پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

خرید و فروش گرگ در فضای مجازی +عکس

خرید و فروش نامتعارف حیوانات وحشی در فضای مجازی این بار سر از استان زنجان در آورد و سودجویان اقدام به فروش «گرگ» در فضای مجازی کردند که با هوشیاری محیط زیست استان زنجان ناکام ماندند.

خبرگزاری فارس:شاید فروش برخی حیوانات اهلی و پرندگان در مغازه و برخی فضا‌های مجازی کاری عادی باشد و موجب تعجب دیگران نشود، اما فروش حیوانات وحشی در فضای مجازی توسط سودجویان کار غیرعادی است که شاید این روز‌ها کم‌کم به کار عادی تبدیل می‌شود.

گرگ از حیواناتی است که هیچ شکی در وحشی بودن آن وجود ندارد و خوی و خاصیت این حیوان کاملاً وحشی است و از آن به هیچ عنوان نمی‌شود به عنوان یک حیوان خانگی استفاده کرد.

اما این روز‌ها ظاهراً سودجویی و رسیدن به منافع مالی باعث شده تا عده‌ای در راستای منافع شخصی ضمن شکار و زنده‌گیری این حیوان و توله‌های آن، در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش این حیوان کنند.

مشاهده خبرنگار فارس در یکی از گروه‌ها مبنی فروش یک قلاده توله گرگ باعث شد تا خبرنگار ما این خبر را از مسؤولان محیط زیست استان زنجان پیگیری کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تأیید خبر فارس اظهار کرد: محیط‌بانان زنجانی به صورت مستمر در مناطق حفاظت شده استان زنجان حضور دارند و بر فعالیت‌های طبیعت‌گردان و شکارچیان در این مناطق نظارت دارند.

سعید حقیقی با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرونده زنده‌گیری پرندگان برای چهار قطعه کبک معمولی تنظیم شده است، افزود: یک مورد زنده‌گیری پستانداران شامل زنده‌گیری یک قلاده توله گرگ نیز در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری شناسایی شده است.

وی با تشریح جزئیات زنده‌گیری توله گرگ عنوان کرد: این حیوان در فضای مجازی در حال خرید و فروش بود که با آگاهی محیط‌بانان و همکاری نیروی انتظامی استان زنجان از این اقدام جلوگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به کشف ادوات شکار در اردیبهشت‌ماه بیان کرد: این ادوات شامل ۱۷ قلم بوده که از این تعداد ۱۱ رشته تور زنده‌گیری کبک و ۶ قطعه قفس نگهداری پرندگان زنده است.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *