سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱ قبل از ظهر به وقت تهران

دستگیری فروشنده تصاویر خصوصی هنرمندان و فوتبالیست‌ها در اینترنت

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با فروش عکس هنرمندان و فوتبالیست‌ها، ۸۰ میلیون تومان به جیب زده بود خبر داد.

مجله انلاین دوستان : سرهنگ محمدمهدی کاکوان در تشریخ جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت پرونده‌ای تحت عنوان «سرقت» پیش روی کارآگاهان گشوده شد.

دستگیری فروشنده تصاویر خصوصی هنرمندان و فوتبالیست‌ها در اینترنت
دستگیری فروشنده تصاویر خصوصی هنرمندان و فوتبالیست‌ها در اینترنت

وی با بیان اینکه این فرد در اظهارات خود مدعی شد که مبلغ ۶۰۰ هزار تومان از حسابش برداشته شده است گفت: در حساب بانکی مقصد مشخص شد که بابت خرید شارژ تلفن مبالغ قابل توجهی از حساب مشتریان مختلف کم شده است، بدون اینکه خودشان دخالتی در این مساله داشته باشند.

کاکوان با بیان اینکه در ادامه برسی‌ها متهم سابقه‌داری به نام «اکبر» دستگیر شد گفت: این فرد به بهانه ارائه عکس هنرمندان سینما، مجریان صدا و سیما و فوتبالیست‌های معروف از قربانیان مبلغ ۲ تا ۱۰ هزار تومان دریافت می‌کرد و توانسته بود ظرف شش ماه مبلغ ۸۰ میلیون تومان از مردم به جیب بزند خبر داد.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ در ادامه گفت: متهم با راه اندازی سه وب سایت با عنوان فروش عکس های خاص و خصوصی خانم های هنرپیشه، مجریان خانم تلویزیون و آقایان ورزشکار به خصوص فوتبالیست‌های معروف در فضای مجازی با تحریک حس کنجکاوی و انگیزه مردم به ویژه جوانان اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کرد.

کاکوان با اشاره به اصول اخلاقی و کنجکاوی در تصاویر خصوصی افراد کار خوبی نیست به باشگاه خبرنگاران پلیس گفت: کلاهبرداران از این اصول سوء استفاده می‌کنند و مردم باید مراقب باشند که اگر می‌خواهند در فضای اینترنت خرید یا واریز وجه انجام دهند، صفحه اینترنتی بانک جعلی نباشد و آدرس یا URL آن اصلی باشد در غیر اینصورت از حساب بانکی افراد فیشینگ انجام شده است.

وی گفت: پلیس فتا با ورود به پرونده این نوع کلاهبرداری ظرف مدت یک ماه متهم را شناسایی و دستگیر کرد و وسایل تجهیزات وی ضبط و توقیف و با قرار وثیقه ۲ میلیاردی روانه زندان شد./ایسنا

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *