چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸ قبل از ظهر به وقت تهران

بررسی راهکارهایی که دکتر دستجردی در زمینه مقابله با کرونا ارائه دادند!

با شیوع کرونا در جهان افراد بسیاری توصیه های بهداشتی و درمانی به دیگران ارائه می دهند اما تنها توصیه های ارائه شده از سوی پزشکان و متخصصان منابع معتبری هستند که به آنها باید توجه کرد، از این رو در این بخش راهکارهایی که دکتر دستجردی در زمینه مقابله با کرونا ارائه داده اند، مورد بررسی قرار گرفته شده است جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص با ما تا پایان همراه باشید.

بررسی راهکارهایی که دکتر دستجردی در زمینه مقابله با کرونا ارائه دادند!

دکتر محمد فصیحی دستجردی در چه زمینه ای تخصص دارد؟ چه سوابقی دارد؟

دکتر محمد فصیحی دستجردی دکترای حرفه ای پزشکی دارد، وی دارای تخصص بود بیماری های عفونی و طب ایرانی_ اسلامی است که در کلان شهر تهران سکونت داشته و به بیماران به صورت حضوری و غیرحضوری (آنلاین) مشاوره پزشکی ارائه می دهد.

بیماری عفونی چیست؟

بیماری های ایجاد شده از باکتری ها، قارچ ها، انگل ها، ویروس ها و غیره در انسان بیماری های عفونی و گرمسیری گفته می شود که این میکروارگانیسم های مضر اشاره شده از انسان، حیوان و غذا و آب آلوده به انسان دیگر منتقل می شوند و اختلالات عفونی را ایجاد می کنند.

شایع ترین علائم بیماری های عفونی تب، خستگی ، سرفه و اسهال می باشد.

ویروس کرونا نیز به دلیل منشا ویروسی که دارد از جمله مشکلاتی است که پزشکان عفونی می توانند آن را درمان کنند.

دکتر دستجردی در زمینه مقابله با کرونا چه راهکارهایی دارد؟

دکتر محمد فصیحی دستجردی متخصص بیماریهای عفونی و طب ایرانی ــ اسلامی عنوان نمود که ترس و وحشت از کرونا سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شده است از این رو راهکارهایی مفید طب سنتی جهت پیشگیری و درمان “کرونا” را بیان نمود.

دکتر دستجردی طی اظهاراتی عنوان نمود که اگرچه ما تاکنون قادر نبوده ایم این ویروس را تغییر دهیم اما ما می توانیم بدن خود را قوی تر سازیم.

همچنین دکتر فصیحی دستجردی در خصوص اهمیت کنترل اضطراب و ترس در پیشگیری از کرونا عنوان نمود که ترس از کرونا سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می گردد و این ترس، سبب بروز رفتارهایی می شود که خود، سبب بروز بیماری خواهد شد بدین معنی که فرد مضطرب چنان از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده‌ها مصرف می‌کند که سبب صدمه به ریه و خشک شدن گلو و در نتیجه ورود راحت تر عفونت به بدن خواهد شد.

بررسی راهکارهایی که دکتر دستجردی در زمینه مقابله با کرونا ارائه دادند!

دکتر دستجردی متخصص بیماریهای عفونی یادآور شد که طبع کرونا سرد است لذا افراد مختلف جامعه باید از تغذیه ای درست جهت افزایش ایمنی بدن خود بهره گیرند و باید با رژیم غذایی مناسب بخصوص در فصل سرما که سردی بدن به اوج خود می رسد، مزاج خود را با مصرف گرمیجات اصلاح کرده و بدن خود را قوی سازند.

اگرچه گرمیجات ممکن است به برخی افراد نسازد؛ لذا گرمیجات باید به گونه ای مصرف شوند که مشکلی برای فرد ایجاد نشود به عنوان مثال پودر زنجبیل برای برخی افراد حساسیت‌ ایجاد می کند اما قرص یا کپسول زنجبیل این حساسیت‌ها را ایجاد نمی کند از این رو از شربت زنجبیل برای کودکان و قرص زنجبیل برای موارد درمانی نظیر تهوع، ویار، سرماخوردگی، عفونتهای ریوی، استخوان درد، آنفلوآنزا و حتی برطرف کردن عوارض شیمی‌درمانی که در داروخانه‌ها یافت می شود، می توان استفاده کرد.

دکتر دستجردی در خصوص مصرف یکباره خود زنجبیل چنین گفت که بدن انسان مانند لیوانی است که ریختن سریع آب جوش در لیوان سرد، سبب شکسته شدن آن خواهد شد لذا فردی با طبع سرد که همیشه از غذاهایی سردی چون ماست، برنج و غذاهای یخچالی استفاده می کند ، اگر به یک باره از زنجبیل استفاده کند، احتمالا دچار مشکلاتی خواهد شد که جوش، کهیر و احساس خارش برخی عوارض احتمالی آن هستند اما مصرف کپسول یا قرص زنجبیل سبب جذب تدریجی آن شده و عوارضی برای بدن ایجاد نخواهد کرد.

دکتر فصیحی دستجردی عنوان نمود که استفاده از زنجبیل در بیماران مبتلا کرونا عامل ترخیص بیماران حاد عفونت ریوی در کمترین زمان از بیمارستان شد و تصریح کرد که طبق تحقیقات انجام شده، مصرف زنجبیل در درمان کرونا بسیار موثر است و تأثیر غیرمزاجی آن به علت خاصیت غیرالتهابی و افزایش توان ریوی است به‌طوری که افرادی که از زنجبیل در دوران ابتلا به کرونا استفاده کرده اند دچار درگیریهای ریوی نشده اند.

همچنین دکتر دستجردی افزود که با دو ارتش، می توان بیماری کرونا را شکست داد! ارتش اول طب کلاسیک( علم پزشکی امروزی) که بسیار هم موفق عمل کرده است و ارتش دوم نیز که بسیار قوی عمل می کند همان طب ایرانی است از این رو لازم است کلیه پزشکان ما با تغذیه ایرانی آشنا شوند که استفاده از این دو نوع طب در کنار هم، طب تلفیقی نام دارد.

دکتر فصیحی دستجردی در این خصوص عنوان نمود که درمان کرونا بر مبنای طب تلفیقی یعنی اینکه چیزی که پزشک تجویز می‌کند لازم است در کنار آن از یک تجویز با مزاج گرم و توصیه‌های غذایی یا گیاهی گرم نیز استفاده کند؛ زیرا این امر سبب جلوگیری از درگیری ریه و کاهش آمار مرگ بیماران کرونایی می گردد.

دکتر دستجردی در خصوص ضرورت تغذیه‌ای جهت پیشگیری و درمان کرونا عنوان نمود که مصرف آب سیب، هویج، شلغم و استفاده از سبزیجات تازه به‌جای ماست و سالاد بسیار مفید واقع خواهد شد و سبب افزایش سیستم ایمنی در بدن می گردد. انجام “بادکش” از موارد بسیار موثر برای بیماران بدحال برای کلیه سنین خواهد بود.

به‌جای آب مقطر در دستگاه اکسیژن می توان از عرق نعنا و اسطوخودوس استفاده کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *