جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۳ بعد از ظهر به وقت تهران

یحیی قواره قهرمانی پرسپولیس را دوخت

برای قلیچ خیلی سخت است که بیرون از گود بنشیند و برای تیم محبوبش حرص و جوش بخورد. مردی که می‎گوید او را به عنوان پیشکسوت قبول ندارند اکنون با امیدواری خاصی به پرسپولیس تحت هدایت یحیی گل‎محمدی نگاه می‎کند. او در گفت‎وگو با جام‎جم مثل همیشه حرف‌های جالبی می‎زند.

 

 ابتدا به حاشیه‌های اخیر باشگاه پرسپولیس و اختلاف بین علی کریمی با میناوند و پیروانی بپردازیم. نظر شما درباره این حواشی چیست؟
وقتی فوتبال یک بازیکن تمام می‌شود، پیشکسوت لقب می‌گیرد. حالا این پیشکسوت دوست دارد در تمام امور دخالت کند. در این میان کسانی وجود دارند که ارجح و دخالت‌های‌شان به نفع پرسپولیس است مثل علی کریمی. او به فکر مقام نیست و اگر حرفی هم می‌زند از سر دلسوزی است، اما افراد دیگری هستند که مقام می‌خواهند. عده دیگری هم هستند که هم مقام را دارند و هم دوست ندارند آن را از دست بدهند. حالا خدا کند اگر کسی هم دخالت می‌کند همانند علی کریمی باشد. البته من که ۱۲ سال در این تیم بازی کردم و چهار سال هم مربی بودم جزو پیشکسوتان پرسپولیس محسوب نمی‌شوم. افرادی هستند که یکی دو فصل برای پرسپولیس بازی کرده‌اند، ولی از من پیشکسوت‎تر محسوب می‌شوند. تا زمانی که حسادت‌ها، بغض و کینه باشد چیزی درست نمی‌شود. برخی از ما ایرانی‌ها یک اخلاق بد داریم و آن اخلاق هم این است که حسود هستیم! حسادت اگر از ما دور شود بهتر می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم.
بدهی سنگین  به برانکو در صدر مشکلات پرسپولیس قرار دارد. به نظر شما این مشکل نمی‌توانست با روش بهتری حل شود؟
بله، آنقدر بدهی برانکو را ندادند که حالا باید با دلار ۳۰ تومانی این بدهی را بپردازند. به هر حال پول برانکو را باید بدهند. او زحمت زیادی برای پرسپولیس کشیده و بعد از دو سال هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده است. برانکو واقعا نشان داده که چقدر ایران و پرسپولیس را دوست دارد.
 نقش مدیریت پرسپولیس را در کنترل مشکلات و امور باشگاه چطور ارزیابی می‌کنید؟
گفتن این حرف برای من منفعتی ندارد، اما آقای رسول‌پناه (سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس) واقعا دلسوز است. او تلاش‌های زیادی برای حفظ بازیکنان از جمله شجاع خلیل‌زاده انجام داد. البته ممکن است که علی کریمی با صحبت کردن خلیل‌زاده را مجاب به ماندن کرده باشد ولی رسول‌پناه هم تلاش زیادی برای حفظ این بازیکن از خود نشان داد.
 با در نظر گرفتن این شرایط فکر می‌کنید مجموعه این اتفاقات تاثیری بر عملکرد پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت؟
اگر فینال یک ماه بعد از نیمه‌نهایی برگزار می‌شد شک نکنید پرسپولیس قهرمان می‌شد. تیم واقعا هماهنگ بود و بازیکنان کاملا در خدمت تیم بودند. البته الان هم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است چون نفراتی که به ترکیب اضافه شدند انگار چند سال است که در این تیم بازی می‌کنند. امیدوارم روند خوب بازیکنان جدید پرسپولیس ادامه داشته باشد.
 درباره حامد لک چه نظری دارید؟
آمدن او را از همان ابتدا به فال نیک گرفتم. او دیر به پرسپولیس آمد ولی نشان داد که باید خیلی زودتر از اینها می‌آمد.  او باید با صلابت به کارش ادامه دهد.
 با این اوصاف پیش‌بینی شما از عملکرد پرسپولیس فصل بیستم چگونه خواهد بود؟
به شما اطمینان می‌دهم یکی از ارکان موفقیت پرسپولیس در لیگ بیستم یحیی گل‎محمدی خواهد بود. من با او قبلا در پورا همبازی بودم. البته یحیی در آن زمان نوجوان بود. از همان ابتدا هم همین طور خوب و مهربان و کاربلد بود. اطمینان داشته باشید که پرسپولیس باز هم برای قهرمانی بسته شده است. خود من اعتقاد دارم که اگر پرسپولیس قهرمان نشود مقام‌های دوم و سومی هم به درد نمی‌خورد. این مقام‌ها را دوست ندارم. گل‌محمدی قواره قهرمانی را به تن پرسپولیس اندازه‌گیری کرده است.
وحید قلیچ به عنوان یکی از پرسابقه‌ترین پیشکسوتان پرسپولیس چرا در حال حاضر نقش تاثیرگذاری در این باشگاه ندارد؟
من را هیچ وقت به این تیم راه نمی‌دهند چون سعی می‌کنم حرف حق را بزنم. حرف حق هیچ‌وقت خریدار ندارد و به همین دلیل وحید قلیچ را به هیچ جا اضافه نمی‌کنند. امثال من پیشکسوت‌هایی محسوب می‌شویم که ما را دوست ندارند.
اسم ما سنگین است اما خودمان را سنگین نمی‌دانند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *