شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۹ قبل از ظهر به وقت تهران

۲۴ ساعت جنجالی «مسخره‌ باز»

آخرین اخبار مربوط به نمایش فیلم «مسخره‌باز» و ورودش به شبکه نمایش خانگی هم جنجال‌ساز شد. فیلمی که حواشی‌اش از جشنواره فجر و جایزه گرفتن و نگرفتن همایون غنی زاده شروع شد و در افتتاحیه فیلم در اکران عمومی ادامه داشت و در جشن منتقدان و با صحبت‌های غنی‌زاده اوج گرفت و با حواشی ورود فیلم به شبکه خانگی به پایان رسید. در اولین ساعت ورود فیلم به شبکه خانگی بود که همایون غنی‌زاده اعلام کرد نسخه نمایش داده شده در فیلیمو و نماوا به طرز عجیبی ناکامل و مخدوش است و از مردم خواست فعلا فیلمش را نبینند. کمتر از ۲۴ ساعت بعد اما غنی‌زاده گفت نسخه مورد تاییدش جایگزین شده و قصور از او نبوده

۲۴ ساعت جنجالی «مسخره‌ باز»

فیلیمو اما در بیانیه‌ایی تقصیر را از همان ابتدا گردن غنی‌زاده انداخت و اعلام کرد:«فیلیمو بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی نسخه ارسالی از سوی تیم مسخره‌باز را منتشر کرده (با وجود ناهماهنگی صوت و تصویر در ۵ دقیقه پایانی فیلم) که با اعلام تیمِ تولیدِ مسخره‌باز مبنی بر خطا در ارسال محتوای درست و ارسال مجدد فیلم سینمایی با تلاش این مجموعه، به سرعت نسخه مورد تایید آقای همایون غنی‌زاده (کارگردان اثر) بدون هیچ ناهماهنگی صوتی و تصویری و دخل و تصرف منتشر شد. مسئولیت بخشی از حرفه ماست. چه خوب که مسئول باشیم و مسئولیت حرفه‌ای خود را دور از هر جنجالی بپذیریم.»

در این شرایط مشخص نیست نسخه منتشر شده توسط چه کسی مخدوش شده. برخی منتقدان با توجه به دیالوگ مهم مخدوش شده، اتفاق رخ داده را سانسوری از سوی سایت‌های پخش فیلم دانستند و در مقابل برخی مانند شاهرخ دولکو(منتقد و فیلمساز) صحبت‌های غنی‌زاده را اقدام تبلیغاتی و رسانه‌ایی دانستند و نوشتند:«تاکنون صدها فیلم در ⁧فیلیمو⁩ بدون هیچ مشکلی به نمایش درآمده. چرا فقط برای فیلمِ ⁧مسخره‌باز⁩ این مشکل به‌وجود آمده؟!سرِ اعلام جوایز فیلم ازجشنواره‌ی ورشو هم – احتمالن برای اولین بار درتاریخ – مشکلی دربابِ تعداد جوایزی که فیلم گرفته بود پیش آمد. قبلش هم درمراسم فجر…»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *