سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ بعد از ظهر به وقت تهران

موج سواری با اعدام مرد مشهدی

اعدام جوان مشهدی در مشهد در رسانه‌های غربی و فضای مجازی سر و صدای زیادی به راه انداخت و علت اعدام این جوان شرب خمر عنوان شد.اما روابط عمومی دادگستری مشهد با اشاره به سوابق متعدد مرد اعدامی،انتشار اخبار مرتبط با این اعدام را مغرضانه خواند.

موج سواری با اعدام مرد مشهدی

به گزارش خبرنگار جام جم،صبح ۱۸ تیر امسال،یک جوان در محوطه زندان مشهد به دار مجازات آویخته شد و پس از ساعتی وکیل اعدامی در صفحه شخصی اینستاگرام خود با ابراز تاسف از اعدام موکلش نوشت:«امروز سخت‌ترین روز دوران وکالتم بود.موکلی داشتم که به اتهام شرب خمر محکوم به اعدام شد.»
در حالی که این خبر در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد،روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی برای شفاف سازی علت اعدام متهم جوان به نام مرتضی گفت:فرد اعدامی ۲۰ سابقه محکومیت طی ۲۲ سال داشته است.
این فرد در سال ۷۵ به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به موادمخدر به ۱۵ ماه حبس،جزای نقدی و شلاق محکوم شده بود.دوبار در سال ۷۷ و دو بار در سال ۷۸ به دلیل جرایم مواد مخدر به زندان رفته بود و در سال ۷۹ هم به دلیل بزهکاری زندانی شده و در سال ۸۰ هم سابقه زندان دارد.
همچنین این فرد سال ۸۶ به جرم ضرب و جرح عمدی و شرب خمر زندانی شد.در سال ۸۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و در سال ۸۹ به علت شرب خمر به زندان و شلاق محکوم شد.
محکومیت‌های او تا سال ۹۲ به علت جرایم مربوط به مواد مخدر و مشروب ادامه داشت.
او سال ۹۴ به جرم نوشیدن و نگهداری مشروبات الکلی به ۱۱ ماه حبس محکوم شد و در سال ۹۶ باز هم به علت نگهداری مشروبات الکلی به هشت ماه حبس محکوم شد.در آخر سال ۹۷ در حالی که مست بود و با موتورسیکلت بدون گواهینامه در حال رانندگی با رفتار پر خطر بود، دستگیر شد.سرانجام حکم صادر شده در خصوص این فرد بعد از طی تشریفات قانونی به اجرا در آمد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *