیج دیواری، آموزش تعمیرات موبایل و لپ تاپ برخی از دیگر دوره های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه می باشد.
این آموزشگاه علاوه بر دوره های فوق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه و بهره مندی از تخفیف های ویژه به سایت فنی پارس به نشانی /https://amoozeshgahfanni.com مراجعه کرده یا با شماره تماس ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۰۸ حاصل نمایید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *