پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۲ بعد از ظهر به وقت تهران

۷ نکته درباره شهادت قاسم سلیمانی: خدا هنوز عادل است

پیش‌نویس خودکار

۱- برای “قاسم سلیمانی” هر مرگی جز شهادت، بی عدالتی بود و خدا، هنوز عادل است.
شهادتت مبارک سردار دل ها، ای رسیده به آرزوی دیرین!

۲- امروز، برای هر که ایران را دوست دارد، روز عزاست: وطن، سرداری بی نظیر از دست داده است که جز به سربازی برای دین و میهن، به هیچ نیندیشید و برغم امکان، هرگز خود را آلوده بازی های سیاسی و تعاملات اقتصادی و حاشیه ها نکرد. او بسیار بزرگ تر از این حقارت های دنیوی بود و راز محبوبیت ملی او نیز همین است.

۳- سردار مردمی ایران، نقشی بی همانند و تاریخی در شکست بزرگ ترین گروه تروریستی معاصر داشت. هم او بود که برای مبارزه با داعش لباس رزم پوشید و نه از تهران که از خطوط مقدم نبرد، جنگ علیه داعش را فرماندهی کرد و بارها تا مرز شهادت رفت.
و امروز از عجائب تلخ روزگار است که دولت تروریستی آمریکا، بزرگ ترین ژنرال ضد تروریسم جهان را ترور می کند و نامش را بسیار بسیار وقیحانه مبارزه با تروریسم می نامد. امروز، روزی است برای شرم جهانی.

۴- این که آمریکا از آن سر دنیا بیاید و در منطقه ما ، سردار ما را ترور کند و ماجرا تمام شود، مقبول هیچ اندیشه ای نیست.
باید این جنایت پاسخ داده شود؛ زود و قاطع و پشیمان کننده.
ما طرفدار جنگ نیستیم و اتفاقا از همین منظر توصیه به پاسخ متقابل می کنیم که اگر صورت نگیرد، نشانه ضعف ما تلقی می شود و دشمن را برای حمله جری تر می کند. پاسخ درخور، پیام قدرت است و قدرت، بازدارنده از جنگ.

بعد از آن که ایران، پهپاد جاسوس آمریکایی را در خلیج فارس سرنگون کرد، ترامپ – که جنایت امروز به دستور شخص او صورت گرفت – از ایران تشکر کرد که هواپیمای مجاور را که حامل تعدادی از نظامیان آمریکایی بود هدف قرار نداده است. قاعدتا دیگر ترامپ نباید موقعیتی برای این دست تشکرها داشته باشد.

۵ – اگر زمانی که دانشمندان هسته ای مان را در خیابان های تهران ترور می کردند، پاسخ قاطعی به اسرائیل داده بودیم و برخی مقامات امنیتی وقت، خود را درگیر پرونده سازی های داخلی نمی کردند، امروز شاهد آن نبودیم که فرزند ایران را این گونه در خانه همسایه به شهادت برسانند.

۶ – در این میان نباید از نقش جاسوسانی که در لباس دوست اطلاعات تردد سردار ما را به آمریکایی ها داده اند غفلت کرد و از مجازات سخت، معاف شان کرد.

۷ – و تسلیت، واژه ای است کوچک در فقدان مردی که بزرگ زیست و بزرگ رفت.

 

/عصر ایران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *