چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

مستمری که پس از ۱۰۰ سال پرداخت شد! +عکس

مسن‌ ترین هنرمند صنایع‌ دستی ایران که از او به عنوان مادر صنایع دستی ایران یاد می شود، و در حدود  ۹ دهه سابقه فعالیت در حوزه صنایع‌دستی از جمله گلیم‌بافی، خیاطی، گلدوزی، جاجیم‌بافی و پته‌دوزی را دارد، قرار است در سن ۱۰۳ سالگی مستمری او پرداخت شود.

تسنیم : ماه‌نساء شهسواری‌پور – هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته بافته‌های داری است که از او به‌عنوان مادر صنایع‌دستی ایران نام برده می‌شود.

این هنرمند پیشکسوت که متولد ۱۲۹۳ است با ۱۰۳ سال سن، مسن‌ترین هنرمند صنایع‌دستی ایران به شمار می‌رود که بیش از ۹ دهه سابقه فعالیت در حوزه صنایع‌دستی از جمله گلیم‌بافی، خیاطی، گلدوزی، جاجیم‌بافی و پته‌دوزی را دارا است.


مستمری که پس از ۱۰۰ سال پرداخت شد!

معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به صندوق اعتباری هنر درخواست برقراری مستمری برای این هنرمند پیشکسوت را ارائه داده است.

در نامه بهمن نامور‌مطلق – معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی به سید‌حسن سیدزاده – رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درخواست شده است به استناد ماده یک آیین‌نامه تکریم هنرمندان پیشکسوت مصوبه شماره ۳۲۲۱۳۰ ت ۲۲۶۴۶ ه هیئت محترم وزیران نسبت به برقراری مستمری این بانوی پیشکسوت صنایع‌دستی ایران اقدام شود.

ماه‌نساء شهسواری‌پور در روستای دارستان شهرستان سیرجان زندگی می‌کند و از او در بیست‌وهشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به پاس یک عمر فعالیت در این حوزه تقدیر شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *