پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

روش‌هایی کارامد برای از بین بردن حس «گرسنگی»!

مجله انلاین دوستان : برای رژیم و لاغری و کم کردن اشتها، حرف های زیادی وجود دارد. هر فردی یک نظری می دهد و هر چه بیشتر تلاش می کنید، کمتر به نتیجه دلخواه می رسید. آنهایی که می خواهند لاغر شوند – البته تلاش هم می کنند – اما هنوز نتیجه دلخواه را پیدا نکرده اند، شاید بتوانند با این ۴ روش ساده، تا اندازه ای آرزوی خود را محقق کنند. 

روش‌هایی کارامد برای از بین بردن حس «گرسنگی»!
روش‌هایی کارامد برای از بین بردن حس «گرسنگی»!



آووکادو را به وعده های غذایی خود اضافه کنید



با اینکه آووکادو چرب است اما خاصیت چاق کنندگی که ندارد هیچ، چربی های غیراشباع مونو نیز دارد که برای بدن مفید هستند و باعث می شوند تا فرد برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشد. بر اساس گزارش مجله تغذیه در آمریکا، افرادی که دچار اضافه وزن هستند اگر نیمی از یک آووکادو را به ناهار خود اضافه کنند، در سه ساعت بعدی تا ۴۰ درصد تمایل خود به زیاد غذا خوردن را از دست می دهند. در بازه زمانی ۵ ساعتی نیز این تمایل حدود ۲۸ درصد کاهش خواهد داشت. آووکادو یکی از بهترین مواد خوراکی سیرکننده است که در همه فصل های سال موجود است. 

جویدن آدامس



جویدن خاصیت بسیاری دارد. البته منظورمان جویدن و قورت ندادن است. دانشمندان هلندی در تحقیقاتی از مردم خواستند تا غذای خود را به مدت یک یا ۸ دقیقه بجوند اما آن را قورت ندهند. پس از ۳۰ دقیقه، آنها آزمایش کردند و متوجه شدند کالری غذاها وارد بدن افراد شده است. 

همچنین ثابت شد، افرادی که غذاها را ۸ دقیقه جویده بودند، ۱۹ درصد غذای کمتری از گروه دوم که یک دقیقه جویده بودند، غذا خورده اند. بنابراین، جویدن آدامس های بدون قند پس از غذا نه تنها باعث خوشبویی دهان می شود بلکه میزان حس گرسنگی را در فرد کاهش می دهد. 

کربوهیدرات بخورید



در رژیم های غذایی کربوهیدرات همیشه کم یا حذف می شود. اما بدانید با ممنوع کردن همه کربوهیدرات ها، شما احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت. بهترین روش استفاده از کربوهیدرات، خوردن میوه، سبزیجات و غلات است. این مواد برای مدت طولانی انسان را سیر نگه می دارند و برای خوردن غذاهای چرب و سنگین تمایل کمتری خواهید داشت. کربوهیدرات های سفید را می توانید در سیب‌زمینی پیدا کنید. سیب‌زمینی نشاسته پایدار دارد که برای مدت طولانی احساس سیری به آدم می دهد. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه انگلستان، نشاسته های پایدار تا ۲۴ ساعت انسان را سیر نگه می دارند و باعث می شوند تا روزانه ۳۲۰ کالری کمتری مصرف شود. 

ورزش 


برخلاف تصور عموم، ورزش باعث ایجاد حس گرسنگی در فرد نمی شود. بر اساس تحقیقاتی که در برزیل انجام شده اند، دویدن هنگامی که احساس گرسنگی دارید باعث فعال شدن سلول های ارسال پیام سیری می شوند و حس گرسنگی را مهار می کند.  هنگامی که واقعا احساس گرسنگی دارید، یک وعده اسنک کوچک که فیبر زیادی دارد، همچون سیب یا یک کاسه جودوسر به شما کمک می کند تا  کاملا احساس سیری داشته باشید./برترین ها

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *