سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۵ قبل از ظهر به وقت تهران

چربی شکمی می‌ تواند با کمبود ویتامین D مرتبط باشد!

متخصصان تغذیه و سلامت معتقدند که چربی شکمی می‌تواند با کمبود ویتامین D مرتبط باشد.

https://static2.fartaknews.com/thumbnail/qIpE3bBoot1b/MNNsUXKLLa7jwIrY0dp2gBtqCm7yUlgaPvte3pKFttQB9Xzl62XEkZuaNknGQtCuxatc4zEhifW9EUi1xQ9Ja1GJ94nsaviBIBAY_MAzDDaqEJ6LyPOybQ,,/73466.jpg

آزمایش‌ها نشان می‌دهد افرادی با سطح بالاتری از چربی شکمی و سایز بزرگ‌ترِ دور کمر، بیشتر احتمال دارد دچار کمبود ویتامین D. باشند.
ویتامین D. که از طریق تماس پوست با نور خورشید تولید می‌شود، نقش حائز اهمیتی در عملکرد‌های مختلفِ بدن انسان بازی می‌کند. بررسی‌های متعددی روی این ویتامین و خواص آن انجام گرفته است. به طور مثال، ویتامین D. می‌تواند بدن را در برابر نارسایی قلبی، دیابت و سرطان حفظ کند و همچنین کمبود این ویتامین موجب ریزش مو می‌شود.
در عین حال کمبود ویتامین D. با سلامت استخوان‌ها مرتبط است، اما ممکن است در عفونت دستگاه تنفسی و بیماری خودایمنی نیز نقش داشته باشد.
از آنجایی که هر روز اهمیت ویتامین D. شناخته شده‌تر می‌شود، متخصصان زمان بیشتری را به درک و بررسی اینکه چه افرادی در معرض کمبود این ویتامین هستند و چگونه می‌توان از این کمبود پیشگیری کرد اختصاص داده‌اند.
ارتباط بین چاقی و پایین بودن سطح ویتامین D. پیش از این مورد توجه قرار گرفته بود هر چند در این آزمایش‌ها این ارتباط به شکل عمیق‌تر مورد مطالعه قرار گرفته و روی نوع و محل تجمع چربی در بدن تمرکز شده است.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان هلندی دریافتند در زنان مجموع چربی‌ها و چربی شکمی با پایین بودن سطح ویتامین D. مرتبط است. هر چند چربی شکمی بیشترین تاثیر را
دارد.
اما در مردان پایین بودن سطح ویتامین D. به طور چشمگیر با چربی در کبد و شکم مرتبط است./کیهان

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *