پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱ بعد از ظهر به وقت تهران

فواید خوردن غذا با دست چیست؟

غذا خوردن با دست (تمیز) به طرز شگفت انگیزی موجب تحریک حواس پنجگانه میشود و نتیجه آن لذت حداکثری از غذاست و موجب هضم سریع غذا و کاهش احتمال دیابت نوع ۲ میشود.

خوردن یک فرایند حسی و ذهنی است. به کار گرفتن تمام حس‌ها، بینایی، بویایی، شنوایی، چشایی و لامسه می‌تواند تجربه‌ی خوردن را رضایت بخش‌تر کند.

در برخی منابع نیز اعلام شده که اسلام سفارش کرده، بهتر است انسان غذای خود را با دستان خود، بویژه دست راست میل کند. دراین باره از رسول خدا (ص)نقل شده که در مجلسی، قاشقی برای آن حضرت آوردند و پیامبر فرمود: «آدمی را گرامی داشتیم به این که انگشتان را به وی عطا کردیم» .سپس قاشق ها را بردند و حضرت با انگشتان خود غذا میل کرد.

در کف دست و انگشتان آن، هم باکتری‌های خوب وجود دارد و هم باکتری‌های بد. باکتری‌های خوب از شما در برابر میکروب‌های مضر موجود در محیط محافظت می‌کنند. وقتی شما با قاشق و چنگال غذا می‌خورید این باکتری‌ها به روده‌تان نمی‌رسند.

از طرفی دیگر، وقتی شما با دست‌های‌تان غذا می‌خورید، باکتری‌های مفید موجود در انگشتان، به دهان منتقل شده، بلعیده شده و به قسمت‌های مختلف بدن می‌روند. این اتفاق باعث گوارشی سالم در روده‌ها شده و جلوی گسترش باکتر‌ی‌های مضر را در روده‌‌‌ها می‌گیرد.

هر چند احتمالا فکر میکنید با دست غذا خوردن، یک کار غیر بهداشتی است اما واقعیت دقیقا برعکس است.

 

https://blog.barangfood.com/wp-content/uploads/2018/11/istock-187696383.jpg

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *