سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱ بعد از ظهر به وقت تهران

احراز هویت سامانه ثنا در خارج از کشور چگونه است؟

سامانه ثنا چیست؟

در سال ۱۳۹۵ برای ابلاغ اوراق قضایی، ارسال انواع اظهارنامه و ثبت دادخواست سامانه ثنا ارائه شد. هدف سامانه ثنا از بین بردن هدر رفتن وقت افرادی که امور قضایی دارند و جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات احتمالی در روند ابلاغیه های قضایی است. از سال ۱۳۹۵ به بعد هیچ کدام از ابلاغیه ها دیگر به صورت کاغذی به دست کسی نرسید، قبل از آن دادگاه مامورانی را برای رساندن نامه ها ی قضایی به مردم انتخاب کرده بود که به آدرس محل سکونت افراد ببرند. اما با بسیاری از مشکلات روبرو بودیم مثلا اگر مامور نامه را به محل آدرس ببرد امکان دارد شخصی که نامه متعلق به آن است به هر دلیلی نباشد، در آن صورت مامور باید برای دومین دفعه بیاید که دشواری دارد. سامانه ثنا برای برطرف کردن این مشکلات تشکیل شده تا مردم به راحتی به کار های قضایی خود بدون اتلاف هیچ وقتی برسند. قوه قضاییه سامانه ثنا را طراحی کرده است که تمامی شکواییه ها و دادخواست های شما به راحتی ثبت شود، و همچنین برای دیدن ابلاغیه ها جدید می توانید به این سامانه مراجعه کنید‌.

 

احراز هویت سامانه ثنا در خارج از کشور چگونه است؟

معاون امور بین الملل قوه قضاییه، جناب آقای باقری کنی، یک خدمت جدیدی برای افراد و شهروندان ایرانی که ساکن خارج از کشور هستند انجام داده. یکی از بهترین تصمیماتی که قوه قضاییه گرفت این است که کسانی که ایرانی هستند و در خارج از کشور و در هر کشوری که زندگی می کنند و کد ثنا دارند می توانند در سامانه ثنا ثبت نام کنند. بخاطر این که مثل گذشته قرار نیست نامه ای به در خانه هایشان ارسال شوند می توانند از راه دور هم در این سامانه عضو شوند‌. خدمات سامانه ثنا برای آن ها شامل: ارائه ی متن دادنامه های صدوری، ارائه ی ابلاغیه ها، رساندن آگاهی راجب روند پرونده، ارائه ی متن دادنامه های صدوری، گرفتن نوبت از واحد های قضاییه است.

 

چگونه در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

اولین کاری که باید انجام بدیم این است که وارد گوگل می شوید و احراز هویت سامانه ثنا را در فیلد جستجوی گوگل بنویسید و وارد سایت یوآیدی شوید. در مرحله اول اطلاعات شخصی و فردی شما را می خواهد که وارد کنید، اطلاعاتی که از شما می خواهد شماره ملی، تاریخ تولد، شماره سریال شناسنامه و عددی که در داخل تصویر نشان می دهد را وارد کنید. در مرحله بعد اطلاعاتی را به شما می دهد که باید بخوانید و سپس گزینه تایید را انتخاب کنید. در این مرحله اطلاعات فردی خود را به صورت دقیق وارد کرده و وارد مرحله جدید شده اید. در این صفحه باید اطلاعات تماس و محل و آدرس سکونت خود را به درستی وارد کنید و گزینه ی مرحله بعد کلیک کنید. به آخرین مرحله رسیدیم که در این جا اطلاعات تحصیلی و شغلی شما را کامل و دقیق می خواهد بعد از آن گزینه ی ثبت را لمس کنید، شما ثبت نام اولیه را انجام داده اید. به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ دلیلی هنگام ثبت نام از سایت خارج نشوید. هزینه ثبت نام در سامانه ثنا ۹هزار تومان می باشد. بعد از ثبت نام و انجام دادن احراز هویت به شما رمز عبور داده می شود که می توانید از همه ی خدمات الکترونیکی قوه قضاییه استفاده کنید. ثبت نام غیر حضوری برای افراد حقوقی انجام نمی شود این افراد باید به صورت حضوری به یکی از شعب دادگستری مراجعه کنند.

 

 

چگونه از خارج از کشور در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

ایرانی هایی که خارج از کشور زندگی می کنند و می خواهند در سامانه ثنا ثبت نام کنند، همان مراحلی که ایرانیان داخل کشور طی می کنند را باید انجام دهند با این تفاوت که برای ثبت نام سامانه ثنا در خارج از کشور مراحل ذکر شده را انجام داده و گزبنه دوم یعنی احراز هویت ایرانیان خارج از کشور را انتخاب نموده و به نکات زیر هم توجه کنید:
⦁ مشخصات شناسنامه ایرانی تان را وارد کنید.
⦁ عکس ۳.۴ را وارد کنید.
⦁ محل زندگی خودتان و اطلاعات تماس خود را وارد کنید.
صدور آنلاین گواهی عدم سوء پیشینه به زبان انگلیسی
جناب باقری کنی تاکید کردند که، صدور آنلاین گواهی عدم سوء پیشینه برای ایرانی های ساکن خارج از کشور به زبان انگلیسی تا آخر سال برایشان فراهم می شود، کاری که بیشتر از دو ماه برای انجام دادنش تلاش می کردید امروزه غیر حضوری و بدون مراجعه حضوری انجام دهید‌.( این امر در حال حاضر به وقوع نپیوسته)
خدماتی که سایت سامانه ثنا برای افراد ساکن خارج از کشور انجام می دهد:
⦁ اختلاف ارث و میراث
⦁ ثبت نام در سامانه ثنا به صورت کاملا غیر حضوری
⦁ امور طلاق به وکیل دادگستری
⦁ انواع اختلاف اخلاقی و خانوادگی
⦁ دریافت آنلاین گواهی عدم سوء پیشینه به زبان انگلیسی

 

نحوه دریافت کد ثنا در خارج از ایران

توجه کنید فقط کسانی می توانند به صورت غیر حضوری از کشور خارج در سامانه ثنا ثبت نام کنند که کارت ملی هوشمند، خط فعال تلفن همراه ایرانی داشته باشند و همینطور امکان پرداخت آنلاین در داخل ایران را داشته باشند. غیر از این باید به صورت حضوری کار های خود را پیش ببرند. برای این که کد ثنا را داشته باشید لازم است دوست و آشنایی که در ایران دارید که برای ثبت نام سیم کارت فعالی دارد از او کمک بگیرید تا کد برای آن ارسال شود‌.
فرایند احراز هویت سامانه ثنا با همکاری یوآیدی به صورت غیرحضوری انجام می شود. کاربران با انجام فرایند ثبت نام و احراز هویت سامانه ثنا با یوآیدی و با استفاده از گوشی هوشمند، می توانند از خدمات حوزه قضایی به صورت غیرحضوری و شبانه روزی استفاده نمایند. یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت آنی و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *