چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵ بعد از ظهر به وقت تهران

۱کشته، ۱۰۸ مجروح و ۷۰ بازداشتی در درگیرهای مردم بلداجی

نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور وزیر اطلاعات از معرفی رابط این وزارتخانه با مجلس خبر داد.

%postname%

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعد از ظهر روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور وزیر اطلاعات، اعلام کرد: با وجود این‌که قرار بود مسائل مربوط به درگیری‌های اخیر میان مردم منطقه بلداجی و نیروی انتظامی در مورد آب در این جلسه بررسی شود، با توجه به حضور حجت‌الاسلام علوی و همکاران‌شان در نشست روز گذشته، موضوع به زمان دیگری موکول شد.

معرفی رابط وزارت اطلاعات و مجلس در کمیسیون امنیت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم همچنین در توضیح مباحث مطروحه در نشست روز گذشته این کمیسیون گفت: حضور آقای علوی برای معرفی نماینده و رابط وزارت اطلاعات در مجلس، در نشست روز گذشته بود.

او ادامه داد: بر این اساس، قرار شد که هر معاونت به‌صورت جداگانه، موردی و تخصصی، در جلسات کمیسیون حاضر شوند و مباحث تخصصی و روز کشور را با نمایندگان در میان بگذارند.

گزارش درگیری‌های منطقه بلداجی در مخالفت با انتقال آب
نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم با تاکید بر برگزاری نشست صبح فردای کمیسیون امنیت ملی با موضوع رسیدگی به درگیری مردم و نیروهای انتظامی در منطقه بلداجی، توضیح داد: در آخرین روزهای تیرماه امسال، در پی تلاش مسئولان برای انتقال آب منطقه بلداجی به سفیددشت به‌منظور استفاده در کارخانه فولاد دو میلیون تنی، درگیری‌های میان مردم منطقه و نیروی انتظامی ایجاد شد که درپی آن، یک نفر کشته و چندین نفر از مردم زخمی شدند.

نوریان ادامه داد: باتوجه به این‌که تمامی مراحل ساخت این مجتمع فولاد انجام شده، آغاز به کار این کارخانه صرفاً منوط به انتقال خط آب به کارخانه است اما مردم با این طرح مخالف هستند و به همین دلیل، مانع از انتقال آب شده و جلوی مسیر آب را سد کردند و این اقدام مردم با دخالت نیروی انتظامی روبرو شد.

درپی درگیری مردم بلداجی با نیروی انتظامی یک کشته، ۱۰۸ مجروح و ۷۰ نفر بازداشت شدند
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم خاطرنشان کرد: در پی بروز این درگیری، یک نفر از اهالی منطقه کشته شد و حدود ۱۰۸ نفر نیز مجروح شدند و حدود ۷۰ نفر نیز بازداشت شدند و به همین دلیل کمیسیون امنیت ملی به موضوع ورود کرد که هم‌اکنون گزارش این حادثه تهیه شده و قرار است در نشست فردا قرائت شود و مورد بررسی قرار گیرد.

او در پاسخ به سوالی درباره علت کشته شدن یک شهروند بلداجی و مجروح شدن تعدادی از اهالی منطقه و عاملان این خسارت‌های جانی، گفت: این درگیری رخ داده و طبیعتاً در درگیری‌های این‌چنینی مسائلی از این دست رخ می‌دهد.

نوریان در پایان اعلام کرد: با این حال، قرار است گزارش کامل این درگیری در جلسه فردا مطرح شود و پی از آن، نتیجه و تصمیم نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره، به اطلاع مردم می‌رسد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *