پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

قتل دوست برای ازدواج با همسرش

مرد جوان که متهم است برای ازدواج با زن جوان، شوهر او را به قتل رسانده، با تایید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
قتل دوست برای ازدواج با همسرش

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه بیست و دوم آذر سال ۹۵ و به دنبال قتل مردی با اسلحه مقابل بیمارستان عرفان در محله سعادت‌آباد آغاز شد. با بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد مقتول به نام محمدرضا ۳۴ ساله در حال پنچرگیری خودرو بوده که مردی به او شلیک و از محل فرار کرده است.
ماموران در ادامه به یکی از دوستان مقتول به نام پیمان مشکوک شده و با ردیابی‌های پلیسی دریافتند گوشی تلفن زمان قتل در محل جنایت آنتن داشته است. همچنین کارآگاهان متوجه رابطه همسر مقتول، قبل از ازدواج با پیمان شدند. مرد جوان دستگیر شد و در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و گفت: من و مقتول هشت سال قبل در یک گروه اینترنتی آشنا شدیم. به خانه‌شان رفت و آمد داشتم تا این‌که متوجه شدم او از همسرش الهه جدا شده است. به الهه علاقه داشتم و چند بار به دیدنش رفتم، اما بعد متوجه شدم او دوباره با محمدرضا عقد کرده است. تصمیم گرفتم محمدرضا را بکشم تا با الهه ازدواج کنم. به همین خاطر روز حادثه تعقیبش کرده و در مقابل بیمارستان عرفان به سرش شلیک کردم. متهم در ادامه اعترافاتش را پس گرفت و مدعی شد تحت فشار بازجویی، به قتل اعتراف کرده و در کشتن محمدرضا نقشی نداشته است.
متهم پس از محاکمه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد، این حکم در دیوان‌عالی کشور نقض شد و او دوباره پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص کردند، اما دختر مقتول متهم را بخشید.  پیمان در ادامه دفاع از خود، منکر قتل شد و گفت: من تحت فشار بازجویی به قتل اعتراف کردم و در کشتن دوستم نقشی نداشتم.
متهم دوباره به قصاص محکوم شد و پدر و مادر مقتول اعلام کردند حاضرند سهم نوه‌‌‌شان را برای اجرای حکم بپردازند. با اعتراض پیمان دوباره پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال و این بار حکم قصاص تایید شد.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *