سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۲:۴۳ بعد از ظهر به وقت تهران

جزییات دستگیری پسری که عکس‌هایش با دختران در تلگرام منتشر شد

جمله انلاین دوستان : رییس پلیس فتای تهران بزرگ با تایید خبر دستگیری پسری که تصاویرش با دختران مختلف و در حالاتی نامناسب در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت که پلیس در راستای حفاظت از بنیان خانواده و کرامت انسانی و جلوگیری از تجاوز به حریم خصوصی افراد این فرد را دستگیر کرده است.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-ویستا-قطره-ایسنا-فارس-باشگاه-خبرنگاران-تسنیم-تلگرام-پسر-دختر-فریب-

سرهنگ محمد مهدی کاکوان در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره گفت: مدتی است که تصاویری از پسری جوان با دختران مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است. پس از آن این جوان در ویدیویی که از خود منتشر کرده بود ادعا کرد که این افراد اعضای خانواده او هستند و تلفن همراهش نیز به سرقت رفته است.
وی با بیان اینکه پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد، خاطرنشان کرد: تیمی از ماموران رسیدگی به موضوع را آغاز کرده و در تحقیقات مشخص شد که هیچ مورد سرقت گوشی از سوی این فرد در هیچ یک از حوزه‌های انتظامی به ثبت نرسیده است، ضمن اینکه خانواده تعدادی از این دختران با مراجعه به پلس فتا از انتشار تصاویر فرزندشان در فضای مجازی شکایت کردند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم، این جوان که ۲۶ سال سن داشت صبح دیروز در خانه‌اش دستگیر شد، اظهار کرد: این فرد در تحقیقات اولیه ادعا کرد که خودروهای گرانقیمت و لوکس متعلق به وی نبوده و او با انداختن عکس در کنار این خودروها و در خانه‌های لوکس و گرانقیمتی که متعلق به او نبوده، اقدام به فریب و اغفال دختران کرده است.

کاکوان درباره اینکه آیا این فرد وضع مالی خوبی داشته و مطالب منتشر شده از وی در فضای مجازی پیرامون ثروتمند بودن صحیح بوده یا خیر؟ گفت: تا به اینجای کار و تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که این فرد نه تنها وضع مالی خوبی نداشته بلکه در خانه‌ای استیجاری دستگیر شده است.

وی با اشاره به اعترافات اولیه این فرد افزود: بنا به گفته این جوان ۲۶ ساله وی از حدود ۳ سال قبل اقدام به درج تصاویری در فضای مجازی کرده و با وعده‌های مختلفی چون ازدواج و نظایر آن دختران را اغفال کرده و پس از انداختن عکس و سوءاستفاده اینچینی از آنان، این افراد را رها کرده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس اجازه تجاوز به حریم خصوصی شهروندان و همچنین سوءاستفاده از عکس‌ها و تصاویر آنان را نمی‌دهد گفت: خانواده‌های این افراد نیز با مراجعه به پلیس فتا از این پسر جوان شکایت کرده‌اند که شکایت آنان در حال رسیدگی است.

کاکوان همچنین با تاکید بر اینکه انتشار عکس‌ها و تصاویر خصوصی دیگران در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود، در واکنش به این ادعای متهم که این افراد اعضای خانواده‌اش بوده‌اند گفت: این ادعای این فرد نیز کاملا کذب بوده و هیچ رابطه فامیلی میان فرد دستگیر شده و افرادی که تصاویرشان با وی منتشر شده است، وجود نداشته است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ در پایان از کلیه شکات و افرادی که تصاویرشان با این فرد در فضای مجازی منتشر شده است، خواست تا با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ شکایت خود از این فرد را ثبت کنند و مطمئن باشند که پلیس حافظ حریم خصوصی آنهاست و اجازه نخواهد داد افراد سوجود با اغفال آنان تصاویر خصوصی‌شان را منتشر کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *