پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

عاملان جنایت وحشتناک در بازسازی صحنه قتل اعتراف کردند

متهم ردیف اول یک پرونده جنایی که با دیدن فیلم صحنه جنایت خود لب به اعتراف گشوده بود، در بازسازی صحنه قتل نیز مدعی شد که مقتول و دوستانش همواره مرا تهدید می کردند که در مکانی با آن ها قرار بگذارم ولی من می دانستم این «قرار مرگ!» است و باید چاقویی به همراه داشته باشم!

پیش‌نویس خودکار

به گزارش خراسان، متهم این پرونده جنایی که ششم شهریور و در یکی از خیابان های شهرک طرق مشهد به همراه دو تن از دوستانش جنایتی هولناک را رقم زده بود، با دستور قاضی ویژه قتل عمد مشهد به صحنه قتل هدایت شد تا جزئیات و چگونگی این ماجرای ترسناک را تشریح کند. «محمدرضا-ر» با تفهیم اتهام قتل عمدی از سوی قاضی علی اکبر احمدی نژاد در حالی مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت که مقام قضایی با استناد به موادی از قانون مجازات اسلامی از وی خواست حقیقت ماجرا را بیان کند چرا که اظهارات وی در مراحل دیگر دادرسی مورد استناد قضایی قرار می گیرد.
در این هنگام ابتدا کارآگاه وحید حمیدفر (افسر پرونده) به بیان چگونگی وقوع قتل و دستگیری متهمان این پرونده جنایی پرداخت و خلاصه ای از روند شکل گیری پرونده و اقدامات پلیسی را شرح داد. سپس متهم ۲۵ ساله که گویی دنیایی از پشیمانی بر سرش آوار شده است با ابراز ندامت از این که چاقویی در جیب داشت به بیان ماجرای شب حادثه پرداخت و در حضور قاضی احمدی نژاد و سرهنگ علی بهرامزاده (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) گفت: حدود یک سال قبل با «سجاد-م» درگیر شدیم. او و دوستانش از مدت ها قبل مرا تهدید می کردند و یک کینه قبلی داشتیم ولی سجاد در این نزاع وحشتناک طوری مرا کتک زد که پزشکان بخشی از جمجمه ام را پروتز گذاشتند و حتی ریه ها و شش هایم در این درگیری آسیب دید. با شکایت من او به پرداخت حدود ۳۰۰ میلیون تومان دیه محکوم شد و باید این دیه را می پرداخت در این اثنا که هنوز کشاکش احقاق حق من ادامه داشت، او و دوستانش مدام با شماره های تلفن ناشناس مرا تهدید می کردند. آن ها قصد داشتند مرا بترسانند تا از گرفتن دیه منصرف شوم! یکی از دوستان او همواره با من در مکان های مختلف قرار ملاقات می گذاشت اما من می دانستم که این قرارها برای ترساندن من است و به نوعی «قرار مرگ!» به شمار می رود.
او آخرین بار در تماس تلفنی ادعا کرد که باید به پایانه مسافربری بروم و با او ملاقات کنم! او مدعی بود که با من کار دارد اما از طرف «سجاد-م» با من تماس می گرفت و همه این ها به ماجرای درگیری و دیه مربوط بود. به همین دلیل من هم از ترس چاقویی را همواره با خودم حمل می کردم که اگر به طور ناگهانی غافلگیر شدم از خودم دفاع کنم. شب حادثه هم همان دوست مرحوم با من تماس گرفت، من هم که می ترسیدم تنهایی به محل قرار بروم به دو تن از بستگانم زنگ زدم و از آن ها خواستم با من بیایند که تنها نباشم.
وقتی وارد یکی از خیابان های طرق شدیم ناگهان «سجاد-م» را دیدیم که وارد داروخانه شد. همان جا منتظر ماندیم و موتورسیکلت او را زیر نظر گرفتیم. زمانی که از داروخانه بیرون آمد به طور غافلگیرانه به سمت او حمله ور شدیم که من با چاقو ضرباتی را بر پیکرش وارد آوردم و سپس سوار بر خودرو از آن جا گریختیم تا این که چند ساعت بعد کارآگاهان به سراغم آمدند و مرا دستگیر کردند.
گزارش اختصاصی خراسان حاکی است، در پی اعترافات «محمدرضا-ر» دیگر متهمان پرونده نیز اظهارات وی را تایید کردند و بدین ترتیب قاضی احمدی نژاد پایان بازسازی صحنه قتل را اعلام کرد تا این پرونده جنایی دیگر مراحل دادرسی را طی کند.

سابقه خبر

شب ششم شهریور گذشته، سه جوان با حمله به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که بسته دارویی را در دست داشت، او را هدف ضربات چاقو قرار دادند و از محل گریختند. مجروح این حادثه به مرکز درمانی انتقال یافت اما حدود هشت روز بعد و در تاریخ ۹۸.۶.۱۴ بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو بر نقاط مختلف بدن جان سپرد. با گزارش این حادثه به قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات گسترده با بازبینی فیلم های ترافیکی برای شناسایی و دستگیری ضاربان آغاز شد. گروه زبده ای از کارآگاهان پلیس آگاهی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و در مدت کوتاهی همه عوامل این درگیری مرگبار را به دام انداختند. در این میان جوان ۲۱ ساله ای به نام محمدرضا که ابتدا حضور خود در صحنه جنایت را انکار می کرد، با دستور قاضی احمدی نژاد به تماشای فیلم وحشتناک خود نشست و به ناچار ماجرای تکان دهنده جنایت بر اثر کینه قبلی را بازگو کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *