پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۴ بعد از ظهر به وقت تهران

آغاز عملیات اجرایی فاز اول «رود پارک» مشهد

طی مراسمی، عملیات اجرایی فاز اول رود پارک مشهد با اعتباری ۱۵۰میلیارد تومانی در زمینی به وسعت ۳۸ هکتارآغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی فاز اول «رود پارک» مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری استان در این مراسم که با حضور شهردار، رئیس و جمعی از اعضای شورای مشهد مشهد برگزار شد، گفت: امیدوارم درکنار این که زائران و مجاوران از این پارک بهره‌ می برند، رودپارک در جهت ذخیره آب نیز مفید باشد.
وی افزود: دستگاه قضایی همچنان که از ابتدا برای اجرای این پروژه کمک کرد، برای ادامه طرح نیز در راستای حل مشکلات همکاری خواهد داشت. محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: رودپارک، سومین مجموعه بزرگ زیست محیطی مشهد پس از کوه پارک و بوم پارک در منطقه کشف رود است. وی با بیان این که پروژه رودپارک با در نظر گرفتن مسیر آب در میانه آن، در سه فاز انجام خواهد شد، افزود: عملیات اجرایی فاز اول رودپارک از بولوار نمایشگاه تا پل شهید ستاری آغاز شد و فازدوم نیز پس از آن از پل پرتوی تا پل نمایشگاه و فاز سوم از سیدرضی تا دانشجو اجرا خواهد شد. وی تصریح کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده، فاز اول و دوم رود پارک، پارک عمومی شهری و فاز سوم برای کشاورزی شهری در نظر گرفته شده است. کلایی با اشاره به این که سه مجموعه اصلی زیست محیطی در مشهد تعریف کرده‌ایم، ادامه داد: «کوه‌پارک» در ارتفاعات جنوبی واقع شده است، «بوم‌پارک» در شمال شهر و محدوده کشف‌رود از آبان سال گذشته عملیات سامان دهی آن آغاز شده و پروژه عظیمی با هدف تحول در حاشیه شهر و ارتقای وضعیت زیست محیطی شهر است و «رودپارک» در میانه این دو و در حاشیه بزرگراه امام علی(ع)  واقع شده که عملیات آن آغاز شد و ظرف ۳۱۰ روز به بهره برداری خواهد رسید. خلیل‌ا… کاظمی، معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: فاز اول پروژه رود پارک، ۳۸ هکتار است که عملیات اجرایی آن ۳۱۰ روز به طول خواهد انجامید. برای این مجموعه  ۲۴هزار مترمربع پارکینگ و ۲۰ هکتار فضای سبز درنظر گرفته شده است. مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز گفت: این پروژه نسبت به پارک ملت این برتری را دارد که خطی است و نحوه تعامل مردم با آن بیشترخواهد بود.

 

افتتاح ایستگاه شماره ۵۲ آتش نشانی و    رژه خودرویی آتش نشانان

روز گذشته همچنین آیین افتتاح ایستگاه شماره ۵۲ و بهره برداری از اولین تریلر آموزش شهروندی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد و نیز مراسم رژه خودرویی و تجهیزات لجستیکی و آغاز به کار بیش از ۵۰۰ آتش نشان تازه وارد به آتش نشانی مشهد برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در مراسم رژه خودرویی و تجهیزات لجستیکی آتش نشانی گفت: در سال های ۹۸ و ۹۹ برای خرید تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و کلان شهر مشهد بعد از پایتخت پیشروترین سازمان آتش نشانی را در کشور دارد. امیرعزیزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد نیز در این مراسم گفت: آغاز به کار رسمی ایستگاه ویژه غواصی در شماره ۲۳ از اقدامات مهم ما به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی خواهد بود. به گزارش ایرنا، ایستگاه عملیاتی شماره ۵۲ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد و همچنین نخستین تریلر آموزش شهروندی این سازمان   روز گذشته در منطقه خلج مشهد به بهره‌برداری رسید. فرزاد بهشتی دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد در این مراسم، برخورداری از شهر ایمن و پیشگیری از حوادث را موضوعی بسیار جدی توصیف و بیان کرد: وجود فضاهای عمومی ایمن در شهر حق شهروندان است. عزیزی مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد درباره این پروژه نیز گفت: پنجاه و دومین ایستگاه آتش‌نشانی از نظر اجرا مشخصات فنی خاصی دارد زیرا با آغاز فعالیت آن میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حریق‌ یا حادثه‌دیده در این منطقه از مشهد کاهش یافت. همچنین ١٨ دستگاه موتورسیکلت ویژه عملیات امداد و نجات وارد ناوگان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *