چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۹ بعد از ظهر به وقت تهران

معرفی بهترین ولت یا کیف پول‌ های ارز دیجیتال

معرفی بهترین ولت یا کیف پول‌های ارز دیجیتال

در دنیای واقعی برای امنیت بیشتر ارزهای فیات خود را در بانک نگهداری می‌کنیم. در دنیای دیجیتال نیز به‌جایی برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود نیاز داریم. ازاین‌رو کیف پول‌های ارز دیجیتال مکان‌های امنی برای نگهداری ارزهای دیجیتال کاربران هستند. در ادامه بهترین والت یا کیف پول‌های دیجیتال را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کیف پول ارز دیجیتال

به نرم‌افزارها یا سخت‌افزارهایی که ارزهای دیجیتال کاربران را ذخیره و نگهداری می‌کنند کیف پول ارز دیجیتال می‌گویند. به کمک این کیف پول می‌توانید دارایی‌های خود را مانند یک حساب بانکی ذخیره یا ارسال کنید. کیف پول ارزهای دیجیتال انواعی دارد که عبارت‌اند از: نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی.

بهترین ولت یا کیف پول‌های ارز دیجیتال

در این قسمت به معرفی بهترین کیف پول‌ها می‌پردازیم و چند مورد را توضیح می‌دهیم. بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال عبارت‌اند از:

  1. کیف پول ارز دیجیتال ترزور (Trezor)
  2. کیف پول ارز دیجیتال لجر (ledger)
  3. کیف پول ارز دیجیتال کیپ‌کی (KeepKey)
  4. کیف پول الکتروم (Electrum)
  5. کیف پول اکسودوس (Exodus)
  6. کیف پول کوینومی (Coinomi)
  7. کیف پول اتمیک (Atomic)
  8. کیف پول متامسک (Metamask)
  9. کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  10. کیف پول مای‌سلیوم (Mycelium)
  11. کیف پول گرین آدرس (GreenAdrdress)
  12. کیف پول مای اتر ولت (Myetherwallet)
  13. کیف پول بلاک چین (Blockchain)

کیف پول ارز دیجیتال ترزور (Trezor)

کیف پول ترزور یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است. این کیف پول به کاربران قابلیت ذخیره بیش از ۵۰۰ کوین مختلف را می‌دهد. کیف پول ترزور دو مدل مختلف دارد که عبارت‌اند از:

Trezor One: این مدل با USB سازگار است. همچنین ترزور وان (trezor One) این امکان را به کاربران خود می‌دهد که به دستگاه‌های ویندوز و لینوکس دسترسی پیدا کنند.

Trezor مدل T: این مدل دستگاه گران‌تری است. مزایای ترزور مدل T عبارت است از: پردازنده بهتر، مشخصات شفاف‌تر و شاخصه‌های امنیتی پیشرفته‌تر.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول ترزور عبارت است از:

  1. قابلیت ذخیره‌سازی به‌صورت آفلاین
  2. داشتن امنیت بالا
  3. مناسب بودن سرعت پردازش

کیف پول ارز دیجیتال لجر (ledger)

این کیف پول نیز یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است. امکان بازیابی بدون اتصال به اینترنت یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کیف پول ارز دیجیتال لجر است. در صورت گم‌شدن و یا دزدیده شدن کیف پول شما این قابلیت به شما کمک زیادی خواهد کرد.

از سال ۲۰۱۸ تابه‌حال این کیف پول علاوه بر بیتکوین از بیش از ۷۰۰ کوین دیگر پشتیبانی می‌کند. این کیف پول نسخه‌ای بانام لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) نیز منتشر کرده است که این نسخه از قابلیت بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول لجر عبارت است از:

  1. داشتن ضریب امنیتی بسیار بالا
  2. از اکثر رمز ارزها پشتیبانی می‌کند.
  3. رابط کاربرپسند

کیف پول Electrum

الکتروم یکی از بهترین کیف پول‌های دسکتاب است. شاید برای کسانیکه تازه پا به دنیای ارزهای دیجیتال گذاشته‌اند، یادگیری نحوه کار کردن با این کیف پول کمی طول بکشد. به دلیل اینکه طراحی و رابط کاربری آن جذاب و ساده نیست. کدهای دستگاه این کیف پول متن‌باز (Open Source) است و از امنیت بالایی برخوردار است. همچنین این کیف پول نسخه اندرویدی نیز دارد.

یکی از ویژگی‌های این کیف پول مدیریت هزینه است. در اکثر کیف پول‌ها کاربران این اجازه را نخواهند داشت که پس از انتقال معامله به شبکه، هزینه خود را پس بگیرند. این کیف پول حتی پس از شروع تراکنش گزینه جایگزینی را به کاربران می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول الکتروم عبارت است از:

  1. از اکثر رمز ارزها پشتیبانی می‌کند.
  2. برای تازه‌کارها رابط کاربری بسیار آسان است.
  3. این کیف پول امنیت مناسبی دارد.

کیف پول اکسودوس (Exodus)

این کیف پول در سال ۲۰۱۶ عرضه‌شده است و یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های دسکتاب است. کیف پول اکسودوس متن‌باز (Open Source) نیست اما رابط کاربری آن بسیار ساده است. در مقایسه با کیف پول الکتروم (Electrum) نحوه استفاده و یادگیری آن ساده‌تر است.

همچنین نحوه دسترسی به این کیف پول یکی دیگر از نکات قابل‌توجه است که در هنگام شروع به استفاده از آن برخلاف سایر کیف پول‌ها نیاز به ثبت‌نام پیشرفته یا KYC ندارد. کاربران از کیف پول اکسودوس نسبت به الکتروم بیشتر استفاده می‌کنند. علت این امر امکان دسترسی به رمز ارزها است.

کیف پول الکتروم تنها از ارز دیجیتال بیتکوین پشتیبانی می‌کند اما اکسودوس علاوه بر بیتکوین از اتریوم، دش، لایت‌کوین و سایر رمز ارزها پشتیبانی می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول اکسودوس عبارت است از:

  1. یکی از اولین کیف پول‌های دسکتاپ است.
  2. داشتن امنیت بالا
  3. از رمز ارزها پشتیبانی مناسب می‌کند.

کیف پول متامسک (Metamask)

برای کاربران Dapps و NFTها این کیف پول گزینه بسیار مناسبی است. کیف پول متامسک از تمام ارزهای غیرمتمرکز بازار پشتیبانی می‌کند و گزینه‌ای مناسب برای ذخیره‌سازی رمز ارزها است. این کیف پول مانند افزونه یا یک Plugin به مرورگر شما افزوده می‌شود و همواره در دسترس شما است.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول متامسک عبارت است از:

  1. این کیف پول رایگان است.
  2. از DApps پشتیبانی می‌کند.
  3. از NFTها نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

این کیف پول چند ارزی است و از ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. برای ذخیره، دریافت و ارسال رمز ارزها می‌توانید کیف پول تراست ‌والت را بر روی موبایل خود نصب کنید. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است که امنیت بالایی دارد و به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کند.

هنگامی‌که می‌خواهید این کیف پول را نصب کنید، نیازی نیست که هیچ‌گونه اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. به هنگام استفاده از این کیف پول یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم که آن را در سیستم خود ذخیره نکنید و در یک کاغذ این عبارت را یادداشت کنید و در جای امنی نگهدارید.

با ذخیره این عبارت به‌صورت الکترونیکی امکان هک شدن سیستم و کیف پول شما بالا می‌رود. مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول تراست والت عبارت ‌است از:

  1. امنیت این کیف پول بسیار بالا است.
  2. از اکثر رمز ارزها پشتیبانی می‌کند.
  3. به صرافی‌های بزرگی مثل بایننس می‌تواند متصل شود.

کیف پول مای اتر ولت (Myetherwallet)

کیف پول مای اتر ولت نیز یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است که به‌صورت رایگان کاربران می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای اندروید است. با داشتن رابط کاربری ساده، گزینه مناسبی برای ذخیره‌سازی رمز ارزها بر پایه اتریوم است. همچنین کیف پول مای اتر ولت در دو نسخه اندروید و IOS منتشرشده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول مای اتر ولت عبارت است از:

  1. رابط کاربری آن بسیار آسان است.
  2. به صرافی‌های بزرگی مثل بایننس می‌تواند متصل شود.
  3. از رمز ارزهایی که بر پایه اتریوم است پشتیبانی می‌کند.

خرید ارز دیجیتال

معرفی بهترین ولت یا کیف پول‌های ارز دیجیتال

داشتن یک کیف پول خوب بدون دسترسی به صرافی‌های معتبر که بتوانید از آن‌ها با خیال راحت خرید کنید چندان مفید نیست. کاربران برای خرید ارزهای دیجیتال به دنبال صرافی‌هایی هستند که از ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی کنند و امنیت بالایی داشته باشند. برای دسترسی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خرید ارز دیجیتال (تبدیل) کلیک کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *